Gå til innhold

Hva trenger jeg får å se på TV

TrygveK

Anbefalte innlegg

Heisann,

Lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende. Hva trenger jeg får å kunne se på TV på min PC (både hardware og saftware).

Er helt blank på dette feltet og var litt usikker på hvor jeg skulle psotere dette spørsmålet - men tenkte at "Skjerm" ihvertfall er i nærheten.....

Mvh

TrygveK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst trenger du et Tv-kort. Et slikt koster fra rundt 400 og oppover. Når du kjøper et slikt kort følger det med programvare for å kunne bruke det. Denne programvaren er ofte tilpasset det kortet du kjøper. Men det finnes også uavhengige programmmer med utvidet funksjonalitet.

Dinside.no har testet en hel haug med tv-kort, så jeg anbefaler deg å kikke der for å finne et kort som passer deg :)

Lenke til kommentar
Først og fremst trenger du et Tv-kort.

Bare for ikke å skape forvirring: Du trenger ikke mer enn et tv-kort heller.

Jeg har Pinnacle selv, anbefales ikke.

Pinnacle er supert det (har PCTV Stereo selv), men programvaren som følger med er like nyttig som atomavfall.

Lenke til kommentar
Først og fremst trenger du et Tv-kort.

Bare for ikke å skape forvirring: Du trenger ikke mer enn et tv-kort heller.

Jeg har Pinnacle selv, anbefales ikke.

Pinnacle er supert det (har PCTV Stereo selv), men programvaren som følger med er like nyttig som atomavfall.

haha :laugh:

atomavfall er ikke serlig nyttig nei...

har et pinnacle kort selv på en annen maskin, men det brukes bare til videoredigering.

funker bra det ;)

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Du kan og om du har video spiller med antene in, koble antene til video spiller og koble video spiller til video-in på skjermkorte(hvis du har det).

Funker greit det, har brukt det i mange år før jeg fikk råd til TV-Kort lol. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...