tatus Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Er det mulig og avinstallere et intergrert skjermkort, og i så fall hvordan.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du kan sansynligvis deaktivere det i bios..men setter du i et AGP skjermkort så fixer maskinen det selv. TaZ Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Vel, så lenge PCen detekter det hvergang du booter opp så vil windows reinstalere driverne. Så da ser du fort at problemet ligger ikke i windows, den gjør bare det den får beskjed om. Selv skjermkorte må disables. Dette gjør du i BIOS. Hvis du ikke har rota så mye der inne før så bør du få hjelp av noen med litt erfaring på område. Det fulgte sikkert også med en manual til hovedkorte ditt. Der bør det stå noe om "Disabeling onboard VGA." Hvis du ikke har den gå til hjemmesiden til de som har laget hovedkorte ditt og se om manualen ligger som PDF fil der. Når korte er disablet så vil ikke windows "oppdage" skjermkorte og vil ikke instalere drivere heller. Men det kan være en annen innstilling som vil være din redning i BIOS. Det er å sette AGP som main graphics card. Det betyr at den booter på AGP korte, og det innebygget PCI korte vil opptre som et kort nr 2. Da kan du ha to skjermer på samtidig. AKIRA Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det enkleste er vel å deaktivere det i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Problemet hvis jeg deaktiverer i enhetsbehandling er at maskinen oppdager det på nytt hver gang jeg restarter. Glemte vist og nevne at det er et PCI skjermkort jeg har satt i. Men det betyr kanskje ingenting. ( Ja riktig... PCI.. Kjøp aldri en Dell Dimension 2400!!) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du må deaktivere det i BIOS for at Windows ikke skal oppdage det hver gang du rebooter, eller etter at du har avinstallert det. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Får prøve BIOS alternativet jeg da.. Kommer nok igjen hvis (når) jeg ikke får det til. Takk så lenge.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Får prøve BIOS alternativet jeg da.. Kommer nok igjen hvis (når) jeg ikke får det til. Takk så lenge.. Du har fått noen gode tips allerede, men jeg ser at du "tukler" med en DELL.. DELL, COMPAQ(HP) er noe du bør ligge langt unna i denne forbindelse, men det er du vel iferd med å finne ut... På "normale" (selvbygde) PC'er er det intet problem å avinstallere/deaktivere IGP. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 DELL, COMPAQ(HP) er noe du bør ligge langt unna i denne forbindelse, men det er du vel iferd med å finne ut... På "normale" (selvbygde) PC'er er det intet problem å avinstallere/deaktivere IGP. Jeg har selv en Compaq som det fungerte helt greit å avinstallere det integrerte skjermkortet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 DELL, COMPAQ(HP) er noe du bør ligge langt unna i denne forbindelse, men det er du vel iferd med å finne ut... På "normale" (selvbygde) PC'er er det intet problem å avinstallere/deaktivere IGP. Jeg har selv en Compaq som det fungerte helt greit å avinstallere det integrerte skjermkortet... Joda, det bør ikke være noen heksekunst.. Og det var ikke akkurat det innlegget mitt var ment å kommentere, men det kom nok ikke helt klart frem kanskje? Dersom man liker å "tukle" litt med PC'n, dvs. bytte ut HW og "tweake" litt, er det nok ingen tvil om at Dell/Compag(HP) ikke er det beste utgangspunktet.. Men det kan jo være at noen har gode erfaringer i så måte... Jeg har ikke hatt det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå