Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dyrere bredbånd

Anbefalte innlegg

It avisen

er det mulig?

dette vil da medføre at "bondestrøkene" ikke kan få bredbånd heldigvis for dem så finnes det alternativer. og en del av dette vil igjen bli liggende i luften ved trådløs overføring fra sentraler kan det tenkes. men forsatt er det mulig dette er politiker norge i ett nøtteskall BRA gjort KRF. HØYRE og FRP som er da regjeringa per idag

jeg kan tenke strategien her med at dem da tar bort løfte til AP om bredbånd til alle innen 2005 (noe som ikke ble noe av men heller ble utsatt til 2007) som igjen ble lovnad av den nye regjeringen nei snart fløtter jeg til fjellet og starter som en bonde eller selger rompa mi for en del penger slik at jeg kan kjøpe meg ett stykke land i polen og lager New Norway noe alla monaco

eller kaprer en gamel britisk forsvars plattform etter andre verdens krig som ligger og dupper i nordsjøen. ref. sea land

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evilman kommer med noen unøyaktige kommentarer her..

For det første så er det Stortinget som har vedtatt dette (Finanskomiteen). Altså de folkevalgte.

Og for det andre så er det Høyre, Krf og Venstre som sitter i regjering..

Endret av don_Vito
Lenke til kommentar
...BRA gjort KRF. HØYRE og FRP som er da regjeringa per idag...

FrP er da ikke i regjering, og har aldri vært det heller... (Takk Gud) Men unektelig en underlig vri fra Regjeringen, hadde ikke forventet at KrF og Venstre skulle gå med på noe som tross alt er såpass distriktsfiendtlig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
...BRA gjort KRF. HØYRE og FRP som er da regjeringa per idag...

FrP er da ikke i regjering, og har aldri vært det heller... (Takk Gud) Men unektelig en underlig vri fra Regjeringen, hadde ikke forventet at KrF og Venstre skulle gå med på noe som tross alt er såpass distriktsfiendtlig...

Du takker Gud for at Frp aldri har dannet regjering, men når jeg ser hvordan de som _har_ sittet i regjering har kjørt landet nord og ned, undres jeg om FrP kan gjøre det stort værre. Jeg tviler på at de kan gjøre det værre enn Bibel-Bondevik på antidepressiva.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

don_Vito kan du noe om byrokrati?

vis ikke så er det slik det egentlig fungerer og ja jeg ordla meg litt provisorisk i forhold til partiene siden det er dem som faktisk har dannet en flertalls regjering

MEN det er stortinget som vedtar en endring (sammlett)

Men det er regjerings partiene som kommer med forslag fra sine ministrer som er fag folk innen for dette og igjen går til sine partier som da sitter i regjeringen som flertall så vidt jeg vet er det vel koalisasjons regjeringen frp venstre krf og høyre som har disse ministrene som igjen legger frem budskapet om budsjett endring eller budsjett forslag (jeg ser på dette som skatte letten som høyre skulle gi men tar tilbake gjennom andre steder)

og det jeg egentlig vil fram til er at neste år skal jeg f**** meg stemme på RV eneste partiet som hitil ikke har prøvd seg og har altid vært små

Lenke til kommentar

RV er jo imot privatisering av Telenor, og støtter at Telenor skal ha monopol.

Vet ikke hvor bra dette passer med bredbåndsutbygging, da Telenor kanskje ikke har vært den ivrigste på det området(satset stor penger på ISDN, og heller lite på ADSL etc..).Samtidig vil RV gi gratis bredbånd til alle i Norge

(http://www.rv.no/valgkamp/hvamenerrv/arbpr...tikk%20|outline)..

Hvordan de skal klare dette økonomisk forstår jeg ikke helt..

Endret av don_Vito
Lenke til kommentar

Jeg blir svimmel av alle disse skattene. Jeg begynner å lure på hvorfor vi egentlig stemmer ved valg i det hele tatt. Vi får jo bare den samme dritten uansett.

"Jeg stemte på Høyre og alt jeg fikk var denne t-skjorta"

Endret av Pinhead
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere syter etter. Norges befolkning er bortskjemte - ikke noe mer, ikke noe mindre. Norge er verdens rikeste land, og har er et av verdens beste land å bo i mtp levekår & standarder.

At vi så skal begynne å klage over at staten tar litt ekstra av bondefolket, blir bare for dumt. Greit nok at det blir "klasseforskjeller" (elle hva nå enn man kaller det), men det får ærlig talt være måte på.

Hvis det nå skulle blitt gjort endringer i landet, ville jeg heller fjernet ting som er unødvendig - slik som at fanger i fengslet ikke får det "like bra". De klager jo på at de ikke får spille PS2 - og det ER sykt. Slik som bredbånd/etc er jo ikke et must - hvis ingen andre enn statlige organer i Norge hadde hatt bredbånd, tror jeg ikke vi hadde brydd oss katta om slike ting som dette.

Lenge leve Norge, og la det ikke bli foraktet av den kommende generasjon.

Lenke til kommentar

Det var jammen meg bra at de setter opp prisene på ADSL siden det er så billigt i Norge i forhold til andre land fra før!

NOOOOOOOOT

Skjønner ikke hva Norges herskere driver med!

Pakke koferten ---> Springe over grensa ---> Bo der resten av livet og bare nyte hvor mye bedre det er i Sverige enn i Norge!

Lenke til kommentar

Bare til opplysning så var det KUN FRP som var interesert i å gi statlig støtte til ubygging av bredbånd, i senere til har SV og blitt enige i dette. Så FFS ikke klag på FRP når det er snakk om Data og Bredbånd.

Angående Telenor er det og mye uvitenhet ute og går. Som priser på telefon og bredbånd feks. Data og tele tilsynet (<-tror eg) har bestemt at telenor ikke har lov til å vere billigst pga. di har så stor markeds andel, dette vil si at det er di andre aktørene som setter prisnivået. På moblil siden, så fikk eg meg en overaskelse her en dag. Som dere sikkert vet er det dyrere å ringe fra Telenor til Netcom og Netcom har lik pris uansett. Dette har irritert meg lenge, forba..a Telenor tenkte eg. Men fikk meg en overaskelse når eg fant ut at det er Netcom som krever penger av Telenor når di bruker nettet deres og siden Telenor ikke gjør det samme av Netcom så kan di holde "lik pris uansett". Så nå er det forba..a Netcom.

Lenke til kommentar
HERRE så jeg hater de der nissene som sitter og styrer landet vårt :angry:

Noen ganger må man seriøst begynne å lure hva som foregår oppi hodene deres...

Ja.. kanskje du like greit skal ta over? Da blir sikkert alt mye bedre? Er altfor mange Nordmenn som bare sitter på ræva og klager.. argh nei! orker ikke irritiere meg over hver eneste lille bagatell her i verden.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg nå forstår rett.

Norge har satt seg et mål om og gi alle muligheten til og tilknytte seg bredbånd innen 2004. IT norge jubler.

Så bestemmer dem seg får og legge avgifter på linjene så utbyggingen blir bremset ned. Fordi?

Hvor er logikken?

Endret av ATI TwEaKer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...