g0mpen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Trenger noen til å hjelpe meg litt med finpussen på siden min...[url="http://g0mpen.tk"]http://g0mpen.tk[/url] 1. Designet er laget i photoshop, så det tar litt tid (to-tre sekunder) å laste opp alle de små bitene som jeg har delt det opp i. Kan noen hjelpe meg med å lage en "preloader", som laster opp bildene på forhånd? Ser bedre ut da. Kan gjerne bruke flash, men der er jeg relativt ny, kunne trenge litt hjelp altså... (Værsåsnill, ikke foreslå no .php greier, for det har jeg ikke støtte for på hosten, ikke får jeg det til heller ) 2. Newsscript. Det er noe jeg godt kan tenke meg å ha, helst uten bruk av php. Hvis det ikke er mulig er det derimot greit, det hadde bare vært litt enklere for meg. 3. En skikkelig teller! Jeg er så lei av alle de stygge gratistellerne, kunne tenkt meg å bare ha vanlig tekst som blir oppdatert av seg selv, hvis dere skjønner. Ikke sånn ekkel boks rundt altså. Det er bare hovedsiden som er oppe enda, jeg lagde siden for bare noen dager siden, men mer kommer snart. Ellers tar jeg gjerne imot både positiv og negativ kritikk på design osv. Selve designet er laget i Photoshop, siden i Dreamweaver. Bilder og tables med andre ord . Hvis noen lurer på hvorfor det er på engelsk, så er det fordi at jeg er med i en klan med mange utenlandske medlemmer (amerikanere), som også synes det er moro å se hva jeg lager. Endret 30. april 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Skal vi se: Headeren passet ikke med resten av designet. Både form og farge egentlig. Skjønner at du kanskje vil ha noe fargerikt sammen med resten, men dette ble i mine øyne litt rart. I såfall burde bunnen også ha noen for for slik grafikk for å "balansere" det hele. Headeren er for bred i forhold til resten av designet, med det mener jeg den bør begynne der venstre kolonne begynner, og slutte der høyre kolonne slutter. Den kunne _kanske_ også gjøres rundt, som resten av "boksene" i designet. Teksten var generelt sett litt liten, spesielt menyen irriterte jeg meg litt over. Vil også anbefale en mouseover på denne, en enkel underline er nok for meg. Footeren har for stor avstand fra "hovedfeltet" i forhold til avstanden mellom de andre boksene. Prøv å få det så korrekt som mulig. Du har også veldig mye "jaggies" (hakkete kanter) som må jevnes ut/smoothes. Vil anbefale at menyene ikke har fast høyde, men utvider seg etter innhold. Ble veldig rart med så store tomrom. Lenke til kommentar
oyvkjar Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Hehe... 1. Det med header/footeren skal jeg se litt på... Evnt. fikse. 2. Tekststørrelsen kan jeg fikse på, det var bare det at jeg hadde en annen og "større" font inntil nylig... 3. Prøvde meg med blur tool i PS, men kantene har en skygge-effekt, det så rett og slett verre ut etterpå. 4. Størrelsen på boksene kan jeg ikke gjøre noe med, jeg kan nemlig ikke PHP... Tenkte det var like greit å bare bruke en fast størrelse, så passer alle boksene sammen. Det blir også mer innhold der etterhvert! Takk for god kritikk! Siden er enda bare "beta", det er altså ikke helt ferdig enda. Jeg skal prøve å fikse det meste! Endret 30. april 2004 av oyvkjar Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Beklager, det siste der var meg... ble visst logget inn med en gammel HW account... Hvordan får jeg forresten en rollover på teksten? Funker fint med bilder, men jeg har aldri prøvd på tekst... Endret 30. april 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bruk css: a:hover { text-align: underline; font-size: skriftstr. din din; line-height: samme eller en str. over skriftstr. din; font-weight: normal/bold; font-family: font, font, font, font; } Håper du forstod det der? Hvis ikke spør du på nytt så skal jeg prøve å forklare bedre Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Går nok fint det! Takk! Jeg har CSS i siden allerede, bare redigere litt da... Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 2. Newsscript. Det er noe jeg godt kan tenke meg å ha, helst uten bruk av php. Hvis det ikke er mulig er det derimot greit, det hadde bare vært litt enklere for meg. http://www.cutephp.com/ Er ikke vanskelig å sette opp Krever PHP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå