petterg Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Leste for en stund siden om den nye standarden som er under utvikling som man regner med vil ta over etter DVI standarden. Når jeg nå hadde tenkt å lese mer om den finner jeg ikke tilbake til der jeg engang leste om den, og jeg husker ikke hva den het heller! Mener det var en 4 bokstavers forkortelse, HD??. (Ikke HDTV!) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) High Definision Tele Vision Ta en prat med Øivind Dahle, så får du vite det du trnger Han kopmmer og med en god artikkel om emnet etter hvert. Les litt her og http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=230934 Endret 30. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 he he, så var det det å lese hele spørsmålet igjen da... Hei Petterg. Du tenker nok på HDDVI vil jeg tro. snakker da fortsatt om DVI , men kabler som kan støtte signalet over lengre avstander... http://www.transparentcable.com/news/whatsnew.html dette du tenkte på? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Nei, det er en ny standard som gir, tror det var ca 3 ganger større båndbredde enn dagen DVI. Den skal også kunne kjøre gjennom lengre kabler, men det er ikke bare kablene som er nye. Standarden er også delvis bakoverkompatibel med DVI. Jeg er ganske sikker på at den ikke har bokstavkombinasjonen "DVI" i navnet. Det retter seg mot grafisk marked, logisk nok siden høyere båndbredde kan gi høyere oppløsning. Standarden skulle også være egnet for multimedia, altså mer enn bare bilde. (Ikke at jeg fikk med meg hva de hadde tenkt å bruke det til.) Ta dette med en klype salt, jeg har hukommelse som et børd, og det er 4-5 uker siden jeg så dette. *må lære å skrive huskelapper!* Edit: Det var før 1.april! Endret 30. april 2004 av petterg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 der er jeg usikker kompis... du har jo DVI-D dual link: Overfører kun digitalt med en båndbredde opp til 2 x 165 MHz Og det er jo en del... Skal legge dette bak øret og følge med i marka Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 The cables employed in Transparent's HPDVI and PDVI will also adapt to other potential digital video formats that might surface, such as HDMI Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Ser ut som det er HDMI jeg tenkte på ja Mange takk, Veggiss! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå