Vesel Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har nettop byttet kjøler på mitt kjære Gigabyte Radeon 9700Pro, med en XP2400+ ribbe og vifte. Her skal det overklokkes tenkte jeg Jeg får minnet opp i 342 (orginalt 310), noe som jeg egentlig er ganske fornøyd med siden den ikke har fått noe ekstra kjøling (maks før var 333) Det jeg lurer på er følgende. Jeg får bare GPUen opp i 360 (orginalt 324), men både ribba og baksiden av kortet er kald og fin, selv etter over en time med intens testing. Tar jeg den bare ett par mhz over 360, begynner jeg å få artifacts med en gang. Hvorfor? Har hørt mye snakk om at man må volt-modde for å få fine klokkehastigheter, men det har jeg egentlig ikke lyst til. (Er litt nervøs av meg. Røyker minst 20 om dagen ) Kan det hjelpe og bare sette opp AGP-spenningen litt, eller er ikke det noe serlig? Hjelp! Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kan jo sette opp AGP-spenningen i BIOS! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ikkje gjer det!! Agp spenning har ikkje noko med spenninga til gpu å gjer. Du må nok til med voltmod vis du vil høyere. eventuelt bare la det vere som det er. der er ikkje så mykje å hente. det krever GOD lodde kunaskap og godt utstyr. Lenke til kommentar
Vesel Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Har jo fagbrev som service-elektroniker, men det blir litt smått. Tror jeg lar være . Takk for hjelpen! Lenge leve forum! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Har jo fagbrev som service-elektroniker, men det blir litt smått. Tror jeg lar være . Takk for hjelpen! Lenge leve forum! Om du er stødig på hånden og ikke slurver med spenningsmålinger burde det gå fint. Er litt risky, men om du er forsiktig og følger en god guide nøye går det som oftest bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå