Fribbern Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 jeg lurer op hvor mye det er mulig å klokke dette kortet. jeg har hørt at det lønner seg å klokke opp minnet for å få best ytelse. stemmer dette. Er ny i faget, og trenger litt veiledning. Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Kloking av core og minne gir best ytelse. Når du kloker så stil det litt og litt oppover, og test at det er stabilt men RTCW, Q3, 3dmark 2001 eller lignende... Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Hvordan kan jeg se om det eer stabilt eller ikke?? Lenke til kommentar
serok Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 se etter flimer ++ er ikke helt sikker i grunn. men vis du ikke merker noe rart så klokk lit til. lykke til Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 hvis grafikken begynner å bli "stygg" (hakkete + ting som ikke skal være der), da må du skru ned hastigheten litt og prøve igjen. Vil anbefale å klokke en ting om gangen.. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Kjør 3d-grafikk! 3DMark egner seg fint til testing. Hvis det blir feil i bildet (prikker i rare farger ol.) har du overklokket for mye. Slik feil på bildet kalles forresten artifacts. Løsningen er logisk nok å klokke ned noen megahertz.. Jeg har forresten et Creative GeForce2 GTS kort. Det er egentlig *veldig* likt ditt kort, bortsett fra at minnet kjører på 333MHz, ikke 400MHz. Med standard kjøling fikk jeg overklokket; Core 200 @ 220MHz, Memory 333 @ 380MHz. Overklokker jeg noe mer blir maskinen ustabil. Prøver jeg enda litt til opplever jeg artifacts. Happy Overclocking! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå