lyre Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Etter en serie trojan- og virusangrep, mistet jeg "System Restore" funksjonen i XP-Pro_en. Jeg kjørte en repairinstallasjon når jeg følte meg sikker på at all skit var fjernet. Det gikk glatt helt til 13 min gjensto av "Windows installerer". Da var det bråstopp, og en dialogboks dukket opp: "[The procedure entry point "GetIUMS" could not be located in the dynamic link library MSDART.DLL]." Jeg kan ikke lukke dialogboksen, og må kutte strømmen. Jeg har sjekket minnet, og under reboot begynner installasjonsprogrammet på nytt. Det stopper på samme sted hver gang. Altså får jeg ikke avbrutt installasjonen. Mine problemer begynte med en browser hijack, og jeg kjørt flere forskjellige Anti programmer. Ett av de kom jeg iskade for å slette mens det var filer i karantene (vet ike hvilke), men med unntak av System Restore, fungerte alt etterhvert normalt. Noen med forslag? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Angående den feilmeldingen du fikk, var det sånn at når du trykker ok så kom dialokboksen opp igjen? Hvis så, så bare hold enter inne i 2-3 minutter så skal du se den fortsetter etter det. Lenke til kommentar
lyre Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Takk for svar. Jeg prøvde forslaget ditt. Dialogboksen ble bare stående å flimre til keyboard ble kuttet (ca, 30 sek.). Tror ikke cd¨en er skadet. Med mindre det faktisk er en feil på cd¨en fra Microsoft håper jeg det kan være en snedig vei ut av dette. Antar at det er et 3dje parts komponent det er snakk om, men hva kan være så viktig at installeringen stopper? Lenke til kommentar
lyre Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Hallo, eiriksen, du hadde helt rett! Koblet til USB keyboard i tilleg til PS/2, og var temmelg hardnakket. Kom til slutt i gjennom. Samme problem oppsto noen minutter senere, men denne gang var det nok med et par minutters klikking med musa. TAKK FOR TIPSET! Et nytt problem har imidlertid oppstått. Det kreves re-registrering. Jeg trykker "ja", men windows restarter uten at jeg får sjansen til å registrere på nytt. Jeg kommer meg inn i "safe mode" nå. Har du kanskje et tips her også? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 hva må registreres på nytt igjen? Windows eller Tastaturet? hvis du må registrere dem på nytt er det vel bare å gå inni Safe mode å registrere den på nett derifra så tenker jeg det ordner seg? Lenke til kommentar
lyre Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Hei, Det er windows som må registreres på nytt. Det virker som om noe har skjed med mine brukerkontoer, OS restarter(ikke maskinen) i en loop. Jeg fikk bare 2 eller 3 entrys i safe mode før Microsoft nektet meg adgang også der: "registring required". Jeg skal lete rundt i forumet. Finner jeg ikke løsning, poster jeg en ny topic. Det er "a new ballgame" nå. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå