audts Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Hei Hvilket kamera skal jeg velge?. JVC GR-DX100 eller Canon MV750i Erfaringer og råd mottas med takk Lurer også på en ting til. Så på JVC sine hjemmesider, fant ikke dette JVC kamera der (heller ikke på komplett), er det på vei ut eller? Hilsen audts Endret 30. april 2004 av audts Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Har selv kun erfaring med MV750i, fordi vi selger det der jeg jobber. Det er ett greit kamera det, men sliter litt i innebelysning... men nå gjør jo alle kamera i den lavere prisklassen det da. Den tidligere 600-serien var en del plaget med motorstøy, men det skal være bedre på dette kameraet. Personlig erfaring, er at det er litt bedre i innebelysning enn 600-serien også, men 700-serien øker lukkertiden, noe som fører til litt uklare bilder hvis man beveger kameraet mye når det er dårlig lys. Men til den prisen, er nok det Canon kameraet ett godt valg. Mye zoom, lett å bruke, dv inn/ut, tror også det er analog inn/ut, vidvinkelkonverter, og ellers alt du trenger av batteri, lader, kabler og lignende. Lenke til kommentar
coban Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Enig i mye- stort sett alle kameraer i den prisklasse sliter litt med innebelysning, grdx100 har såvidt min erfaring med dette kameraet ingen motstøy problemer i det hele tatt. Ting jeg liker med grdx100: -zoom mikrofon, mikrofonen følger zoom'en på kameraet. -meny/navigasjon, man har muligheten til å sette inn små punkter/kapitler underveis i filmingen, så spoler den automatisk til det punktet du har markert- setter du opp flere så får man en oversikt over alle kapitlene du har laget, minner mye om scene select på en dvd plate, bare denne er kun i tekst. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 -meny/navigasjon, man har muligheten til å sette inn små punkter/kapitler underveis i filmingen, så spoler den automatisk til det punktet du har markert- setter du opp flere så får man en oversikt over alle kapitlene du har laget, minner mye om scene select på en dvd plate, bare denne er kun i tekst. Kan man gjøre dette på standard DV tape, eller må man bruke de med minne som er beregnet til slikt bruk? De med minne er jo svinedyre. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har selv kun erfaring med MV750i, fordi vi selger det der jeg jobber. Det er ett greit kamera det, men sliter litt i innebelysning... men nå gjør jo alle kamera i den lavere prisklassen det da. Du som selger videokamera, og er oppdatert Har du hørt noe om de nye Canon kamera'ene Optura 30 og 40 er bedre på innelys er tidligere modeller. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har ikke hørt om disse kameraene... mulig de selges under ett annet navn i Norge, og at det er en av de nye modellene som Canon planlegger å lansere i løpet av året? Har jobbet mye på laboratoriet i det siste, så jeg har ikke fulgt 100% med i hva som rører seg, men skulle tro jeg hadde hørt det om en helt ny serie var på trappene. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har ikke hørt om disse kameraene... mulig de selges under ett annet navn i Norge, og at det er en av de nye modellene som Canon planlegger å lansere i løpet av året? Har jobbet mye på laboratoriet i det siste, så jeg har ikke fulgt 100% med i hva som rører seg, men skulle tro jeg hadde hørt det om en helt ny serie var på trappene. Men hvilke kamera anser du som det beste kamera når det gjelder filming innendørs Lenke til kommentar
coban Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 -meny/navigasjon, man har muligheten til å sette inn små punkter/kapitler underveis i filmingen, så spoler den automatisk til det punktet du har markert- setter du opp flere så får man en oversikt over alle kapitlene du har laget, minner mye om scene select på en dvd plate, bare denne er kun i tekst. Kan man gjøre dette på standard DV tape, eller må man bruke de med minne som er beregnet til slikt bruk? De med minne er jo svinedyre. Nei det lagres på SD brikken som følger med kameraet, det blir ikke lagret på DV tapen. Så man må ha minnebrikken i kameraet for at dette skal fungere. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Glupt system... men gjenkjenner SD kortet hvilken tape man har i kameraet da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå