Firstc Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Størsteparten av det man tar inn i veiavgift og bompenger går til å bygge nye veier. Resten går til andre formål i vårt samfunn, og gagner fremdeles deg og meg. Man "legger ikke på" avgifter hele tiden. Totale skatte og avgiftsnivået i norge har de siste årene gått klart nedover. Dette har mye å gjøre med at partiene samarbeider mer enn før, pluss et mer høyrevridd storting (Folkevalgt storting, ja?). Norge har ikke verdens billigste bensin fordi bensin forurenser som bare fy. Miljøavgift kalles det..og er en fin måte å belønne biler som bruker lite bensin, og folk som kjører lite. Er da ikke regjeringen og stortinget som bestemmer bensinprisen? Jeg kan ikke huske noen slik sak om at de satte opp avgiftene heller. og forresten..når man tar i betraktning prisstigning og inflasjon, så er faktisk bensinprisen vi har i dag en av de laveste noensinne i norge. Og oljeprisen er HØY. At du er uenig med de som styrer og steller norge er helt greit. Men vi har et vidt partispekter, og du kan stemme på alt fra folk som vil ha kommunisme gjeninnført i norge, til folk som vil fjerne staten så og si helt, og skape et nyliberallistisk samfunn. Så om du er uenig med de som styrer..stem på noe annet. Eller skap ditt eget parti, sett opp ditt eget budsjett og se hva du kan få til med pengene i dag. EDIT: Jallakim, jeg bøyer meg i støvet..takk for et strålende innlegg. Er enig med deg i det meste..men seff ikke 100%, da hadde noe vært i veien Største parten av veiavgiften og bompenger går til å bygge veier ?? WTF Vis det ikke har hent noe revolosjonerende i det siste går kun 1\3 av veiavgiften til å bygge veier og hvor går resten? Husker ikke hva det var resten gikk til men det hadde ingenting med veier å gjøre. Poenget mitt med olje prisen er at Norge selger olje og da tjener di MYE penger hvorfor ikke da senke bensinprisen her hjemme. Hadde regjeringen vert interesert i å spare miljøet så hadde di senket avgiftene på nyere biler og sikrere biler. Blir bare dumt å ha høy bensinpris og i tillegg vanvittige avgifter på nyere biler som forurenser mindre. Vis du handler noe som er mer miljøvenligt er det og mye dyrere. Husker en gang eg var med og handlet inn noe avfetting for biler for et større firma. Da ver den miljøvenlige avfettingen dobbelt så dyr som den "vanlige".. (Dette er bra miljøpolitikk jippi !! Problemet med politikken i Norge er at det er alt formange partier, det sitter 3 partier i regjering i dag og får ikke gjort en dritt fordi alle vil gjøre forskjellige ting. Di "såkalte" sentrums partiene sier at di har så lik politikk at di hadde ikke hatt noen problemer med å sammarbeide. Så hvorfor i hel... slår di seg ikke sammen ? Eg tror at det hadde vert fint med et regjeringskifte og håper på 1 parti flertalsregjering. Uansett om det blir verre eller bedre så skjer det hvertfall noe!! Bare ikke AP eller KRF. Endret 1. mai 2004 av Firstc Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Feks. en småbil (lite avgifter) forurenser MYE mere enn en stor bil med stor motor(MYE avgifter) Husker ikke hvor jeg leste det men en liten motor forurenser mye mere enn en stor motor.. Finn ut det da, for det hadde vært interessant lesning. Høyere forbruk, mindre forurensning.... ? Eller ser du for deg at den store tunge bilen faktisk bruker mindre bensin også? Slik jeg har forstått dette uten å være realist; så er det faktisk nemlig en nødvendig sammenheng mellom forbrenning og utslipp av co2. Men kanskje jeg tar feil? Bare en digresjon; men er det ikke pussig at dem som her i tråden stiller seg bak den mer vulgære retningen av den politiske høyresiden har så store problemer med å skrive sånn rimelig korrekt norsk Kan det være en sammenheng mellom staveproblemer og politisk tilhørighet? Jeg vil ikke påstå at denne er kausal, men den er nok signifikant Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Norge er når det gjelder BNP pr innbygger verdens fjerde rikeste land. Det hjelper lite, når det i tillegg er urettmessig høye skatter og avgifter. Det skal åpenbart ikke være lov å lykkes i dette landet, da skal staten ha alle pengene dine. Og kommer det eldre/barn tilgode? Nei. Men det støtter gjerne en viss Mulla med å saksøke hvem han vil, og betale advokathonoraret hans. Ved de fleste eldrehjem/helsesenter idag, har man ikke råd til å gi de eldre mer enn 2 måltid pr. dag, og de legges ned rimelig hyppig, og levner de eldre uten tilbud. Bra land sa du? Hehe, for urbane folk som aldri har vært utenfor Oslo så er det sikkert det. Gratis utdannelse/skole? Niks, jeg har brukt over 65.000,- bare på bøker. Og har et digert studielån fordi det ikke er nok studentboliger tilgjengelig, og må leie dyrt privat. Gratis helsevesen? Nei. Konsultasjonsgebyr, og dersom medisiner ikke faller under §5.22, pkt. 9, må man betale alt selv, hvilket jeg burde vite endel om da jeg jobber i det til daglig. Joda, høyt BNP er det samme som et bra samfunn. Kanskje i et forenklet utopia, men ikke i Norge. Norge er et håpløst land å bo i, og jeg er på tur UT av det. Størsteparten av det man tar inn i veiavgift og bompenger går til å bygge nye veier. Resten går til andre formål i vårt samfunn, og gagner fremdeles deg og meg. Du har ikke skjønt noe som helst, det er det VEIAVGIFTEN engang i tiden ble opprettet til. Men kun brøkdeler av den går til veinettet, og den øker for hvert år som går. Å si at Norge har et lavt avgiftsnivå, er effektivt å bevise at man ikke vet hva man snakker om IMHO. Og - de jeg har stemt på, styrer ikke. Det finnes nok endel her som har stemt på andre enn de som styrer, så det argumentet kan du droppe, da det er implisitt. Man har så vidt jeg vet kun rett på gratis advokathjelp når du har en politisak gående. Ikke private søksmål? Og om det er så..det koster en DEL mer pr eldrepasient enn pr mullah, om du skjønner hva jeg mener. Skoleeksempelet ditt er tullete. Jeg snakket om ting som ligger UNDER høyere utdanning, altså det som er obligatorisk, og det du har rett til. Barneskole og videregående er så og si gratis for alle. Hadde du stoppet å betale skatt, så måtte du fremdeles betalt alt det du gjør i dag..og hatt et enda høyere studielån da kommunen ikke hadde hatt noen mulighet til å kontrollere leieprisene. Fritt marked = fritt vilt. I tillegg, så hadde du måttet betale for vært eneste år du gikk på skole før høyskolen, og du måtte betalt enda mer for å få gå på høyskoler, i dag er jo dette gratis med unntak av semesteravgiften/papirpenger. 10 år barneskole = ca 600 000? Pluss fritidshjem selvfølgelig. 3 år på vidergående = 180000,-. 5 År på høyskole = 300 000,-. Altså minimum 500 000 pr elev. Ganger vi det med antallet som går blir ferdig med skole vært år her i landet, la oss si 100 000 for å legge lista litt lavt..får vi småpene 50 milliarder..per år. Hvor mye koster 1000 mullaer? en 1000'del? Når det gjelder egenandel, så er jeg enig i at innlegget mitt var feil. For det er jo ikke gratis. Men..jeg har lite i mot å betale 200,- i egenandel for en operasjon, eller maksimalt 1300,- i året for livsviktige medisiner..medisiner verdt 100 ganger så mye. BNP sier kanskje lite..men FN sin HDI sier jo kanskje litt mer? For der var vi visst best..i verden. Selvfølgelig, du vil sikkert finne et sted i verden som passer bedre for akkurat deg. Om du er rik..eller har planer om å bli det, så er monaco ganske bra har jeg hørt? Eller USA..der er det kjekt å være rik...men kjipt å være fattig, for rike bidrar ikke, og senatet driter i dem. Men, nok fra meg..jeg snakker egentlig om ting jeg ikke har fullstendig peiling på ennå. Men om noen år..da kommer jeg tilbake . Lov å være engasjert ihvertfall.. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Problemet med å gi mye penger til staten er at staten vil bruke mye penger på å administrere disse pengene. Effektivisering her er også nytteløst i og med at staten ikke har noe motiv for å tjene penger, de kan ikke gå konkurs. En politiker vil aldri være med på å vedta at vi bør ha mindre politikere eller statsråder, det kan jo gå utover hans egen jobb. Dermed vil alltid overkompliserte systemer og overbemannede jobber prege statlig administrasjon. Mulig Norge er verdens beste land å bo i, men hvordan vet vi at det ville vært så mye verre hvis vi ikke betalte så mye avgifter? Og ikke kom med det at de rike betaler for lite skatt etc. Hvorfor skal de betale høyere prosent enn andre på det de tjener? De jobber jo like hardt.. En som tjener virkelig mye penger har dessuten som regel studert og har ofte studielån og 5 år han/hun ikke tjener penger på, mens en elektriker eller mekaniker kan begynne å jobbe rett etter videregående og dermed slipper studielån og 5 år uten ordentlig inntekt. Lenke til kommentar
VegarK Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Skjønner ikke hva dere syter etter. Norges befolkning er bortskjemte - ikke noe mer, ikke noe mindre. Norge er verdens rikeste land, og har er et av verdens beste land å bo i mtp levekår & standarder.At vi så skal begynne å klage over at staten tar litt ekstra av bondefolket, blir bare for dumt. Greit nok at det blir "klasseforskjeller" (elle hva nå enn man kaller det), men det får ærlig talt være måte på. Hvis det nå skulle blitt gjort endringer i landet, ville jeg heller fjernet ting som er unødvendig - slik som at fanger i fengslet ikke får det "like bra". De klager jo på at de ikke får spille PS2 - og det ER sykt. Slik som bredbånd/etc er jo ikke et must - hvis ingen andre enn statlige organer i Norge hadde hatt bredbånd, tror jeg ikke vi hadde brydd oss katta om slike ting som dette. Lenge leve Norge, og la det ikke bli foraktet av den kommende generasjon. rikeste land??? er du helt dum,, eller bare hjernevasket av propaganda? Norge er langt fra noe verdens rikeste land.. kan til opplysning at si at 85% av befolkningen i Kina tror faktisk at de er verdens rikeste land ennå.., de har åpnet seg en del mot vesten de siste åra, men propagandaen der sa at alle i verden sultet og hadde det vondt, men i kina var alt bra, og at de var verdens beste nasjon, dette er fakta!! Ta deg en tur til Dubai du gutten, så ser du at Norge blir en piss i havet.. Fins plasser der befolkningen faktisk betaler null skatt,, betaler null skole, betaler null sykehus, betaler null bilavgift, og jobber nesten ikke,, hvorfor? jo, fordi staten gir folket oljen,, og trenger de søppeltømmere,, imrorteres de for en viss periode... utlendinger og snyltere ikke tillatt.. det er realiteten,, i Dubai er 90% rikere enn øvre middelklasse Norge... Du finner ikke noen B-ascona der ass... der kjører alle ungdommer 500000kr biler til skolen... no kødd.. Har du bodd på 970kvm hotellrom og liveband på rommet noengang? jeg har vært med.... norge kommer langt ned.. laaaaangt... Jeg skal si meg enig i at en del av avgiftspolitikken i Norge ikke er bra. Eksempelvis høye avgifter på nybiler og 2,5% gebyr i omkostning ved kjøp av ny bolig er avgifter som ikke kan forsvares på noen som helst måte. Å sammenligne Norge med Dubai (som faktisk ikke er et land, men en by ) er helt på trynet. Dubai ligger forresten i De Forente Arabiske Emirater. Velstanden de har gjelder for ca. 20% av befolkningen, innfødte DFAE-mennesker, mens resten er importert for å få arbeidskraft. De har ikke noe høy levestandard... For å få samme velstand er det bare for Norge å importere grovt sett 22,5 millioner mennesker fra Afrika, Midt-Østen og Sørøst-Asia. Dette vil nok bli veldig populært Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Finn ut det da, for det hadde vært interessant lesning. Høyere forbruk, mindre forurensning.... ? Eller ser du for deg at den store tunge bilen faktisk bruker mindre bensin også? Slik jeg har forstått dette uten å være realist; så er det faktisk nemlig en nødvendig sammenheng mellom forbrenning og utslipp av co2. Men kanskje jeg tar feil? Di som vet litt om bil og motor forstår at en lik bil med en feks 1.6L og en 1.8L motor i kan den med minst motor faktisk bruke mer bensin. Dette er fordi den med liten motor må gi mere gass for å oppnå og holde samme fart. Dette gjelder seff kun ved "vanlig" kjøring. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Feks. en småbil (lite avgifter) forurenser MYE mere enn en stor bil med stor motor(MYE avgifter) Husker ikke hvor jeg leste det men en liten motor forurenser mye mere enn en stor motor.. Finn ut det da, for det hadde vært interessant lesning. Høyere forbruk, mindre forurensning.... ? Eller ser du for deg at den store tunge bilen faktisk bruker mindre bensin også? Slik jeg har forstått dette uten å være realist; så er det faktisk nemlig en nødvendig sammenheng mellom forbrenning og utslipp av co2. Men kanskje jeg tar feil? Det som er greia med dette er at en bil med liten motor må tynes MYE mer enn en bil som har litt krat under panseret når det blir litt motstand. Og det fører igjen til høyt forbruk og større utslipp. Sto en større artikkel om dette i Motor for ett år eller to siden. Det hadde den "billige" bilen med liten motor opptill 70%mer utslipp en enn tilsvarende bil med ett par hakk større motor. Så hvis du påstår at stor motor betyr mer utslipp så er du litt ute å kjøre... Og Firstc, det du sier gjelder ikke kun med vanlig kjøring Endret 1. mai 2004 av Gromle Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Det høres merkelig ut. Det kan kanskje tenkes at for biler som er _like_ store/tunge så vil dette prinsippet ha noe for seg: Det som er greia med dette er at en bil med liten motor må tynes MYE mer enn en bil som har litt krat under panseret når det blir litt motstand. Og det fører igjen til høyt forbruk og større utslipp. Men jo større og tyngre bilen er - jo mer slipper den ut. Der er jeg ganske sikker. Og det ser ut til at empirien støtter min antakelse. Det kreves jo helt enkelt mindre energi å flytte en lupo enn en a8. Dersom noen skulle bestride noe av dette håper jeg de kan belegge det med en rimelig referanse. PS. denne tråden burde vel flyttes, men hvor i all verden skal den da plasseres? Endret 1. mai 2004 av iacob Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Men jo større og tyngre bilen er - jo mer slipper den ut. Der er jeg ganske sikker. Og det ser ut til at empirien støtter min antakelse. Det kreves jo helt enkelt mindre energi å flytte en lupo enn en a8. Dersom noen skulle bestride noe av dette håper jeg de kan belegge det med en rimelig referanse. PS. denne tråden burde vel flyttes, men hvor i all verden skal den da plasseres? Nå snakker du om noe helt annet en det eg og Gromle skriver. Det som er med liten og stor motor ( alt med måte seff.) vil naturligvis gjelde for en lupo og. Poenget er at det nødvendig vis ikke er så "miljøvenlig" å legge høyere avgift på større motorer. Men dette gjelder jo ikke vis du samenligner en lupo med audi. Men siden vi er inne på det så er jo Audien en mye sikrere bil og dermed er det stor sansynlighet for at det blir større personskader ved en eventuell kolisjon, og dermed større utgifter for staten. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Denne tråden blir bare mer og mer et bevis på kor trangsynte denne generasjonen er. Etter all min argumentasjon (som faktisk ikke kan motargumenteres), mener dere fortsatt at Norge er et sugeland. Greit nok at dere kan klage på regjeringa, men vi har faktisk et av verdens beste styre, i tillegg til at vi er verdens beste land. EoD Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Denne tråden blir bare mer og mer et bevis på kor trangsynte denne generasjonen er. Etter all min argumentasjon (som faktisk ikke kan motargumenteres), mener dere fortsatt at Norge er et sugeland.Greit nok at dere kan klage på regjeringa, men vi har faktisk et av verdens beste styre, i tillegg til at vi er verdens beste land. EoD Er usikker på hvilken generasjon du viser til. Jeg tror dumskap, uvitenhet, smålighet, trangsynthet, frykt og misunnelse - ja alt det som danner det folkelige grunnlaget for den umåtelige lite rasjonelle høyrevridningen i norsk politikk er sånn rimelig jevnt fordelt i de ulike aldersgruppene. Iallfall om man kontrollerer for utdanning Store deler av den norske befolkning tror at de får det bedre, selv om de bor i verdens triveligste land, dersom vi legger den politiske kursen stadig litt nærmere land (USA, UK osv...) som ligger langt under oss på samme liste. For ikke å snakke om nordlendingene som stemmer FrP. Selv om partiet ønsker å legge ned landsdelen.... Nei, jeg sier som tidligere redaktør Steinar Hansson; "Ved neste stortingsvalg håper jeg det blir gitt anledning til å velge nytt folk....." Lenke til kommentar
Kunji Abanjoni Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg er så jææævla lei av Norge akkurat nå.. xDSL dyrere.. akkurat det man trenger. jeg kan ikke få xDSL her jeg bor, så jeg lever på en tragisk løsning av radiolan. og den e TREEIG og JÆÆÆVLA ustabil. er snakk om utbygging her, men kjangsene for det minker vel betydelig etter dette.. hva faen skal norge med så jæævlig mye penger? alt her er jo jævla dyrt, i tillegg til at oljepengene ligger å slapper av i et hvelv i oslo eller no. denne saken får meg bare mer forbanna på jævla politiker norge! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det høres merkelig ut. Det kan kanskje tenkes at for biler som er _like_ store/tunge så vil dette prinsippet ha noe for seg: Det som er greia med dette er at en bil med liten motor må tynes MYE mer enn en bil som har litt krat under panseret når det blir litt motstand. Og det fører igjen til høyt forbruk og større utslipp. Men jo større og tyngre bilen er - jo mer slipper den ut. Der er jeg ganske sikker. Og det ser ut til at empirien støtter min antakelse. Det kreves jo helt enkelt mindre energi å flytte en lupo enn en a8. Dersom noen skulle bestride noe av dette håper jeg de kan belegge det med en rimelig referanse. PS. denne tråden burde vel flyttes, men hvor i all verden skal den da plasseres? Jo er greit det du sier her. Men hva skjer med engang bilen lastes litt? Jo, lupo'en sliten bare værre og spyr ut eksos, mens A8'en knapt merker det og ligger på like lavt utslipp som ulastet. Og den vil ha mindre utslipp enn Lupo'en. Skulle gjerne lagt med kilde, man fant ikke artikkelen på hjemmesiden til motor, men det sto en ganske lang artikkel om det i papirutgaven en stund tilbake. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Denne tråden blir bare mer og mer et bevis på kor trangsynte denne generasjonen er. Etter all min argumentasjon (som faktisk ikke kan motargumenteres), mener dere fortsatt at Norge er et sugeland.Greit nok at dere kan klage på regjeringa, men vi har faktisk et av verdens beste styre, i tillegg til at vi er verdens beste land. EoD Norge er ikke ett sugeland, men norge har endel rare løsninger på ting. Nå foreslår de 1milliard i fast u-hjelp samtidig som helsesektoren kuttes drastisk ned. Bare på universitetssykehuset her i tromsø kuttes det med 250millioner i år. Og tro meg, det merkes!! Er på tide å bruke litt av de oljepengene istedet for å kaste de bort på dårlige aksjer... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Enda flere avgifter og skatter var jo akkurat hva dette landet trengte Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Skulle gjerne lagt med kilde, man fant ikke artikkelen på hjemmesiden til motor, men det sto en ganske lang artikkel om det i papirutgaven en stund tilbake. Da trer jeg og amcar.no støttende til..... De er visst enige med deg, men med et forbehold. CO2.utslippet. Og det er vel det som fører til drivhuseffekten er det ikke Og, selv om det sikket er en del her som ikke tror på den, er jo den litt kjipern da.... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Sånt går det når 'Alla Tolla & company' styrer dette landet rett øst... Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Bare en digresjon; men er det ikke pussig at de som her i tråden stiller seg bak den mer vulgære retningen av den politiske høyresiden har så store problemer med å skrive sånn rimelig korrekt norsk Kan det være en sammenheng mellom staveproblemer og politisk tilhørighet? Jeg vil ikke påstå at denne er kausal, men den er nok signifikant er snakk om utbygging her, men kjangsene for det minker vel betydelig etter dette.. (snipp) denne saken får meg bare mer forbanna på jævla politiker norge! Skal vi se...: stavefeil og ord deling En politiker vil aldri være med på å vedta at vi bør ha mindre politikere eller statsråder, det kan jo gå utover hans egen jobb. Og her da....: Tja, hvem vil egentlig ha små politikere? Eller kanskje vedkommende mente færre? Vis det ikke har hent noe revolosjonerende i det siste går kun 1\3 av veiavgiften til å bygge veier og hvor går resten? Her er det....: hm... en.. to... stavefeil... og en tegnsettingsfeil... Mener du da at vi skal sitte på henda våre å glo mens staten avgiftsbeleger halt 100 ganger? man må få lov til å ha et kritisk syn på det som skjer å ikke bare godta alt som skjer. Jeg synes det er greit at staten tar inn penger her og der for å dekke våre behov å jeg har ingen problemer med å betale skatt, men jeg er ikke for at staten skal legge unødvendige avgifter på alt. Ja........... Og eller å? Også er det kanskje noe som heter doble konsonanter? Håper jeg ikke fornærmet noen nå. Så dersom noen føler seg glemt så er det bare å pm'e meg, så skal jeg redigere dem inn i innlegget. Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Bare en digresjon; men er det ikke pussig at de som her i tråden stiller seg bak den mer vulgære retningen av den politiske høyresiden har så store problemer med å skrive sånn rimelig korrekt norsk Kan det være en sammenheng mellom staveproblemer og politisk tilhørighet? Jeg vil ikke påstå at denne er kausal, men den er nok signifikant er snakk om utbygging her, men kjangsene for det minker vel betydelig etter dette.. (snipp) denne saken får meg bare mer forbanna på jævla politiker norge! Skal vi se...: stavefeil og ord deling En politiker vil aldri være med på å vedta at vi bør ha mindre politikere eller statsråder, det kan jo gå utover hans egen jobb. Og her da....: Tja, hvem vil egentlig ha små politikere? Eller kanskje vedkommende mente færre? Vis det ikke har hent noe revolosjonerende i det siste går kun 1\3 av veiavgiften til å bygge veier og hvor går resten? Her er det....: hm... en.. to... stavefeil... og en tegnsettingsfeil... Mener du da at vi skal sitte på henda våre å glo mens staten avgiftsbeleger halt 100 ganger? man må få lov til å ha et kritisk syn på det som skjer å ikke bare godta alt som skjer. Jeg synes det er greit at staten tar inn penger her og der for å dekke våre behov å jeg har ingen problemer med å betale skatt, men jeg er ikke for at staten skal legge unødvendige avgifter på alt. Ja........... Og eller å? Også er det kanskje noe som heter doble konsonanter? Håper jeg ikke fornærmet noen nå. Så dersom noen føler seg glemt så er det bare å pm'e meg, så skal jeg redigere dem inn i innlegget. Hmm kansje du skulle vert politiker !! Siden du henger deg opp i skrivefeil i stedet for budskapet. Tror det hadde hjulpet litt med folk på stortinget som faktisk hadde gjort 1 dagsverk i livet sitt. Er ikke all teori som stemmer med praksis vet du! Etter all min argumentasjon (som faktisk ikke kan motargumenteres), mener dere fortsatt at Norge er et sugeland. Dette er en typisk teoretikker uttalelse. Seff kan alt motargumenteres. Det er ALTID 2 sider av en sak. Endret 2. mai 2004 av Firstc Lenke til kommentar
So|o Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jaja... De fornekter seg ikke. De burde heller sette i gang tiltak som setter fart på bedbånds-utbyggingen. Ikke tiltak som bremser den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå