BWW Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ønsker å spore hvor uønsket mail kommer ifra. Skulle gjerne visst hvem som har en spesifikk IP adresse/mail adresse. Mvh BJørn Lenke til kommentar
chil Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ønsker å spore hvor uønsket mail kommer ifra.Skulle gjerne visst hvem som har en spesifikk IP adresse/mail adresse. Mvh BJørn er ikke mulig(tror jeg) ved annet enn en politi Anmeldelse der ISPn blir pålangt og fortelle hvem eier av en IP har vært eller er Lenke til kommentar
Daemon Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Søk etter samspade tools på google... Det er et veldig fint verktøy for akkurat det du nevner Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 du kan kun spore til brukeren sin isp Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 er ingenting anna å gjøre mot spam enn å lage ein ny email Lenke til kommentar
jocke Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hvorfor svarer folk aldri på det spørsmålet trådstarter spør om? Her er det snakk om at trådstarter får uønsket mail. Dette vil han ikke ha, og vil dermed finne "eieren" av IP'en. Dette er desverre ikke mulig, det lengste du kommer, er at du får navnet på ISP'en til der mailen kommer fra. Dersom det er snakk om gjentatt spam - selv om du har "meldt deg at maillistene" - og det heller ikke er snakk om virussendt mail, sender du mail til abuse-adressen til ISP'en (som oftest er denne [email protected]). Ved å søke på IP-adressen på www.ripe.net, får du ISP-navnet, samt abuseadresse. Håper du fikk litt mer klarhet i ting nå. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 er ingenting anna å gjøre mot spam enn å lage ein ny email Tull, spamfiltrering holder i massevis. Og bytte adresse er ikke en mulighet for svært mange. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Dersom det er snakk om gjentatt spam - selv om du har "meldt deg at maillistene" - og det heller ikke er snakk om virussendt mail, sender du mail til abuse-adressen til ISP'en (som oftest er denne [email protected]). Man skal aldri på noen måte kontakte spammeren, det er det dumeste man kan gjøre! Disse meld deg av funksjonene er bare der for og finne folk som er dumme nok til og bekrefte sin adresse. Det er som regel nytteløst og drive selv med og tyde headere, bruk verktøy så som spamcop til det. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 ...sender du mail til abuse-adressen til ISP'en (som oftest er denne [email protected]). Man skal aldri på noen måte kontakte spammeren, det er det dumeste man kan gjøre!... jallakim snakker vel her om å kontakte ISPen til den som sendte den uønskede mailen og opplyse de om dette, slik at de kanskje gjør noe med det? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 jallakim snakker vel her om å kontakte ISPen til den som sendte den uønskede mailen og opplyse de om dette, slik at de kanskje gjør noe med det? Jeg tenkte på tanke om og melde seg av listene, de fleste spammerne holder seg med ISP-er som ikke bryr seg uansett hvor mye spamklager de har, noen av de har ikke engang abuseadresse. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du har sikkert rett i at spammere har bortimot nihilistiske (endelig fikk jeg bruk for det ordet ) IPSer, men det er vel verdt å sjekke opp uansett. Kan jo hende man har flaks. Men for all del ikke ta direkte kontakt med spammerne, nei Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Jeg bekjemper Spam hver eneste dag og tro meg, det hjelper utrolig godt. fra jeg startet å rapportere spammere til nå så har daglig motatt spam mailer gått ned fra 20-25 til 0-5 spam mailer i uken, og jeg har ikke byttet mailadresse. intressert i å vite hvordan du kan bekjempe spammen og få en fredelig tilverelse? les mitt innlegg her edit: BBCode.. Endret 30. april 2004 av Prelude Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Jeg tenkte på tanke om og melde seg av listene, de fleste spammerne holder seg med ISP-er som ikke bryr seg uansett hvor mye spamklager de har, noen av de har ikke engang abuseadresse. VisualRoute gjør jobben ..... http://www.visualware.com/personal/product...oute/index.html joda, det er sant at mange ISP'er gir blanke m.h.t. spam-klager på kundene sine, men min erfaring sier at MANGE isp'er faktisk tar spam-klager seriøst... og i mange tilfeller har dette individet som har sendt ut spam faktisk fått kansellert kontoen sin og blitt svartelistet (dette gjelder særlig i USA og i Sør-Europa - steder hvor det virker som om man tar spam-problemet nogenlunde på alvor) Finner man ikke en abuse adressse, så har man rett og slett ikke sett etter godt nok. F.eks kikk på whois-info'en på forhenværende node; ofte hjelper det. Gjør litt research, da får man som regel resultater. Jeg gidder som oftest ikke rapportere vanlig business/sales spam - ISP'ene bryr seg sjelden om denne typen spam. Men xxx/animal sex/beastiality/pedophilia spam derimot.... den slår de som regel hardt og raskt ned på. Dette er ting meget få ISPer i det hele tatt vil bli sett i sammenheng med. IP'er som blir tracet til Asia, og da særlig Kina, har null hensikt i å rapportere. Ignoranse, arroganse, latskap, språkbarrierer, kunnskapsnivå m.h.t til spam/hack/cracking, hva det nå enn er lissom... "der borte" svarer de aldri på email, og jeg mener virkelig ALDRI Når man sender en email til en abuse adresse, så må man formulere seg høflig og saklig, hvis ikke så er det nok ikke stor sjanse for at mottakeren kommer til å lese emailen + føre saken videre inn i systemet. To whom it may concern, IP adress 217-13-7-xxx.dd.nextgentel.com (IP number 217.13.7.xxx) is the source for spamming of junk-mail with advertisements for animal sex and beastiality websites. You are listed as the ISP/network provider of this IP adress. Please take appropriate actions against this individual immediately. Terminating his or hers account would be a good start. Best regards, John Doe ---EMAIL START--- (paste inn email source her) En annen sak... hvis emailen reklamerer for en URL eller website, da lønner det seg ofte også å kontakte ISP/nettverksleverandøren til selve websiten deres også. Vet om minst 7-8 tilfeller hvor de har kansellert kontoen dette gjelder etter at jeg har rapportert dem. Ble faktisk innkalt som vitne i en rettsak i Spania (!) etter at jeg rapporterte en dyresex-spammer til ISPen hans (Telefonica) (Ble ingen Spania-tur desverre... de trodde jeg var spansk statsborger siden jeg hadde Spansk navn, derav vitnestevningen) ... så min konklusjon er at det nytter å rapportere spamming... noen ganger i det minste Endret 30. april 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 IP'er som blir tracet til Asia, og da særlig Kina, har null hensikt i å rapportere.Ignoranse, arroganse, latskap, språkbarrierer, kunnskapsnivå m.h.t til spam/hack/cracking, hva det nå enn er lissom... "der borte" svarer de aldri på email, og jeg mener virkelig ALDRI ... så min konklusjon er at det nytter å rapportere spamming... noen ganger i det minste Nettop, i den tiden jeg brukte spamcop var Kina&Co en av yndlingsplassene til disse karene. Jeg lar filrene jobbe, man kan ikke bruke masse tid på disse spamgreiene i og med jeg da ikke hadde fått gjort noe som helst annet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg bekjemper Spam hver eneste dag og tro meg, det hjelper utrolig godt. fra jeg startet å rapportere spammere til nå så har daglig motatt spam mailer gått ned fra 20-25 til 0-5 spam mailer i uken, og jeg har ikke byttet mailadresse. Med 25 spam i uken kan man nok drive med slikt, men prøv på det når du får 25 - 30 i timen så gir du fort opp. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 advg, mulig jeg formulerte meg litt dårlig der, mente å si jeg gikk ned fra 20-25 spam per dag til 0-5 i uken. det er litt arbeid å drive og rapportere spammere men det kan lønne seg. det er også ikke nødvendig å rapportere hver eneste spammail man får, fordi i de miljøene som driver og selger epostadresser til spammere så vil det fort ryktes at den og den adressen er aktivister og de adressene blir ført opp på svartelister og vil ikke bli distrubiert lengre. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 btw, jeg har fått en god del spam som stammer ifra Kina, og litt etter litt så har dem og sluttet å sende meg spam Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 http://security.symantec.com/ssc/vr_main.a...EMGHDKVDMSDQLPN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå