Spirograf Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Syns ikke støynivået var betryggende lavt på denne burken med XP2800+, det høres ut som noen "gasser" på ett eller annet inne i kabinettet. Vet ikke hva det er, men jeg mistenker at det er chipsetvifta. Er dette mulig å få bort på et vis? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Bruk disable på fancontrol i bios'en og installèr speedfan. Edit: denne "gasse"lyden kommer av at temperaturen ligger og varierer rundt den gitte temperaturen for autocontrol i bios'en. Endret 30. april 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg mistenker det er heatpipe (ICE uniten) vifta som regulerer hastigheten etterhvert som temperaturen endrer seg. Om du ikke liker det, kan du som sagt installere speedfan. _ johanf Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Installerte SpeedFan og satte den til "Automatic". Da ble det slutt på gassingen, det ble full hendel i stedet :-) Skal la den stå slik en stund for å se om den klarer å stabilisere tempen litt. EDIT: Hva er Fan02 på en Shuttle? Den står til 0 RPM. Fan01 tror jeg er chipset, mens Fan03 er til heatpipen. Litt usikker på Temp også, tilsvarer f.eks. Temp1 Fan01? Endret 30. april 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå