Murty Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hitler fikk jo makten fordi nasjonalforsamlingen ville gi han en "sjanse". heheh.. omg Sammenligner du virkelig FRP med hitler ..??! ville vært mer riktig å sammenligne Carl ivar hagen med adolf hitler.. Men man skal være forsiktig med hva man sier om sånt.. er kanskje å gå over grensen å sammenligne noen som helst med en person som adolf hitler.. Personlig stoler jeg ikke på Carl I. Hagen.. Jeg stoler ei heller på Adolf Hitler. (men han er dau.. så det er et problem mindre) Lenke til kommentar
johna Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Problemet med å gi mye penger til staten er at staten vil bruke mye penger på å administrere disse pengene. Effektivisering her er også nytteløst i og med at staten ikke har noe motiv for å tjene penger, de kan ikke gå konkurs. En politiker vil aldri være med på å vedta at vi bør ha mindre politikere eller statsråder, det kan jo gå utover hans egen jobb. Dermed vil alltid overkompliserte systemer og overbemannede jobber prege statlig administrasjon. Mulig Norge er verdens beste land å bo i, men hvordan vet vi at det ville vært så mye verre hvis vi ikke betalte så mye avgifter? Og ikke kom med det at de rike betaler for lite skatt etc. Hvorfor skal de betale høyere prosent enn andre på det de tjener? De jobber jo like hardt.. En som tjener virkelig mye penger har dessuten som regel studert og har ofte studielån og 5 år han/hun ikke tjener penger på, mens en elektriker eller mekaniker kan begynne å jobbe rett etter videregående og dermed slipper studielån og 5 år uten ordentlig inntekt. OK,, untatt en ting: de som virkelig tjener godt har absolutt ikke gått mye skole! Skal du bli rik, da må du ut å ta action, ikke slite skolebenken, da blir du bare en litt bedre betalt arbeidsmaur.. med litt lengre nedbetalingsstid.. Blant de 1000 rikeste i norge er skolegangen virkelig slett faktisk.. Rik har sammenheng med ideer, visjon og handlekraft og pågangsmot,, ikke en strømfisk som de felste skolestrebere er, de kommer aldri særlig langt i stor sammenheng lell... Som meg forstått er JOBB= Jevnt Over Bare Blakk Er snart fri fra ansatthelvete selv,, Skal jeg noen plass må jeg skape min egen fremtid,, ikke kaste bort tia på dumme skolebøker.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 jeg vil ikke kalle personer som bor i norge.. som har en inntekt fra fast arbeid fattige.. selvom de tjener langt mindre enn mange andre.. Klart det er noen som er mer velstående enn andre.. Hva er fattig da etter norsk og ikke en nokså uinteresant afrikansk målestokk? Uteliggere og totalt utslåtte er også selvsagt fattige men og påstå at man ikke kan være fattig hvis man er i jobb er ganske drøy. Står du i minimumslønn og leier hus, må ha bil osv og man ikke omtrent har råd til noe utover og holde seg i livet så er man fattig. Den norske velferdsstaten nærmer seg snart sammenbrudd hvis vi fortsette med fler og fler på staten og kommunen sin regning enten i form av ansatte, trygdede eller andre former for ikke arbeidene individer, politikerne liker ikke og snakke om det, ei heller det faktum at garantert pensjon er en rein illusjon for de yngre generasjonene. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 "Internett & Nettverk" eller "Politikk"? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 ville vært mer riktig å sammenligne Carl ivar hagen med adolf hitler.. Men man skal være forsiktig med hva man sier om sånt.. er kanskje å gå over grensen å sammenligne noen som helst med en person som adolf hitler.. Rimelig historieløst og nokså absurd, man kan jo selvsagt også sammenligne Kristin Halvorsen med Stalin og Mao hvis man ønsker og dyrke toskeskapen. Og nei, jeg stemmer ikke Frp. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 "Internett & Nettverk" eller "Politikk"? Tja, denne gruppen dekker jo endel politikk, det snakkes jo støtt og stadigt om utbygging, manglene bevilgninger, unnfallenhet fra storting osv så dette er sikkert den mest politiske gruppa som er på forumet uten at jeg sjekker alle andre grupper her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg tror mange med meg er enig i at færre penger skal gå via Staten. Det Staten ofte gjør er å ta penger med den ene hånden og levere de tilbake til oss med den andre. Det er ikke en effektiv måte å forvalte pengene på. Jeg ønsker mer kontroll over egne penger og jeg ønsker mer handlefrihet. Jeg ønsker ikke sosialistene sitt idealsamfunn. Jeg ønsker å bestemme hvilken type barnehage og skole mine barn skal gå på og jeg forlanger å få tjenester med en kvalitet som er i henhold til det jeg betaler. Vi har mange eksempler på at tjenester Staten tilbyr ikke holder mål og at private løsninger fungerer mye bedre. Jeg tror Norge vil tjene på å kutte ned på de offentlige tjenestene og gi innbyggerene mer penger å rutte med. Reduser avgiftene og få flere ansatte i privat virksomhet. I dag lærer den nye generasjonen nordmenn at Staten skal fikse alt for dem. De sitter på ræva og forventer at ting skal legges til rette. Det vi trenger er privat initiativ. I et samfunn der personlig initiativ belønnes er det også større sannsynlighet for at vi får et varmere samfunn med medmenneskelighet og omsorg. Individet lærer at dets egen innsats betyr noe og at det er mulig å skape noe uten Statens hjelp. Jeg kan godt forstå argumentene til sosialistene og at et slikt samfunn kan føles trygt, men det er en fare for at et slikt samfunn passiviserer enkeltmennesket og skaper et kaldt samfunn. Selvsagt kan et profittstyrt samfunn også føles kaldt, men der har iallefall enkeltindividet en mulighet til å foreta flere valg. Bare synd for de som har fattige foreldre, hva med de? Skal de "straffes" fordi forelsdrene ikke har penger? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 jeg vil ikke kalle personer som bor i norge.. som har en inntekt fra fast arbeid fattige.. selvom de tjener langt mindre enn mange andre.. Klart det er noen som er mer velstående enn andre.. Hva er fattig da etter norsk og ikke en nokså uinteresant afrikansk målestokk? Uteliggere og totalt utslåtte er også selvsagt fattige men og påstå at man ikke kan være fattig hvis man er i jobb er ganske drøy. Står du i minimumslønn og leier hus, må ha bil osv og man ikke omtrent har råd til noe utover og holde seg i livet så er man fattig. Den norske velferdsstaten nærmer seg snart sammenbrudd hvis vi fortsette med fler og fler på staten og kommunen sin regning enten i form av ansatte, trygdede eller andre former for ikke arbeidene individer, politikerne liker ikke og snakke om det, ei heller det faktum at garantert pensjon er en rein illusjon for de yngre generasjonene. Folk med heltidsarbeid er ikke fattige i norge, feks som student får man 80k i året, man klarer seg fin-fint på de pengene, man tjener mer om man har en jobb. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 OK,, untatt en ting: de som virkelig tjener godt har absolutt ikke gått mye skole!Skal du bli rik, da må du ut å ta action, ikke slite skolebenken, da blir du bare en litt bedre betalt arbeidsmaur.. med litt lengre nedbetalingsstid.. Blant de 1000 rikeste i norge er skolegangen virkelig slett faktisk.. Rik har sammenheng med ideer, visjon og handlekraft og pågangsmot,, ikke en strømfisk som de felste skolestrebere er, de kommer aldri særlig langt i stor sammenheng lell... Som meg forstått er JOBB= Jevnt Over Bare Blakk Er snart fri fra ansatthelvete selv,, Skal jeg noen plass må jeg skape min egen fremtid,, ikke kaste bort tia på dumme skolebøker.. De rike har kanskje ikke gått på skole, men de aller fleste av de som driver samfunnets utvikling framover, ikke bare flytter rundt på penger, har gått på skole, kanskje vanskelig å forestille seg, men noen verdsetter dette i tillegg til penger. AtW Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Folk med heltidsarbeid er ikke fattige i norge, feks som student får man 80k i året, man klarer seg fin-fint på de pengene, man tjener mer om man har en jobb. Barn, billån, fyring og strøm, husleie osv. Blir ikke så mye igjen for mange uansett hvor sterkt dere argumenterer for at man ikke er fattig når man har jobb. Hva er fattig da? Være tigger? Lenke til kommentar
johna Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Seff,, vi trenger såklart Ingeniører etc.,, for all del. Poenget var at skal du tjene de store pengene, finnes ikke de i vanlig lønnet arbeid.. Kun en regel som gjelder: på rett sted til rett tid, action! Du kan jo heller ikke nekte for at Røkke, Reitan, VaskeBakke etc,,, har skapt arbeidsplasser og Industri etc.? Ikke bare pengeflyttere som tjener penger,, de som taper dem hurtigst og... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 jeg vil ikke kalle personer som bor i norge.. som har en inntekt fra fast arbeid fattige.. selvom de tjener langt mindre enn mange andre.. Klart det er noen som er mer velstående enn andre.. Hva er fattig da etter norsk og ikke en nokså uinteresant afrikansk målestokk? Uteliggere og totalt utslåtte er også selvsagt fattige men og påstå at man ikke kan være fattig hvis man er i jobb er ganske drøy. Står du i minimumslønn og leier hus, må ha bil osv og man ikke omtrent har råd til noe utover og holde seg i livet så er man fattig. Den norske velferdsstaten nærmer seg snart sammenbrudd hvis vi fortsette med fler og fler på staten og kommunen sin regning enten i form av ansatte, trygdede eller andre former for ikke arbeidene individer, politikerne liker ikke og snakke om det, ei heller det faktum at garantert pensjon er en rein illusjon for de yngre generasjonene. Kanskje en afrikansk målestokk eller sammenligning er uinteresant for deg. Men for meg betyr det faktisk noe. Jeg er sterkt for likeverd. både mellom nordmenn og også mellom nordmenn og afrikanere. Da jeg anser alle mennesker som like mye verdt. mener jeg også at alle mennesker har rett til å få leve under samme forhold.. dessverre er dette umulig sånn som ting er i dag.. men det er et mål et land som Norge kan strekke seg etter. At alle land skal ha de like godt som Norge. At et menneske kan leve i afrika eller sør-amerika for den saks skyld og hver dag må kjempe for å overleve. Det er et nærmest under at eksisterer. Når man har andre steder på kloden hvor folk lever i overflod. I forhold til disse personene.. så lever norske minstelønnsinnehavere i rikdom. Jeg synes ikke det er riktig at enkelte personer skal ha vanskeligheter med å betale strømregninga her i Norge mens andre kunne hatt råd til å betale strømregninga til hele nabolaget sitt. Men jeg synes det er mye verre med personer som ikke har råd til å betale for noe i det hele tatt, og ikke engang har rent vann. Norske minstelønnsinnehavere er fattige i forhold til den typiske ola nordmann. Men er rike i forhold til andre sett på verdensbasis. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Jeg tror mange med meg er enig i at færre penger skal gå via Staten. Det Staten ofte gjør er å ta penger med den ene hånden og levere de tilbake til oss med den andre. Det er ikke en effektiv måte å forvalte pengene på. Jeg ønsker mer kontroll over egne penger og jeg ønsker mer handlefrihet. Jeg ønsker ikke sosialistene sitt idealsamfunn. Jeg ønsker å bestemme hvilken type barnehage og skole mine barn skal gå på og jeg forlanger å få tjenester med en kvalitet som er i henhold til det jeg betaler. Vi har mange eksempler på at tjenester Staten tilbyr ikke holder mål og at private løsninger fungerer mye bedre. Jeg tror Norge vil tjene på å kutte ned på de offentlige tjenestene og gi innbyggerene mer penger å rutte med. Reduser avgiftene og få flere ansatte i privat virksomhet. I dag lærer den nye generasjonen nordmenn at Staten skal fikse alt for dem. De sitter på ræva og forventer at ting skal legges til rette. Det vi trenger er privat initiativ. I et samfunn der personlig initiativ belønnes er det også større sannsynlighet for at vi får et varmere samfunn med medmenneskelighet og omsorg. Individet lærer at dets egen innsats betyr noe og at det er mulig å skape noe uten Statens hjelp. Jeg kan godt forstå argumentene til sosialistene og at et slikt samfunn kan føles trygt, men det er en fare for at et slikt samfunn passiviserer enkeltmennesket og skaper et kaldt samfunn. Selvsagt kan et profittstyrt samfunn også føles kaldt, men der har iallefall enkeltindividet en mulighet til å foreta flere valg. Bare synd for de som har fattige foreldre, hva med de? Skal de "straffes" fordi forelsdrene ikke har penger? AtW Hva mener du med utsagnet ditt? Jeg ønsker å effektivisere Staten og øke valgfriheten, jeg sa ikke at jeg ønsker å innføre skolepenger eller lignende. Når det er sagt er ikke livet rettferdig. Hva med de som blir født evneveike eller de som er fysisk utviklingshemmet. Skal vi synes synd på de? Eller for å dra inn topic igjen. Skal vi synes synd på de som bare har ISDN Endret 2. mai 2004 av durabit Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Folk med heltidsarbeid er ikke fattige i norge, feks som student får man 80k i året, man klarer seg fin-fint på de pengene, man tjener mer om man har en jobb. Barn, billån, fyring og strøm, husleie osv. Blir ikke så mye igjen for mange uansett hvor sterkt dere argumenterer for at man ikke er fattig når man har jobb. Hva er fattig da? Være tigger? Spørs jo hva man mener med "mye igjen", men det er mer enn nok til ha ett fint liv, penger er ikke så forbanna viktig om du har nok til å klare deg, og alle de utgiftene gjelder i like stor grad om du er student også. Hva tjener om du har en lønn? 200 000 kanskje, minus 55000 i skatt (8% i trygd, ok 28% minus bunnfradrag og personfradrag). Dvs at du sitter igjen med 145 000 det er nok til at man klarer seg fint. AtW Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kanskje en afrikansk målestokk eller sammenligning er uinteresant for deg. Men for meg betyr det faktisk noe. Jeg er sterkt for likeverd. både mellom nordmenn og også mellom nordmenn og afrikanere. Da jeg anser alle mennesker som like mye verdt. mener jeg også at alle mennesker har rett til å få leve under samme forhold.. dessverre er dette umulig sånn som ting er i dag.. Verden er full av idealister, men det er knekkende likegyldig for de som sliter i norge at andre har det forferdelig mye værre. Fattigdom er relativt til resten av sammfunnet som man lever i. Det du regner opp her er festtalemateriale for Krf&Co, og antagelig er det fortsatt det om 100år. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Folk med heltidsarbeid er ikke fattige i norge, feks som student får man 80k i året, man klarer seg fin-fint på de pengene, man tjener mer om man har en jobb. Barn, billån, fyring og strøm, husleie osv. Blir ikke så mye igjen for mange uansett hvor sterkt dere argumenterer for at man ikke er fattig når man har jobb. Hva er fattig da? Være tigger? en tigger i Norges land. vil jeg kalle en fattig person med mulighet for å leve. En tigger på gata i oslo, får lett inn en annen persons månedslønn(snakker ikke om norske lønninger) på en time. De får råd til å leve. jeg kaller ikke dette et verdig liv. de fortjener så mye mer. Men når tiggere kan klare seg på kanskje en 50lapp dagen... så blir jo alt over en 50lapp dagen.. noe som går ut til goder. hva er en minstelønn i norge da på en heltidjobb? 10-15000 i måneden? ikke vet jeg.. men hvis man trekker en 50lapp om dagen bort fra 15000 så får man ca: 13500 som kan gå til alt annet som ikke er absolutt nødvendig for å leve. hvem MÅ ha bil? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg tror mange med meg er enig i at færre penger skal gå via Staten. Det Staten ofte gjør er å ta penger med den ene hånden og levere de tilbake til oss med den andre. Det er ikke en effektiv måte å forvalte pengene på. Jeg ønsker mer kontroll over egne penger og jeg ønsker mer handlefrihet. Jeg ønsker ikke sosialistene sitt idealsamfunn. Jeg ønsker å bestemme hvilken type barnehage og skole mine barn skal gå på og jeg forlanger å få tjenester med en kvalitet som er i henhold til det jeg betaler. Vi har mange eksempler på at tjenester Staten tilbyr ikke holder mål og at private løsninger fungerer mye bedre. Jeg tror Norge vil tjene på å kutte ned på de offentlige tjenestene og gi innbyggerene mer penger å rutte med. Reduser avgiftene og få flere ansatte i privat virksomhet. I dag lærer den nye generasjonen nordmenn at Staten skal fikse alt for dem. De sitter på ræva og forventer at ting skal legges til rette. Det vi trenger er privat initiativ. I et samfunn der personlig initiativ belønnes er det også større sannsynlighet for at vi får et varmere samfunn med medmenneskelighet og omsorg. Individet lærer at dets egen innsats betyr noe og at det er mulig å skape noe uten Statens hjelp. Jeg kan godt forstå argumentene til sosialistene og at et slikt samfunn kan føles trygt, men det er en fare for at et slikt samfunn passiviserer enkeltmennesket og skaper et kaldt samfunn. Selvsagt kan et profittstyrt samfunn også føles kaldt, men der har iallefall enkeltindividet en mulighet til å foreta flere valg. Bare synd for de som har fattige foreldre, hva med de? Skal de "straffes" fordi forelsdrene ikke har penger? AtW Hva mener du med utsagnet ditt? Jeg ønsker å effektivisere Staten og øke valgfriheten, jeg sa ikke at jeg ønsker å innføre skolepenger eller lignende. Når det er sagt er ikke livet rettferdig. Hva med de som blir født evneveike eller de som er fysisk utviklingshemmet. Skal vi synes synd på de? Når du sier at du vil øke skolevalgfriheten og privatisere staten kan det veldig lett tolkes som det er det du mener, jeg mener det norske systemet er bra, fordi at om du er født med "uflaks" (være det dårlig økonomi, dårlig helse osv), så er ikke livet ditt ødelagt av den grunn, det norske systemet utjevner flasken litt istedet for å forsterke uflaksen/flaksen. AtW Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 hvem MÅ ha bil? Veldig mange, hallo? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Du kan jo heller ikke nekte for at Røkke, Reitan, VaskeBakke etc,,, har skapt arbeidsplasser og Industri etc.? Jo selvfølgelig kan man nekte for akkurat det. Det er jo sånn de har blitt så rike. De har blitt dominerende i bransjer som kunne effektiviseres og drives mer lønnsomt. Men dette er ikke bransjer som har gitt flere arbeidsplasser i Norge de siste årene. Eller jo, det kan faktisk hende at det har blitt noen flere vaskedamer ettersom forskjellene på rik og fattig har økt de siste årene. Men det jobber garantert ikke flere i dagligvarebransjen etter at Reitan entret banen. Snarere tvert i mot. For det er jo det butikkene hans handler om. Effektivisering og ensretting gir ikke arbeidsplasser. Røkke har jo faktisk bare kjøpt billig og solgt dyrt. Det blir ikke arbeidsplasser av det heller. Glanseksemplet er jo smartclubbrynestad og hans porselenhistorie. Sånn er de disse norske harrykapitalistene skaper arbeidsplasser.... Dersom noen kan belegge at jeg tar feil så bøyer jeg meg i støvet. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kanskje en afrikansk målestokk eller sammenligning er uinteresant for deg. Men for meg betyr det faktisk noe. Jeg er sterkt for likeverd. både mellom nordmenn og også mellom nordmenn og afrikanere. Da jeg anser alle mennesker som like mye verdt. mener jeg også at alle mennesker har rett til å få leve under samme forhold.. dessverre er dette umulig sånn som ting er i dag.. Verden er full av idealister, men det er knekkende likegyldig for de som sliter i norge at andre har det forferdelig mye værre. Fattigdom er relativt til resten av sammfunnet som man lever i. Det du regner opp her er festtalemateriale for Krf&Co, og antagelig er det fortsatt det om 100år. ja.. stemmer det.. antageligvis er det KrF sitt festtalemateriale om 100 år.. Jeg sier forhåpentligvis jeg. For de har i følge meg helt rett i det. For en person som ligger på minstelønn i Norge har det ikke dårlig. De lever ikke nødvendigvis er dårlig liv. De som har minstelønn og lever av å klage over inntektene sine.. de får ikke er rikt liv. de får et liv der de dag ut og dag inn lever i hat mot staten som ikke gir de nok penger. De som lever på minstelønn og er fornøyd med livet sitt. Og vet at kanskje 80-90% av verdens befolkning har det verre økonomisk. De får ikke noe fælt liv.. de kan leve et like godt liv sosialt messig. og ha det like bra som "oss" "rike". selvom de ikke har råd til å spise på mc. donalds en gang i uka. De fleste spanjoler for eksempel har dårlig råd. de bor i noen rønner av noen hus. og tilbringer det meste av tiden ute sammen med venner.. i følge meg har de mye høyere livskvalitet enn nordmenn flest som stuer seg inne i sine egne dyre hjem. men da tok jeg kvelden. natta folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå