Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk over lang distanse?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat lurer på å sette opp trådløst forbinnelse mellom leilighetene våre. Saken er bare den at det er ganske langt mellom oss (flere km! :scared: ).

Men lar det seg gjøre å få til et WLAN mellom oss med evt. spesial utstyr? Det er ikke klar sikt, men til gjendelg er det bare "vanlige" små hus mellom oss samt et jorde.

Kameraten min mener å ha hørt noe om Radio WLAN eller lignende, så kanskje det hadde vært en mulighet??

Noen som veit noe om dette og kan komme med noen hjelpene ord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og en kamerat lurer på å sette opp trådløst forbinnelse mellom leilighetene våre. Saken er bare den at det er ganske langt mellom oss (flere km! :scared: ).

Men lar det seg gjøre å få til et WLAN mellom oss med evt. spesial utstyr? Det er ikke klar sikt, men til gjendelg er det bare "vanlige" små hus mellom oss samt et jorde.

Kameraten min mener å ha hørt noe om Radio WLAN eller lignende, så kanskje det hadde vært en mulighet??

Noen som veit noe om dette og kan komme med noen hjelpene ord?

Det skal gå helt fint, med du må altså ha 100 % fri sikt. Altså antennene må "se" hverandre. Du trenger altså to utvendige antenner, og to accesspunkt med mulighet for bridging. Er mange poster på forumet om det samme så er bare å søke, jeg selv kan anbefale utstyr fra Linksys til sånn bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...