Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dyrere bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overrasket, nei ikke jeg . Butte løfter er blitt dagligdags og med den gjengen som styrer i dag er det jo ikke så farlig "sjefen" selv stikker vel bare på bakrommet og ber en hviss kar om tilgivelse , så kan han fortsette å love å lyge med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Synes Norge er et godt land å leve i, kan ikke sammenligne med noen andre ettersom jeg bare har bodd i Norge.. Men det er alltid ting som kan og bør endres på, f.eks. som nevnt tidligere går alt for mye penger til fengslet, det betales store mengder skatt til folk som har begått alvorlige forbrytelser. Tidligere straffedømte som kommer til Norge misunner oss på fengslene, er det noe Norge kan skryte av?

Dette er bare et eksempel, Norge er et godt land å leve i, men dette er bare for å poengtere at det alltid kan bli bedre..

Det er flere her som skryter Norge opp i skyene, men dere kan ikke bli sure på de som vil ha det bedre!

Lenke til kommentar

Kom egentlig ikke som noen stor overraskelse dette. Politikerne som sitter å styrer dette landet, har ALLTID vært en gjeng med store løgnere. Ser ikke helt hva de trenger nettopp disse avgiftene til. Men det er vell som avgifter flest, de må vell få inn igjen litt penger etter at de gamblet bort STORE summer av oljefondet på børsen. Det sier vell litt om de spillegale tullingene som styrer landet. Skulle likt å sett at FRP fikk styre landet en stund, men Carl I. Hagen som diktator. Tror egentlig ikke ting hadde blitt noe verre. Han hadde kanskje brukt deler av oljefondet til å bygd ut ordntlig bredbånd her til lands, ikke sånn wannabe adsl.

-z00l-

Lenke til kommentar
Blåst forslag!

Men jeg skulle gjerne sett det kom en minimumspris ordning, så aktørene kunne krige om kundene på dekning i stedet for pris.

Ikke vil jeg ha noen minimumsprisordning. Hvem skal bestemme hva som er en rimelig minimumspris? Politikerne? Aktørene skal selv bestemme pris gjennom fri konkurranse.

Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så rart at 90% av alle forskere som har levd lever idag når med befolkningseksplosjonen som har vært så lever en høy andel av alle personer som noen gang har levd idag.

For det første er det 90% som forsker i dag, ikke bare lever, så pensjonister teller ikke, for det andre er det kanskje bare 10-20% i beste fall, av de som har levd som lever i dag (mange veldige forskjellige estimater på hvor mage som har levd).

AtW

Lenke til kommentar
Synes Norge er et godt land å leve i, kan ikke sammenligne med noen andre ettersom jeg bare har bodd i Norge.. Men det er alltid ting som kan og bør endres på, f.eks. som nevnt tidligere går alt for mye penger til fengslet, det betales store mengder skatt til folk som har begått alvorlige forbrytelser. Tidligere straffedømte som kommer til Norge misunner oss på fengslene, er det noe Norge kan skryte av?

Dette er bare et eksempel, Norge er et godt land å leve i, men dette er bare for å poengtere at det alltid kan bli bedre..

Det er flere her som skryter Norge opp i skyene, men dere kan ikke bli sure på de som vil ha det bedre!

Ja, la oss ha ett mer USA-aktig system på fengslene, vi ser jo alle hvor mye kriminalitet det er i norge, og hvor lite det er i USA.

AtW

Lenke til kommentar

Ja, la oss ha ett mer USA-aktig system på fengslene, vi ser jo alle hvor mye kriminalitet det er i norge, og hvor lite det er i USA.

AtW

USA og Norge kan ikke sammenlignes, tror du at om du minsker luksusen i fengslene i Norge så kommer Norge til å få likt kriminalitetsnivå som USA? :roll:

Edit: leif

Endret av jh_
Lenke til kommentar

AtW

USA og Norge kan ikke sammenlignes, tror du at om du minsker luksusen i fengslene i Norge så kommer Norge til å få likt kriminalitetsnivå som USA? :roll:

Nei, ikke nødvendigvis, det var ett innspill for å få folk til å tenke litt over den lite gjennomtenkte "kriminelle må ha det værst mulig"-holdningen som svirrer rundt.

AtW

Lenke til kommentar

Nei, ikke nødvendigvis, det var ett innspill for å få folk til å tenke litt over den lite gjennomtenkte "kriminelle må ha det værst mulig"-holdningen som svirrer rundt.

AtW

Det blir litt for dumt, å bare slenge ut noe som ikke har noe poeng, og deretter komme med kriminelle må ha det værst mulig"-holdningen ?!

Jeg er absolutt ikke opptatt av at kriminelle skal ha det værst mulig, det jeg bryr meg om er at vi faktisk betaler for at de skal ha det bra, når det eneste de har gjort for oss er å gi oss avgifter! Om man hadde klart å kutte ned bekostningene av Norske fanger uten at det gjorde det noe værre for fangene så hadde ikke det gjort meg noe, da hadde jeg selvfølgelig vært fornøyd! Poenget mitt er at på utsagnet ditt så virket det som om man var mere opptatt av å at kriminelle skulle ha det jævlig, enn at det faktisk koster for luksusen de har. Sånn er det ikke!

Lenke til kommentar

AtW

Det blir litt for dumt, å bare slenge ut noe som ikke har noe poeng, og deretter komme med kriminelle må ha det værst mulig"-holdningen ?!

Jeg er absolutt ikke opptatt av at kriminelle skal ha det værst mulig, det jeg bryr meg om er at vi faktisk betaler for at de skal ha det bra, når det eneste de har gjort for oss er å gi oss avgifter! Om man hadde klart å kutte ned bekostningene av Norske fanger uten at det gjorde det noe værre for fangene så hadde ikke det gjort meg noe, da hadde jeg selvfølgelig vært fornøyd! Poenget mitt er at på utsagnet ditt så virket det som om man var mere opptatt av å at kriminelle skulle ha det jævlig, enn at det faktisk koster for luksusen de har. Sånn er det ikke!

Greit nok, men blir litt lei av folk som klager over slikt "se på det nye fenglset hvor fint det er, mens eldrehjemmet er falleferdig og med dårlig tapet", er liksom ikke noen vits å bygge en ny bygning falleferdig og stygg, ikke er det noe særlig billigere heller. Men vi er delvis enig, kriminalitet koster samfunnet mye penger, derfor er det viktig med tiltak som fungerer, skikkelig rehabilitering osv.

AtW

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere syter etter. Norges befolkning er bortskjemte - ikke noe mer, ikke noe mindre. Norge er verdens rikeste land, og har er et av verdens beste land å bo i mtp levekår & standarder.

At vi så skal begynne å klage over at staten tar litt ekstra av bondefolket, blir bare for dumt. Greit nok at det blir "klasseforskjeller" (elle hva nå enn man kaller det), men det får ærlig talt være måte på.

Hvis det nå skulle blitt gjort endringer i landet, ville jeg heller fjernet ting som er unødvendig - slik som at fanger i fengslet ikke får det "like bra". De klager jo på at de ikke får spille PS2 - og det ER sykt. Slik som bredbånd/etc er jo ikke et must - hvis ingen andre enn statlige organer i Norge hadde hatt bredbånd, tror jeg ikke vi hadde brydd oss katta om slike ting som dette.

Lenge leve Norge, og la det ikke bli foraktet av den kommende generasjon.

LOL

vi er ett av de bedre land å leve i men hvorfor i helsike skal man da skatte på noe som aldri har hatt skatt før?

dette er snakk om infrastruktur og faktisk snakk om utviklingen til ett land som snart blir ett uland er det dette folket vil

hva med fisken det er så og si bare 2% som blir foredla her i norge resten blir sendt til kina for å foredles der. fordi det blir billigere hva med arbeids plassene til folket vi har rundt 90 tusen arbeidsledige og tallet vil bare gå en vei det vil stige sett folket i arbeid og folket vil være taknemlige (ps jeg har jobb akkuratt nå)

Lenke til kommentar

ATWindsor -- så mye du viste om fengslene i usa.

fengslene i usa er mer eller mindre fulle hele tiden vet du hvorfor fordi dem har ca 100000 ulovlige imigranter per år og mange av disse havner i amerikanske fengsler

men ja dem er ikke så ille som russiske men amerika har snart ett problem med overfulte fenglser. men borsett fra det har dem da i alle fall dødstraff noe som også burde ha blitt inført her

GO old SPARKy

Lenke til kommentar

fengslene i usa er mer eller mindre fulle hele tiden vet du hvorfor fordi dem har ca 100000 ulovlige imigranter per år og mange av disse havner i amerikanske fengsler

Kan du fortelle meg hvor du har dette fra? Altså at det er de innvandrede mexicanerne som fyller opp fengslene i USA. Jeg har hele tiden trodd at det var de var fyllt opp svarte arbeidsledige menn jeg. Som gjerne har problemer med stoff og alkohol i tillegg.

Altså ikke det beste utgangspunktet i et samfunn som er bygd opp rund interessene til middelaldrende kapitaleiere.

Men jeg har tatt feil før, så det kan jo også være tilfelle her. :nei:

Lenke til kommentar

Kan du fortelle meg hvor du har dette fra? Altså at det er de innvandrede mexicanerne som fyller opp fengslene i USA. Jeg har hele tiden trodd at det var de var fyllt opp svarte arbeidsledige menn jeg. Som gjerne har problemer med stoff og alkohol i tillegg.

Altså ikke det beste utgangspunktet i et samfunn som er bygd opp rund interessene til middelaldrende kapitaleiere.

Men jeg har tatt feil før, så det kan jo også være tilfelle her. :nei:

Hm hvor sto det Mexicanere

Fin leser men nei finner det ikke

Grill politikerene(selv oppnemde adel) i sommer så folket får leve i fred

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...