Gå til innhold

Trenger jeg ny (raskere) ram?

nemico

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig ikke råd, men jeg kjøpte nettop ny prosessor, hovedkort og skjermkort, så jeg vil ikke ha noen "flaskehalser".. vil jeg få en betydelig bedre ytelse med f.eks ddr-3200?.

Jeg har forsøkt å lete litt på forumet men de fleste holder fokus på størrelsen, hvor jeg er mer bekymret for hastigheten, hvor mye har den å si på den generelle ytelsen?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har egentlig ikke råd, men jeg kjøpte nettop ny prosessor, hovedkort og skjermkort, så jeg vil ikke ha noen "flaskehalser".. vil jeg få en betydelig bedre ytelse med f.eks ddr-3200?.

Jeg har forsøkt å lete litt på forumet men de fleste holder fokus på størrelsen, hvor jeg er mer bekymret for hastigheten, hvor mye har den å si på den generelle ytelsen?.

Du vil, som de andre i tråden her sier, få en liten økning i ytelse ved å bytte ut all rammen til PC2700. Det er liten vits i å kjøre rammen på PC3200 hastighet, siden dette vil øke latency, noe som er fyfy i AMD systemer.

MEN ytelsesforbedringen er IKKE verdt penga. Å kjøpe 1,5GB med minne i dag er DYRT. Hvis man tar en kjapp titt på Komplett.no, så ser man at du må ut med minst 2550,- + porto for billgste type PC2700. 2500.- for 10% eller mindre ytelse er en særdeles DÅRLIG investering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...