Andreasfe Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Husker ikke hvor.. Dataoverføringshastigheten på SATA er på papiret 150 MBps.. Med andre ord ikke noe særlig mer enn IDE.. Vil det komme SATA-harddisker med bedre hastighet (syns jeg har lest noe om 300 MBps et sted? Noen som har svar? Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 kommer det ja, var vel en nyhet her på hw om det.... da må du sikkert ha nytt hovedkort som støtter det og om de nye ikke vil passe på dagens s-ata Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Dobler hastigheten på Serial ATA Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei. Ja det stemmer at hastigheten skal økes (300). HW artikkel. mvh mrgood Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) takker... da gidder jeg ikke å kjøpe Hovedkort som støtter SATA før det kommer et som støtter 300 MBps diskene.. Takker... da kjøper jeg meg bare et midlertidig hovedkort.. Abit NF7 v2.0 eller noe.. Endret 30. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare så du vet det... Det finnes ikke disker som utnytter SATA150 enda, men SATA300 har jo noen finnesser som kan være kjekke å ha. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Så dagens SATA disker overfører ikke i 150 MBps? Enda en grunn til å vente det Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare så du vet det... Det finnes ikke disker som utnytter SATA150 enda, men SATA300 har jo noen finnesser som kan være kjekke å ha. ehh det må da være feil? Hva er vitsen med S-ATA om de ikke yter 150 mbps som oppgitt? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Bare så du vet det... Det finnes ikke disker som utnytter SATA150 enda, men SATA300 har jo noen finnesser som kan være kjekke å ha. ehh det må da være feil? Hva er vitsen med S-ATA om de ikke yter 150 mbps som oppgitt? Folk kjøper det, gjør de ikke? Bare lureri. Båndbredden på kabelen\kontroleren er 150 Mbyte. Ingen har sagt at diskene yter 150 Mbyte. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Den kjappeste SATA disken i dag er vel Western Digital Raptor 74GB. Vet ikke hvor bra den er, men jeg vil tibbe at den ligger ett sted mellom 100MB/s pluss-minus noen MB/s Kun kontrolleren som takler hastigheter på 150MB/s, eller gjør de det? Vi har jo ikke disker til det, så hvordan er det testa? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Raptor er raskere, så i et SATA-Raid oppsett får du den raskeste (pris/ytelsesmessig) ytelsen mulig med SATA. Uten en Raptor er SATA kun fordelaktig av de enkle grunnene at det er mulig å koble diskene fra under drift og at kablene er mye smalere. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Så dagens SATA disker overfører ikke i 150 MBps? Enda en grunn til å vente det Ekstern så klarer de nesten det, men internt så blir overføringen rundt 80-90-100 MBps. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Bare så du vet det... Det finnes ikke disker som utnytter SATA150 enda, men SATA300 har jo noen finnesser som kan være kjekke å ha. ehh det må da være feil? Hva er vitsen med S-ATA om de ikke yter 150 mbps som oppgitt? hva er vitsen med 8xagp når det ikke eksisterer noen ytelsesforskjell osv osv. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Den kjappeste SATA disken i dag er vel Western Digital Raptor 74GB.Vet ikke hvor bra den er, men jeg vil tibbe at den ligger ett sted mellom 100MB/s pluss-minus noen MB/s Kun kontrolleren som takler hastigheter på 150MB/s, eller gjør de det? Vi har jo ikke disker til det, så hvordan er det testa? Såvidt jeg husker så kommer den såvidt opp i ca 70 aller først på disken. Så det er langt igjen, og den nye standarden vil ha NULL å si i lang ting fremover, selv ikke hvis du kjører RAID0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå