Laget Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 PÅ min datamaskin med windows XP har jeg en meny, som jeg når ved å dobbelklikke på kokken på oppgavelinjen, hvor det står at klokken stilles automatisk. På denne siden står det at klokken stilles en gang hver uke. Er det mulig å sette at klokken skal stilles oftere ? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hvorfor vil du det? Går den tregere/fortere enn den skal? Uansett her er noe liknende, dobbeltklikk på klokka -> Internett klokke -> Oppdater nå. Ikke akkurat hva du spurte om, men hvis du bare vil gjøre det kjapt så kan du gå inn der. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ikke svar på spørsmålet, men hvis klokken din sakker mer enn et par sekunder i løpet av en uke er det jo noe ille gæærnt med maskinen din. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 PÅ min datamaskin med windows XP har jeg en meny, som jeg når ved å dobbelklikke på kokken på oppgavelinjen, hvor det står at klokken stilles automatisk. På denne siden står det at klokken stilles en gang hver uke. Er det mulig å sette at klokken skal stilles oftere ? ..... Ikke'no problem. bare gå til denne siden, og last ned den lille zippa registerfila. PcKlokkens stille-mot-internett intervall er egentlig bare en registernøkkel, som er justert til så mange sekunder som tilsvarer en uke. Når du kjører den lille registerfila, får du tilbud om hvor mange sekunders intervall du vil at den skal stilles med. F. eks 86400 (1.døgn). Lykke til Her kan du laste ned fila: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_inet_time.htm Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 PÅ min datamaskin med windows XP har jeg en meny, som jeg når ved å dobbelklikke på kokken på oppgavelinjen, hvor det står at klokken stilles automatisk. På denne siden står det at klokken stilles en gang hver uke. Er det mulig å sette at klokken skal stilles oftere ? ..... Ikke'no problem. bare gå til denne siden, og last ned den lille zippa registerfila. PcKlokkens stille-mot-internett intervall er egentlig bare en registernøkkel, som er justert til så mange sekunder som tilsvarer en uke. Når du kjører den lille registerfila, får du tilbud om hvor mange sekunders intervall du vil at den skal stilles med. F. eks 86400 (1.døgn). Lykke til Her kan du laste ned fila: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_inet_time.htm Forresten. hvis du vil, kan du velge å stille klokka mot hvilken tidsserver du vil. Selv har jeg byttet ut time.windows.no mot: ntp.uio.no (Universitetet i Oslo's atomklokke) Lenke til kommentar
Laget Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Takk for alle svar. Programmet som fungerte veldig bra. Klokken på PC-en min går ganske mye feil i løpet av en uke. Min erfaring er at de fleste PC-er går ganske mye feil etter en kort stund hvis ikke klokken stilles. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Personlig bruker jeg "Atomic clock sync" som kan lastes ned gratis ifra www.worldtimeserver.com. Den kan synce automatisk daglig og ved innlogging. edit: Neppe nødvendig med XP, men i 2000 er den kjekk å ha. Endret 16. mai 2004 av ob1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå