vincent_vega Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Jeg har en 85 mod. Bmw E30 323i (2.3i R6) som jeg ennå ikke har gjort noe med, så det jeg lurer på er om noen har turbokonvertert eller vet noe om hvordan man turbokonverterer en bmw rekkesekser? Å hva vil biltilsynet si om dette? Endret 30. april 2004 av vincent_vega Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Å sette turbo på bmw, er jo vanligvis som å banne i kirka, men det er likevel fult mulig. Sjekk www.bmwpower.no .. der tror jeg du skulle finne litt.. hvis ikke er det en direktelink HER. Magnus Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Vil tro denne Henning har litt greie på det du lurer på: artikkel fra bilforumet E30 er forsåvidt en bmw jeg kunne tenkt meg, den har ikke like mye "kebabstempel" som andre utgaver. Endret 1. mai 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Elsker E30 finst ikke bedre bil.. å i motorrommet er det god plass til turbo. Driver å bygger en 325i turbo 86 modell. Syns ikke d var store problemet å bygge turbo inn i dette, men det tar tid. Snakk med henning Engen så får du vite d du trenge rå vite Skal ikke være noe problem å få d godkjent.... vet om flere som har fått d til. Du trenger bare noen papirer som viser at E-30 blir godkjent med turbo. Bare sørg for å ha gode bremser. Men husk å sjekke opp med forskjellige biltilsyn. Har funnet ut at alle har forskjellig mening om d å sette i turbo. Et sted sa di at det var helt i orden så lenge bremsene holdt. Måtte bare komme innom. Et annet sted virket d som om jeg helst ikke burde spurt om d engang. Anbefaler helst at du kjøre til tyskland å få d godkjent der. Endret 1. mai 2004 av Dj Frost Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Snakket med Norman på trimchip.com om dette, han har jo en temmelig hissig e30 turbo. Det går å godkjenne med turbo i, men han mente det var mye enklere og billigere å reise ned og får TUV på bilen i Tyskland. Sier vel også litt om hvor "enkelt " det er i Norge..? Motorene er det ikke noe i veien med, målte en 325i Turbo i Haugesund men fikk ikke noen seriøse tall - lå an til en lav femmer da bakakselen sa takk for seg midt i andregiret Lenke til kommentar
SeT Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Du må være forsiktig med å gjøre mye med den 3232 motoren da 2.3 literen til bmw er ikke de som tåler mest av motorene fra bmw. 320 og 325 motoren tåler en del mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå