Casle Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Er helt amatør, og lurer veldig på hvordan bruk av teleconverter vil påvirke bildekvaliteten. Hvis man setter en 2.0x telekonverter foran en zoom linse, f.eks 70-200 f4-5,6. Så får du 140-400mm ikkesant, men hva skjer med bildekvaliteten? Og jeg antar at f4-5.6 ikke stemmer lenger, men hvor mye dårligere blir det? Pft Mvh C Endret 30. april 2004 av Casle Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det du skriver om brennvidden stemmer. Med en 2x teleconverter mister du 2 blendere, så du trenger en del mer lys. Bildekvaliteten blir vel også redusert kan jeg tenke meg, men jeg har ingen erfaring med dette. På et speilreflekskamera settes ved konverteren mellom hus og objektiv. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Og jeg antar at f4-5.6 ikke stemmer lenger, men hvor mye dårligere blir det? Du mister et par blendere og kvalitenten kan reduseres noe avhengig av kvaliteten på optikken. Når jeg bruker telekonverter på mitt Olympus C740UZ blir bildene en anelse mer uskarpe og litt duse. Om det skyldes objektivet, eller at stativet mitt ikke er stabilt nok er jeg usikker på, men sannsynligvis spiller begge deler inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå