Atypic Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei og hå. Kort versjon: Har en maskin her i heimen som nekter plent å starte opp. Den får strøm, (12V), alle viftene starter og HK'et ser også ut til å starte fint, men det stopper opp rett før BIOS tar over boot. Har forsøkt å bytte-flytte deler med min egen maskin og har komt fram til den konklusjonen at det er hovedkortet som er røket... Det hele startet når jeg tok opp HK'et for å fjerne NB-viften som bråkte noe helt alvorlig. Etter fjerning monterte jeg komponentene igjen, men da nektet altså maskinen å starte opp. Kortet har en uGuru feilrapporterings-sak, og den stopper opp på feilkode "90", som ifølge manualen betyr "AWARD BIOS Taking over boot". Det betyr igjen at hovedkortet klarer å sjekke core-volt/FSB/multiplier + diverse andre ting som skjer i init-POST. En mulig årsak kan være at jeg rett og slett har svidd BIOS-chip'en med statisk elektrisitet? Tips noen? Lenke til kommentar
j0sh Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Hadde akkurat samme problem med mitt AN7 kort. Leverte dette tilbake og fikk ut ett AF7 i stedenfor. Ville anbefale deg å gjøre det samme, uGuru funksjonen er ikke brukendes til noe, alt den gjør er å kødde til kortet imo. Endret 30. april 2004 av j0sh Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hei og hå. Kort versjon: Har en maskin her i heimen som nekter plent å starte opp. Den får strøm, (12V), alle viftene starter og HK'et ser også ut til å starte fint, men det stopper opp rett før BIOS tar over boot. Har forsøkt å bytte-flytte deler med min egen maskin og har komt fram til den konklusjonen at det er hovedkortet som er røket... Det hele startet når jeg tok opp HK'et for å fjerne NB-viften som bråkte noe helt alvorlig. Etter fjerning monterte jeg komponentene igjen, men da nektet altså maskinen å starte opp. Kortet har en uGuru feilrapporterings-sak, og den stopper opp på feilkode "90", som ifølge manualen betyr "AWARD BIOS Taking over boot". Det betyr igjen at hovedkortet klarer å sjekke core-volt/FSB/multiplier + diverse andre ting som skjer i init-POST. En mulig årsak kan være at jeg rett og slett har svidd BIOS-chip'en med statisk elektrisitet? Tips noen? Har du prøvd å flashe bios? Kanskje oppgradere bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå