Gå til innhold

Harddisk borte=?

Xanitra

Anbefalte innlegg

Ok, jeg hadde 2 disker her forleden. Nå er den ene bare forsvunnet.

Det stemmer det at jeg fjernet alle "windows hotfixer" fra "add/remove programs" på windows 2000, men jeg visste jo ikke at dette skulle fjerne den ene hard disken!

På disk management står det nå at disken er 128 GB igjen.. så da glemte jeg hvorfor jeg oppdaterte Windows 2000 med hotfixer.. det var selvfølgelig for å få oppdatert disken med dens egentlige størrelse som er på 160 GB..

I panikken omgjorde jeg disken fra dynamic til basic, og tilbake til dynamic igjen.. så kom jeg hit..

ER noe data tapt? Hva skal jeg gjøre for å få tilbake disken min igjen?

Det står nå på den at den er unallocated..

ALL HJELP ØNBSKES:: TUSEN TAKK

slengte denne på programvare for det var den som endret seg... Hard disken er som den alltid har vært: helt fin.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se om jeg kan klare å summere meg litt fram her. Du sier at du fikk beskjed om at disken var unallocated, altså at disken er på et slagsd stadiet mellom helt wiped og vanlig. Prøv å kjør et hentedatatilbake program fra den andre disken, og sjekk om du finner noe. Jeg anbefaler www.getdataback.com . Der får du en utgave for FAT32 og en for NTFS ettersom filsystemet på disken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, først og fremst ville jeg ha lagt tilbake hotfixene. Det viser seg hos deg at du hadde bruk for dem....(Litt dumt å avinstallere noe du ikke vet hva er, men - men).

Deretter så kan du bruke et recovery program. Skal finnes flere der ute som er shareware og klarer dette bra! Bare du ikke formater disken eller gjør forandringer på den.

Hvis du har gjort større forandringer, må du nok kansje kjøpe lisens for et program.

Hmm - gjorde et søk i Kvasir norge, og fikk bra resultat. (Gjenopprett tapt data).

Prøv Denne linken hos DinSide - Data. Er en bra artikkel.

Der beskrives et gratis program som finner tapte filer og partisjoner. PCInspector ser ut til å være det programmet du trenger!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...