Magnum p.i. Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Heisann. Henviser til AFTENPOSTEN hvor det står følgende: Den finske mobiltelefon-giganten Nokia setter ned prisen på flere av sine mobiler med opp til 25 prosent. Prisene kuttes overt hele verden - også i Norge. Nokia inviterer til priskrig for å få tilbake tapte markedandeler. Mitt spørsmål er da følgende: Er det noen på forumet her som er i telebransjen som kan fortelle når man kommer til å merke denne prisjusteringen når man kjøper den over disk i Norge? Vurderer å kjøpe ny mobil, men gidder ikke kjøpe en i dag, hvis den går ned 700 kroner i morgen.. Takk takk Endret 30. april 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
jendor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hmm... tror du kan se langt etter å nyte fullt ut denne prisnedgangen.. forhandlere kommer sikkert til å stikke endel av denne prisnedgangen i sin egen lomme, as always. Se bare på hva dagligvarebransjen gjorde når det ble halv mat-moms - prisene gikk litt ned, og etter noen uker, så gikk de opp igjen til dt nivået de var på før prisnedsettelsen. Ikke glem at det er ingen butikker som LEKER butikk.. er det noe å hente, så blir det utnyttet. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jepp, prisnedgangen på 25 % kan vi sikkert nok se langt etter, men LITT vil vi nok merke. 10 % er kanskje realistisk. Tror det tar tid før man merker at prisen er satt ned ettersom butikkene fortsatt har lagrene fulle av mobiler kjøpt for full pris. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det er også viktig å huske at det er deres allerede billige modeller som skal settes ned i pris. Dette inkluderer bl.a. 3100, 3200 og 3510i. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg synes dette er rart..da jeg merket et rimelig stort prisfall på 3100, 3200 og 6610 for ca en måned siden. Derfor har vi nå 3200 til 1,-..kostet jo for bare litt siden 5-800,- Lenke til kommentar
molna Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Alastor: det er med operatør-subsidiering da. Skal du sammenligne priser må du selvsagt sammenligne kun priser uten bindingstid. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg tenker på innkjøpspris, dvs hva butikken jeg jobber i kjøper den inn for fra grossist. Der har 3200 falt med 50% på 3 måneder..3100 ca 30%. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg tenker på innkjøpspris, dvs hva butikken jeg jobber i kjøper den inn for fra grossist. Der har 3200 falt med 50% på 3 måneder..3100 ca 30%. du kan umulig mene at din innkjøpspris på mobilen er 1 kr? tror du ordlegger deg litt rart her, sånn at det ikke er så lett å forstå hvilke priser som er priser for kunder, for butikken, o.l. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Sorry, ordla meg litt dårlig i den siste posten. Det jeg mente, det er at innkjøpsprisen vår på nokia 3200 har falt fra ca 1800,- til nesten nede i 900,- noen ganger, og at dette fører til at 3200 nå selges for kroner 1,- selv med youngtalk. Når vi nå snakker om lavere mobilpriser..anbefaler dere å ta en titt på elkjøp i neste uke..tror vi snakker om et par bomber Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Når vi nå snakker om lavere mobilpriser..anbefaler dere å ta en titt på elkjøp i neste uke..tror vi snakker om et par bomber Hva slags bomber er det det dreier seg om? Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en 6600.. Men siden jeg har en kronisk "if It ain't broke, don't fix it"-mentalitet har jeg utsatt og utsatt dette i det uendelige av frykt for å kaste penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kanke si mer..bortsett fra at jeg nok ikke tror 6600 er en av de som kommer på tilbud. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Blir vel noen billige kontantkort-telefoner da? Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 det blir snakk om noen av de mest populære modellene til sykt lave priser det er full krig nå mellom operatørene, noe kundene nyter godt av torbjørn elkjøp Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Nå er det ny uke, så kan dere si hvilke tlf som er så sykt billig hos elkjøp denne uken? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Uka har vel ikke begynt hos Elkjøp enda.. hehehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå