Gå til innhold

Trenger man radiator?:S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ta noe fra en bil og bruke det som radiator, ikke ta den som er i grillen! Ta heller varmeveksleren som ligger inni dashbordet et sted, den ser ut som en radiator i miniversjon, dvs. passe stor til pc.

Jeg har en slik i min pc, og jeg tør å påstå at den fungerer bedre enn mange av de du får kjøpt som er laget av kjente vannkjølingsutstyrsprodusenter*!

*Deilig langt ord. :p

Lenke til kommentar

Det vil ikke være noe problem på en pentium I, den trenger jo bare en kjøleribbe.

Du kan jo ta 1 rør og bøye det (uten knekk) og sette en svak vifte på (selv om dette neppe er nødvendig.

PS: kjørt en gammel pentium II, uten vifte, hadde det gøy og satte på en ny NB kjøler, funka helt ok :)

Lenke til kommentar
Skal du ta noe fra en bil og bruke det som radiator, ikke ta den som er i grillen!

Warum? :dontgetit:

Er ikke alltid man vil ha det pent. Jeg går for übermonsterradiatorkonseptet*

*langt, fint ord dette også, selv om jeg har laget det selv... ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at hvis du ikke har langt nok kobberrør vil du ende opp med at pumpen og prosessoren sammen vil lage vannet varmrere. Altså prosessoren blir varmere enn den var da du monterer vannkjølingen.

Lenke til kommentar
Skal du ta noe fra en bil og bruke det som radiator, ikke ta den som er i grillen!

Warum? :dontgetit:

Er ikke alltid man vil ha det pent. Jeg går for übermonsterradiatorkonseptet*

*langt, fint ord dette også, selv om jeg har laget det selv... ;)

Varmeveksleren i dashbordet pleier å være mer enn stor nok til bruk i PC. Selvfølgelig vil radiatoren i grillen være best, men den er så stor og klumpete, du får neppe en standard bilradiator inn i en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...