Gå til innhold

Har tastatur noe å si for spillopplevelsen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel mest smak og behag. Bare tastaturet du velger, støtter å holde nede flere knapper samtidig, så er det bare å velge det du liker best.

Har ingen anbefalinger ettersom jeg fortsatt bruker mitt gamle IBM tastatur fra '96. Kan forsåvidt anbefale det da, men innbiller meg at det ikke er så lett å få tak i :p

Lenke til kommentar
Skal bygge ny PC til 3d og gaming, og skal ha logitech mx510 mus. Men har det noe å si for spillopplevelsen og presisjon hvilket tastatur jeg velger? Noen anbefalinger i så måte?

Det kommer an på spillet det da.

Er det ett du trenger tastatur og mus som er godt å bruker er det jo bra, men om det ikke er så nøye er det din smak det kommer an på.

Bruk det du vil, men er det behov for god mus og tastatur er det godt å ha det.

Lenke til kommentar
Skal bygge ny PC til 3d og gaming, og skal ha logitech mx510 mus. Men har det noe å si for spillopplevelsen og presisjon hvilket tastatur jeg velger? Noen anbefalinger i så måte?

Pass på at tastaturet har nok separate kanaler; enkelte tastatur takler f eks ikke at man holder nede ulike kombinasjoner; som f eks w-shift-alt eller lignende. Ut over det burde vel det meste gå greit. Trådløst tastatur vil også ofte bli dyrt i lengden :)

Lenke til kommentar

Ja takk!

Jeg har ett tastatur som ikke fixer kombinasjonen shift+a+w, som veldig ofte brukes for å strafe fremover mens du krabber/sprinter.

Det merklige er at det bare er oppover og til venstre som ikke funker, opp og til høyre funker helt fint.

Får også pip fra den interne høyttaleren etter at jeg har sluppet den "ulovlige" kombinasjonen.

Det er ett standard hp tastatur...

Lenke til kommentar
bruker keytronic ergoforce, er helt ok det. Er vel fra 97...

Tror det er ett fett hva du bruker så lenge du vet hvor knappene er uten å se ned

Meget bra tastatur. Veldig robust, ligger godt på bordet og knappene gir god respons. Anbefales! (Jeg bruker det ikke selv om noen lurte på om jeg er fanboy).

Lenke til kommentar

Utifrå mine erfaringar med spel og tastatur, så vil eg anbefale at du kjøper eitt vanleg tastatur (altså ikkje trådlaust). Hugsar ein gong eg hadde det, og det var ikkje kult. Kunne trykke på knappar utan at det skjedde noko. No skal det òg nemnast at det var ei stund sida, og dei trådlause tastatura du får kjøpt no er sikkert ein del betre enn det skvipet eg hadde.

Men kvifor ikkje vere på den sikre sida?;)

Lenke til kommentar

personleg har eg eit Logitech Internet Navigator Special Edition tastatur. og det er eg veldig fornøyd med. men eg har ikkje tentkt over om eg har fått ein betre spel opplevelse med det ein det eg har hatt med tidlegare tastatur.

Lenke til kommentar
Dyrt?

Tenker du på batteri?

Ja :)

Hadde trådløst tastatur her for en tid siden, men måtte gi meg på det. Batteriene forsvant i løpet av en uke, var ikke spesielt gunstig for lommeboken. Overlever en ekstra ledning der gitt. Funker fint med trådløst hvis man ikke driver med gaming imho.

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men lurer bare på når tatatur med trykkfølsomme piltaster kommer (analog input) sånn at man kan spille f.eks bilspill på et fornuftig vis på pc uten å måtte skaffe seg en ekstra kontroller..?

Tviler på at det kommer med det første. Er vel strengt tatt ikke marked for å produsere noe slikt? De som ikke driver noe særlig med spilling har absolutt ikke bruk for et slikt fordyrende element; vi andre har vel minst én ekstra innenhet til maskinen :)

Lenke til kommentar

Har brukt trådløst tastatur i 2-3 år nå og har aldri hatt problem med at det bruker opp batteriet - skifter kanskje hver 3. måned eller noe.

Spilte også mye før - dvs. at en eller annen knapp som regel var konstant nedtrykt i 'flere timer' av gangen hver dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...