Gå til innhold

Kommentarer i CSS

Anbefalte innlegg

Ja, det er faktisk en god del tråder som er 100% unødvendige fordi folk ikkje gjør bakgrunnsarbeidet.
Og derfor skal man spørre i webkaféen?

Evt. sjå i Oppslagsverk tråden, søke på google, leite på w3schools.com osv først ;)

Har inntrykk av at det er alt for få som bruker oppslagsverktråden forresten.. :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dere allerede har forlatt topicet fullstendig i denne tråden så vil jeg bare nevne at den søkefunksjonen dere så kjært henviser til til tider suger stortid!

SØK <- et lite søk på "kommentarer i css", og hjelpefunksjonen som forresten er på engelsk gjør heller minimalt for å hjelpe brukeren igjennom problemet.

Jada, oppslagsverktråden er super, problemet er at det vet vi som har hengt her en stund, en som nettopp har ankommet har vel ikke peil på det, tråden er ikke akkurat nevnt i retningslinjene for forumet heller, så selv om man leste disse hadde man liten peil på hva den tråden egentlig inneholdt, jada den er temmelig selvforklarende, men du kommer hit med et problem, og da er det få som ser nytten i å lese på alle mulige liker dem ikke har peil på hva er.

Webcafèen likeså, for en nykommer vil jeg tippe at den ser ganske så intern ut, og terkelen for å spørre om saker der inne, midt mellom deres altomfattende, og for utenforstående kansje private saker er nok ofte litt høyere enn det å legge inn et spørsmål på et forum som faktisk har som hensikt å være et medium for utveksling av kunnskap, både for liten og for stor.

Spørsmålet i denne tråden var så enkelt å svare på at selv jeg klarte det, noe som var til hjelp for han som lurte, og hvor teit har ikke han mulighet for å føle seg sånn som noen av dere messer om hvor unødvendig spørsmålet hans var? syns dere at akkurat det gagner forumet?

Lenke til kommentar

Beklager Dino_ men det er ikke nødvendigvis søkefunksjonen som stinker, det er heller et resultat av at dagen barn er så bortskjemt med intuitive google at de ikke klarer å søke lenger. Jeg finner stort sett det jeg leter etter på første eller andre forsøk med søkemotoren vår. Du må bare kunne litt om å søke.

Som det er påpekt tidligere er dette et forum som er åpent for alle, og rtfm svar liker jeg heller ikke at folk spør om det samme gjentatte ganger, og da ber jeg de gjerne å søke, eller finner fram en link for de selv.

I dette tilfellet vil jeg påstå at en tråd er berettiget de dette spørsmålet, etter min hukommelse ikke har vært oppe før, annet enn i kafeen. Da fåtallet kan bruke søkefunksjonen *sukke og mumle noe om barna nå om dagen* må vi bare forvente slike spørsmål og unngå å leke wannabe proffe folk med dårlig holdning

Endret av enden
Lenke til kommentar
Beklager Dino_ men det er ikke nødvendigvis søkefunksjonen som stinker, det er heller et resultat av at dagen barn er så bortskjemt med intuitive google at de ikke klarer å søke lenger. Jeg finner stort sett det jeg leter etter på første eller andre forsøk med søkemotoren vår. Du må bare kunne litt om å søke.

Som det er påpekt tidligere er dette et forum som er åpent for alle, og rtfm svar liker jeg heller ikke at folk spør om det samme gjentatte ganger, og da ber jeg de gjerne å søke, eller finner fram en link for de selv.

I dette tilfellet vil jeg påstå at en tråd er berettiget de dette spørsmålet, etter min hukommelse ikke har vært oppe før, annet enn i kafeen. Da fåtallet kan bruke søkefunksjonen *sukke og mumle noe om barna nå om dagen* må vi bare forvente slike spørsmål og unngå å leke wannabe proffe folk med dårlig holdning

SÅ SKRIV EN GUIDE, DA MANN....!!

Jeg sliter med de AND, OR og NOT funksjonene deres :) får ofte 'ikke noe resultat ble funnet', bare ved å legge til en eller annen not... Har forresten ikke peil; bruker dere and , or og not med bokstaver eller '+', '~', '-' ??

Lenke til kommentar

store bokstaver på logiske operatorer (AND, OR, NOT - XOR osv har jeg ikke hatt bruk for enda :p )

Skal grave i linkhaugen min når jeg kommer hjem, og se hva jeg finner ;)

edit; dumt å slippe shift når man skal ha komma :roll:

Endret av enden
Lenke til kommentar
(masse rart)

Google er din venn - http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=...css&btnG=Search <= ta en titt på det aller øverste resultatet. Søkte på "Comments in CSS" .

Så enkelt var det. Beviser at folk burde lære seg å søke før dei oppretter egne tråder om det.. men men, gjort er gjort. Berre husk slikt til nestegang.

Trådstarter har fått mange svar på sitt spørsmål, så la oss ta livet av denne tråden , og la den ligge.

Lenke til kommentar

Arve:

Selvfølgelig er det så enkelt, det vet jeg også, men som vi jo vet blir ofte ikke resultatet like bra om du skulle finne på å søke på Norsk, hvilket kunne være en fordel, for noen.

Og, dersom løsninga er å google etter alle svar, hva skal vi med et forum da?

Husk at ting som for deg, og av og til også for meg er enkelt, behøver ikke å være like innlysende for alle andre, og selv om det var bare EN eneste en som lurte, ja så burde han være berettiget å spørre her inne, uten å få servert svar i "duh - scmøkk! - kunneduikkespørreandreplasser-kategorien", sant? ;)

Enden:

Kan du ikke smekke sammen en howto-søk, å få lagt den inn på Norsk i hjelpeseksjonen som omhandler emnet her på dette forum, kunne komme til å glede mange :yes: (tor jeg da)

mvh Representant for den fordervede Google-generasjonen.

Endret av Dino_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...