chma Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Skal sette opp linux på en gammel pc, 75mhz og 32mb minne. Hvilken distro er best til dette? mvh Christian Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 spørs ka du skal bruke den til. skal du ha den som arbeidsmaskin ville eg anbefalt Redhat 7.2, men visst du skal ha den til server ville eg tatt Slackware 8.1. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Jeg ville nok godt for slack uansett da maskinen han tenker på er så treg i tillegg,.. Jeg syns Slack er den raskeste distroen,.. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 slack eller debian. http://www.linuxfromscratch.org <- JA! :smile: Lenke til kommentar
chma Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Burde kanskje sagt hva jeg ska bruke den til, den er idag en treg maskin som jeg tenker å prøve å få litt liv i, litt surfing etc. for å bli bla. litt bedre kjent med linus da jeg er ganske blank på dette området....:smile: Et spm. til Jeg får ikke win på den maskinen til å kommunisere med nye kort, vil dette trolig være mulig med Linux? mvh Christian Lenke til kommentar
bvaland Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Det vil ikke være praktisk å kjøre Red Hat 7.2 med grafisk grensesnitt. Det krever mye minne, minst like mye som Win2000. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Kanskje du kan prøve Phat Linux eller Peanut Linux? En av dem kan du kjøre i FAT partisjon, husker ikke hvilken........... Dette er ganske enkle distroer, så du må regne med en del konfigurering selv. runmad Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 huff da, jeg har aldri brukt linux før, men er det vanskeligere enn windows med de innstillingene du snakker om.....:9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå