Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbo på B*M*W E30?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 85 mod. Bmw E30 323i (2.3i R6) som jeg ennå ikke har gjort noe med, så det jeg lurer på er om noen har turbokonvertert eller vet noe om hvordan man turbokonverterer en bmw rekkesekser? :hmm:

Å hva vil biltilsynet si om dette? :whistle:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker E30 finst ikke bedre bil.. å i motorrommet er det god plass til turbo. Driver å bygger en 325i turbo 86 modell. Syns ikke d var store problemet å bygge turbo inn i dette, men det tar tid. Snakk med henning Engen så får du vite d du trenge rå vite :D

Skal ikke være noe problem å få d godkjent.... vet om flere som har fått d til. Du trenger bare noen papirer som viser at E-30 blir godkjent med turbo. Bare sørg for å ha gode bremser. Men husk å sjekke opp med forskjellige biltilsyn. Har funnet ut at alle har forskjellig mening om d å sette i turbo. Et sted sa di at det var helt i orden så lenge bremsene holdt. Måtte bare komme innom. Et annet sted virket d som om jeg helst ikke burde spurt om d engang.

Anbefaler helst at du kjøre til tyskland å få d godkjent der.

Endret av Dj Frost
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Snakket med Norman på trimchip.com om dette, han har jo en temmelig hissig e30 turbo. Det går å godkjenne med turbo i, men han mente det var mye enklere og billigere å reise ned og får TUV på bilen i Tyskland. Sier vel også litt om hvor "enkelt " det er i Norge..?

Motorene er det ikke noe i veien med, målte en 325i Turbo i Haugesund men fikk ikke noen seriøse tall - lå an til en lav femmer da bakakselen sa takk for seg midt i andregiret :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...