Gå til innhold

Komplett og Microplex -porto og frakt?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestill denne PC'n idag:

http://home.no.net/fuzzy2/nypc.htm

Så jeg lurer på:

INFO: Jeg bor sør i vest-agder (med tanke på pris på frakt?) De sender jo fra oslo?

1. Når får jeg pakken fra komplett og når får jeg pakken fra microplex?

2. Kommer det i ën pakke fra hver av levrandørene? eller masse små pakker som

koster flesk (frakt)

3. Hvor mye koster det for frakt fra begge?

4. Hvilken av pakkene får jeg først tror dere?

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å maile de respektive butikken å spørre. Med mindre det er noen på posten som leser hardware.no forumet så hjelper det vel lite å spørre her :) Tror forresten ikke at de sender fra Oslo. Sender ikke Komplett fra Stokke eller noe slikt? :p

PS Hvorfor i alle dager skal du ha en cd spiller når du allerede har en cd brenner? :)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å maile de respektive butikken å spørre. Med mindre det er noen på posten som leser hardware.no forumet så hjelper det vel lite å spørre her :) Tror forresten ikke at de sender fra Oslo. Sender ikke Komplett fra Stokke eller noe slikt? :p

PS Hvorfor i alle dager skal du ha en cd spiller når du allerede har en cd brenner? :)

Komplett sender fra stokke ja(og holder til i Sandefjord)

Lenke til kommentar

Det fra Microplex får du i en pakke, så der blir det postens takster + 25 kr.

Når det gjelder pc en får du den i to eller tre pakker, en for skjerm , en for kab og en for resten. det blir vel ca 150 pr pakke , men de tar ingen ekstra gebyr slik som Microplex .

Lenke til kommentar
Det fra Microplex får du i en pakke, så der blir det postens takster + 25 kr.

Når det gjelder pc en får du den i to eller tre pakker, en for skjerm , en for kab og en for resten. det blir vel ca 150 pr pakke , men de tar ingen ekstra gebyr slik som Microplex .

Da tipper jeg heller 4 pakker... 1 for skjerm, 1 for kabinett, 1 for tinga fra komplett.no og 1 med tinga fra microplex...

Mao, du kan sikkert beleile deg på 400-600kr i frakt osv

Endret av So
Lenke til kommentar

Jeg bor i i Vest-Agder (Kristiansand) og både Komplett og Microplex bruker 1 dag hit. (med unntak av et stunt fra postens side med å sende pakkene Oslo - Bergen - Oslo en 2-3 ganger før de kom seg til Kristiansand. Egenlig litt snålt at det kun tar en dag hit, mens det tar (tok) 2 dager til Asker. Noen som vet hvorfor det er slik?

Endret litt på emnefeltet ditt forresten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Ja, det er et godt estimat. Men det kan jo hende at en av butikkene ikke sender samme sagen som du bestiller... så det kan alt i alt ta litt lenger tid før du får varene...

Hvis du bestiller i oppkrav så kommer det vel en 100 lapp i tillegg til frakten.

Forøvrik kan du hos Komplett se en estimert fraktsum før du bestiller (bekrefter ordren). Dette kan du sikkert hos Microplex også.

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
er det ikke ca 100 kr i frakt ?

fra begge steder

Jo, per kolli, og når både kabinett og skjerm sendes som enge kolli, så blir det noen kroner ut av det.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp en liten sak fra Microplex som kostet 165kr.

Regningen som jeg måtte betale på posten(oppkrav) 304kr

304-165=139kr koster å kjøpe noe fra Microplex i frakt og

gebyrer++.

da kjøpte du en liten sak, som ikke veide store greien. frakten blir beregnet litt på vekt også, så hvis han kjøper strømforsyning vil det bli dyrere enn en enkelt liten dingseboms på et par gram..

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp en liten sak fra Microplex som kostet 165kr.

Regningen som jeg måtte betale på posten(oppkrav) 304kr

304-165=139kr koster å kjøpe noe fra Microplex i frakt og

gebyrer++.

da kjøpte du en liten sak, som ikke veide store greien. frakten blir beregnet litt på vekt også, så hvis han kjøper strømforsyning vil det bli dyrere enn en enkelt liten dingseboms på et par gram..

Gikk inn og sjekka litt, om du bestiller feks en kabelstrømpe til 33.-kr blir oppsettet slik:

Kabelstrømpe 33.-

Postens servicepakke 79.36

Oppkravsgebyr 45.-

Exped gebyr 25.-

Total 182,36.

Bestiller du et kabinett :

Kabinett 1845.-

Postens servicepakke 193,44

oppkravsgebyr 45.-

Exped gebyr 25.-

Total 2108,44 .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...