nemico Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har egentlig ikke råd, men jeg kjøpte nettop ny prosessor, hovedkort og skjermkort, så jeg vil ikke ha noen "flaskehalser".. vil jeg få en betydelig bedre ytelse med f.eks ddr-3200?. Jeg har forsøkt å lete litt på forumet men de fleste holder fokus på størrelsen, hvor jeg er mer bekymret for hastigheten, hvor mye har den å si på den generelle ytelsen?. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Hvilken prosessor har du? Tror du ville fått en del bedre ytelse med raskere ram ja... Lenke til kommentar
nemico Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Kjøpte en xp2800 Om jeg skulle kjøpt ny ram nå ville det bli max 1gb, men regner med ytelsen ikke blir påvirket av størrelsen i den sammenheng? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Får du kjørt prosessoren på 333MHz FSB er det ikke mye å hente på raskere ram, men jeg tviler på det siden PC2100 bare er garantert for 266 MHz så en ram oppgradering ville nok vært godt for systemet ditt. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Se om du kan teste med 1GB PC2700 RAM eller raskere og se om det blir merkbar forskjell mot 1GB PC2100. Eventuelt andre oppsett (512MB / 1.5GB). Om ikke, trenger du da raskere RAM? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har egentlig ikke råd, men jeg kjøpte nettop ny prosessor, hovedkort og skjermkort, så jeg vil ikke ha noen "flaskehalser".. vil jeg få en betydelig bedre ytelse med f.eks ddr-3200?. Jeg har forsøkt å lete litt på forumet men de fleste holder fokus på størrelsen, hvor jeg er mer bekymret for hastigheten, hvor mye har den å si på den generelle ytelsen?. Du vil, som de andre i tråden her sier, få en liten økning i ytelse ved å bytte ut all rammen til PC2700. Det er liten vits i å kjøre rammen på PC3200 hastighet, siden dette vil øke latency, noe som er fyfy i AMD systemer. MEN ytelsesforbedringen er IKKE verdt penga. Å kjøpe 1,5GB med minne i dag er DYRT. Hvis man tar en kjapp titt på Komplett.no, så ser man at du må ut med minst 2550,- + porto for billgste type PC2700. 2500.- for 10% eller mindre ytelse er en særdeles DÅRLIG investering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå