germ Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Hei! Har veldig lyst på en bakrunsbelyst lcd i kabinettet. Men er det stress å montere dette? Finnes det noen bra guider? Tenkte på de de har hos HCS electronics. 20x4 med led-lys.. Hva syntes dere? Noen erfaringer? Trenger jeg ha fagbrevet i elektro? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 hehe.. har du fagbrev i elektro, mener du vel elektronikk.. elektro-folk banker kabel og monterer lys på badet ditt.. det enkleste er vel å bruke et termometer som utgangspunkt.. behold kretskortet og napp ut displayet og forleng div. ledninger opp dit du skal ha det. bakgrunnsbelysningen er jeg ikke helt sikker på.. en lysdiode strategisk plasert, muligens. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Følg denne linken: http://www.gideontech.com/guides/lcd/ Der ligger koblingsskjema og alt annet du trenger til det displayet som selges på HCS. Har det displayet selv og det er ganske greit og koble det opp bare du har passe loddeegenskaper. Lykke til.... :smile: Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 det der var dritfett!! sånn vil jeg ha! Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Har montert mitt i døra på et Chieftec Dragon Full tower. Kler det ganske bra :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei! Eg har kjøpt for ei stund sidan eit 20x4 lcd display fra HCS-elektronics.. Og såg på guiden som det er blitt linka til sjølv.. Så ikkje så vanskelig ut.. Men,siden eg ikkje har "lodde utstyr".. Så gav eg det til ein som går på elektronikk på ein vgs...Og så at han fekk ta det når han hadde tid.. Har ikkje fått det endå..Men,regner med at eg får det snart.. Elles så kunne eg tenkt med å kjøpe eller bygge mange leds på ei plate som eg kopla til pc.. Slik at eg kan få eit ord (bokstavar) til å lyse.. (slik at det ser ut nesten om blinkande reklame skilt..) Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Snakker om dritfett.. Sjekk min da vel http://home.online.no/~quaker/case/LCDeetee.WMV w00t! Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hvilket program er det du bruker der? Vet du om et program til å kjøre grafisk EQ fra winamp? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-11 10:03, kjerts skrev:hehe.. har du fagbrev i elektro, mener du vel elektronikk.. elektro-folk banker kabel og monterer lys på badet ditt.. Alle elektikere hadde elektronikk på GK (vel alle unge da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå