Vonbo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg vet det finnes noe jeg kan skrive for å sjekke om jeg har partall eller oddetall i antall <? og ?>. Noen som husker hva jeg skriver? Evt. noen som vet noen andre gode triks til å sjekke om jeg har glemt ting? Program? Hjertelig! Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg vet ikke om det er en spesifikk funksjon for dette, men jeg kan et triks Du kan dele tallet på to og sjekke datatype i variablen etterpå. Her har jeg laget en liten kode til deg <?php $num = 4; if( gettype($num / 2) == "integer") { $number_type = "partall"; } else { $number_type = "oddetall"; } echo $number_type; ?> Tallet som skal sjekkes, ligger i variabelen $num . Si i fra vis du ikke er fornøyd Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Virker som det du er ute etter er en slags IDE som kan sjekke koden din for deg å sjekke om du har noe ulukkede paranteser og lignende. (IDE = Integrated Development Environment) - For de som måtte lure. Søk litt på nettet, vet at Zend har en IDE som skal være ganske bra, koster penger riktignok men tror den har 30 dagers prøv ut periode og. Ellers er det en som heter så mye som PHPEdit, en som heter PHP Pro (Tror jeg). Søk litt rundt på google så finner du nok noen. Du kan også finne tester av editorer og IDE's på Sitepoint om jeg ikke husker feil. Om jeg har misforstått hva du var ute etter så spesifiser litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå