Gå til innhold

Maksgrense for klokking?

Vesel

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop byttet kjøler på mitt kjære 9700Pro, med en XP2400+ ribbe og vifte. Her skal det overklokkes tenkte jeg :dribble:

Jeg får minnet opp i 342 (orginalt 310), noe som jeg egentlig er ganske fornøyd med siden den ikke har fått noe ekstra kjøling (maks før var 333)

Det jeg lurer på er følgende. Jeg får bare GPUen opp i 360 (orginalt 324), men både ribba og baksiden av kortet er kald og fin, selv etter over en time med intens testing. Tar jeg den bare ett par mhz over 360, begynner jeg å få artifacts med en gang. Hvorfor?

Har hørt mye snakk om at man må volt-modde for å få fine klokkehastigheter, men det har jeg egentlig ikke lyst til. (Er litt nervøs av meg. Røyker minst 20 om dagen :roll: )

Kan det hjelpe og bare sette opp AGP-spenningen litt, eller er ikke det noe serlig?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får artifacts å ribba er kald, kan det være at det må ha mer volt ja. Da må en volt mod til. Men tror nesten det kortet vil lengre uten å voltmodde også. En kamerat av meg kjørte sitt på 390, men da måtte han kjøpe seg dette. Før klarte han ikke mer enn 360 eller noe. Kjøp den å prøv om du kommer lengre. Regner jeg nesten med at du gjør. Lykke til..

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...