1G FSB Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jeg har en kamerat som studerer programering på universitetet ntnu han kom hjem til meg , slo på pcn min som har admin passord for å komme inn. da satte han inn en diskett ,boota på den og vips ett vindu kom opp med alle passordene på pcn min så kunne han bare logge seg inn. han vil ikke si hvordan han har skaffet det prog er det noe man kan lage selv? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 mulig det, ja... Passordene ligger i en fil i windows, men det krever litt prosessering for å få dem ut. Hadde vært dumt om de hadde ligget ukryptert i en txt-fil... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Da hadde jeg slått kameraten min med en stol. Om han kan se passorden dine, uforskammet og utrolig teit. *CHABOOM* Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 En kamerat av meg er IT-lærling i kommunen der vi bor, han har en linux.distro på CD som han bruker til å knekke passord som elevene setter på maskinene for å være "morsomme" Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Den disketten kan fint lastes ned fra nett Et velkjent "sysadmin" verktøy Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Eller hvis dere har lokale og eksterne brukernavn på PC'en inkludert en idiot av IT admin kommer du rett inn på hvilken server du vil med Admin rettigheter. Jeg i mitt tilfelle logget på "ELEV2" istedenfor "Ta|xxxxxxx|en" på skolen min. Slik at jeg gikk utenom serveren. Og der hadde idioten av en admin med brukernavn "xxxxxx" (X'er av hensyn til sikkerhet.) ikke passord på sin administrator konto. Rett inn. Så bruker du "net users" funksjonen i cmd for å finne alle brukernavn, skjulte og ikke skjulte på maskinen. Etter dette skrev jeg "net users xxxxxx *" for så å kunne skrive nytt passord. uten å kunne det gamle på noen måte. Og siden jeg av en eller annen grunn var registrert som han kom jeg inn på lærerserveren uten noen problemer i det hele tatt.. (lærerserverlogonscriptet finner jeg i "my network places" så den var biff) Synes det er for jævlig at en så velkjent windows CMD funksjon skal kunne brukes så enkelt med onde hensikter at jeg rett og slett fortalte ham om hele saken. Først skulle han ringe hjem og straffe meg, osv. Men etter litt masing fikk jeg overtalt ham til at jeg bare hjalop ham med å tette et sikkherhetshull som senere kunne blitt utnyttet til det groveste av en eller annen uærlig jævel som vil ha høyere karakterer. (dog de har backup). så han bestemte seg for å ikke gjøre noe med meg, men heller rette det. Men han er som sagt IT idiot og det endte med at han aldri retta det. og dette er en stund siden. Prøvd å tilby meg å rette det, men han sier han er redd jeg skal ødelegge noe på serverne. Eneste som er litt dritt og, er at vi har illusion 2000 på maskinene. Men det har jeg også fått vite hvordan fjernes. Så vi kan derved legge inn det vi vil.. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 ' date='02/05/2004 : 12:22'] Den disketten kan fint lastes ned fra nett Et velkjent "sysadmin" verktøy Vet du hvor? Lenke til kommentar
sjalla Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) sletta Endret 3. november 2009 av sjalla Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 . Etter dette skrev jeg "net users xxxxxx *" for så å kunne skrive nytt passord. hva skrev du får å kunne skrive nytt passord? det er forskjellig på min skole logget jeg meg inn som admin (jeg fant ut passordet/så det på ett ark) da måtte jeg trykke abcdef så det nye passordet og hjemme er det 123456 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) . Etter dette skrev jeg "net users xxxxxx *" for så å kunne skrive nytt passord. hva skrev du får å kunne skrive nytt passord? dette står det: C:\Documents and Settings\Mads Boberg Pedersen>net user mads boberg pedersenSyntaksen for kommandoen er: NET USER [brukernavn [passord | *] [alternativer]] [/DOMAIN] brukernavn {passord | *} /ADD [alternativer] [/DOMAIN] brukernavn [/DELETE] [/DOMAIN] hva skriver man så? Hvis du hadde lest posten hans bedre, så hadde du funnet ut at administratoren ikke hadde satt et passord, og Mac-Gyver fikk derfor opp "Nytt passord"-boksen da han logget inn. elns, la ikke merke til den siste delen av innlegget ditt Endret 3. mai 2004 av Soldier_448 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hvis man bruker NTFS og kryptering på filsystemet hadde han ikke klart det . Pnordal admin resett resetter adminpassordet til blankt på 2 sekunder . .. Lenke til kommentar
klasse9 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 men hvordan kan man gå inn i cmd hvis man ikke har "kjør" menyen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Man booter systemet med floppydisken (ikke windows), som har linux basert os-boot . Resetter administrator passordet til windows via en utility fra disketten . Så kan man boote windows (uten disketten), logge seg inn som lokal admin å få full tilgang . Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 men hvordan kan man gå inn i cmd hvis man ikke har "kjør" menyen søk etter den... Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvilket program skal du hacke Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 En kamerat av meg er IT-lærling i kommunen der vi bor, han har en linux.distro på CD som han bruker til å knekke passord som elevene setter på maskinene for å være "morsomme" Er innmari morsomt med den CDen. "Spesifiser brukernavn", "spesifiser ønsket passord", "Passordet er endret". Tror jeg må ta den med hjem fra jobben en dag, da fatter'n var dum nok til å glemme passordet på admin-brukeren på en av terminalserverne hjemme. Er velkjente verktøy i miljøet, men tror nok ikke du vil få vite det av noen så lett Purify. Er noe som heter "sikkerhet", så hemmelighetene gis ikke ut fra "bransjen" så lett Lenke til kommentar
salah Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg kom meg inn på terminalserveren på kommunen sin terminalpc, som behandler internettsider (for å kunne logge/sensurere osv) og fant en deg ting som jeg ikke skal nevne her. Skal si at det ikke er vanskelig med Linux.... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Er ikke noe problem å endre på passordene på MS Windows nei... Har selv gjort det et par ganger, men at fyren fikk opp passordene i klartekst hadde jeg litt verre for å tro... Da hadde jeg slått kameraten min med en stol. Om han kan se passorden dine, uforskammet og utrolig teit. *CHABOOM*Du synes vel ikke det er uforskammet og utrolig teit av Windows å gjøre det mulig, da? Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 blandt masse rare tegn og koder sto passordene mine ,som nå er byttet slik (masse tegn) hest (masse tegn) osv passordet så han i klar text ellers kunne han ikke ha ledd av at det var hest.. er ikke passord kryptert i win? hvordan klarer man å kode krypteringen? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvor laster man ned den disketten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå