nightcrawler Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei. Skulle gjerne hatt fått tak i et ekstra modem, slik som man får dersom man abbonerer på UPC kabel tv. De er av typen Terayon TJ920. Noen som vet hvor man får tak i slike i Norge? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Tør jeg spørre hva du skal med det? Hotlinke UPC sitt nett? Endret 30. april 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) er det ikke bare de motorola modemene som funker nå? Tror de droppa de gamle fordi man kunne stille hastighete på det... Men jeg tror jeg må teste det nå...(de har ikke henta det.) Har chello selv. Edit: svar på spørsmålet ( ): tror du må se i noen utenlanske butikker, så det i en amrikansk nett butikk, men det bilr vel litt dyrt... Endret 30. april 2004 av andesam Lenke til kommentar
nightcrawler Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Tør jeg spørre hva du skal med det? Hotlinke UPC sitt nett? Hehe...hotlinke? hva betyr det? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) er det ikke bare de motorola modemene som funker nå? Tror de droppa de gamle fordi man kunne stille hastighete på det... Men jeg tror jeg må teste det nå...(de har ikke henta det.) Har chello selv. Nope, de har Terayon ennå. Selv så har jeg et Terayon modem og det funker som f det. Og det er ikke Terayon sine modem som kunne uncappes det mener jeg var noen eldre Motorola typer som chello brukte i Nederland. EDIT: Med hotlinking mente jeg å tyvkoble seg på UPC sitt nett. Endret 30. april 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
nightcrawler Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 EDIT: Med hotlinking mente jeg å tyvkoble seg på UPC sitt nett. hehe...nei hadde bare vært kjekt og hatt to... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 EDIT: Med hotlinking mente jeg å tyvkoble seg på UPC sitt nett. hehe...nei hadde bare vært kjekt og hatt to... Jeg skjønner kanskje ikke helt hva du mener, men en router eller switch er jo mye greiere. Samtidig som det også er lovlig... Lenke til kommentar
nightcrawler Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Jeg skjønner kanskje ikke helt hva du mener, men en router eller switch er jo mye greiere. Samtidig som det også er lovlig... joda, det går også. har to maskiner, i hver sin etasje. har kabelpunkt ved begge pcene. tenkte det hadde vært kjekt å fått begge koblet opp mot nettet. ...men er det ikke lovlig å ha to upc modem i samme hus? kan upc evnt. finne ut dersom jeg har to modem? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Dersom du ikke vil legge opp kabler, kan du jo skaffe deg trådløst nett. Det fungerer OK mellom 2 etasjer. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Jeg skjønner kanskje ikke helt hva du mener, men en router eller switch er jo mye greiere. Samtidig som det også er lovlig... joda, det går også. har to maskiner, i hver sin etasje. har kabelpunkt ved begge pcene. tenkte det hadde vært kjekt å fått begge koblet opp mot nettet. ...men er det ikke lovlig å ha to upc modem i samme hus? kan upc evnt. finne ut dersom jeg har to modem? Tviler på at UPC liker at du har to modemer fordi de kan jo ikke vite om det er enten du eller naboen som bruker den. Om det i hele tatt går (og er å oppveie) er jo også en annen sak... Nei, sats på trådløst du Endret 30. april 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 ...men er det ikke lovlig å ha to upc modem i samme hus? kan upc evnt. finne ut dersom jeg har to modem? Modemet funker jo ikke før UPC har aktivert det. Du kan ikke bare sette inn et modem til av samme type uten videre - det vil ikke funke. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det kryr av disse TJ720 modeme i Norge. Flomatik http://www.flomatik.no/ er imptør. Dette er noen festlige modemer da de støtter Docsis 2.0 Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det kryr av disse TJ720 modeme i Norge. Flomatik http://www.flomatik.no/ er imptør. Dette er noen festlige modemer da de støtter Docsis 2.0 Og Docsis er...? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 http://www.ietf.org/proceedings/01dec/slid...dn-3/sld001.htm Kort forklart CD har bygd Docsis 2.0 fullt ut og klarer å levere hastighetene (Eurpas første faktisk), hvor langt UPC har kommet vet jeg ikke... Lenke til kommentar
nightcrawler Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Takk for mange bra svar! men dersom jeg skulle kjøpt et modem som fungerer på upc sitt nett, hvor kan jeg da kjøpe dette (helst norge)? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hos UPC, og bare der. For at modemet skal virke, må det autentiseres av UPC, dette gjøres bare på modemer du har fått fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå