Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prøver å bestille Quattro til helgen!

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et lan her hjemme hos meg i helgen. Jeg sitter nå med BRAVO linjen til NGT som er 1100Kbit. Vi blir 8 stk, og vi kan tenke oss litt kjappere linje på lanet til online spilling og andre ting. Jeg går inn på NGT sine sider og trykker på linken Bestill Quattro. Jeg får så beskjed om å taste inn brukernavn og passord som står på lappen jeg fikk tilsendt routeren. Etter det kommer jeg bare inn på en side hvor det står kundeinfo, så står det nederst på siden

All oppdatert informasjon vil bli lagt ut på disse sidene så snart den er tilgjengelig.

Vi ber deg derfor vennligst om ikke å kontakte oss vedrørende status på din bestilling.

Takk for hjelpen og lykke til som bredbåndsbruker.

Dette gjorde jeg kl. 14.00 i dag, og det har enda ikke kommet noen ny informasjon. Vet at linja mi klarer den hastigheten, da jeg har hatt Echo (opp til 8Mbit) før.

Er det bare til å vente? trodde jeg måtte angi hvilken helg jeg ville ha linja og at jeg skulle bestille Quattro weekend.

Det er litt viktig at vi får rask linje i helgen, så det er derfor jeg er litt utolmodig.

Takker for svar ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring kundeservice å spør. Og selv om linjen har klart 8Mbits i nedlastning vil det ikke si at den klarer kravet for opplasting, dvs 712Kbps.

Jeg har hatt samme problemet før. Feilet den automatiske testen fordi opplastingshastigheten på linja blei for dårlig, selv om jeg bor 250 meter unna sentralen. Jeg ringte å "forhandlet" litt, så gikk det i boks.

Lenke til kommentar
Ring kundeservice å spør. Og selv om linjen har klart 8Mbits i nedlastning vil det ikke si at den klarer kravet for opplasting, dvs 712Kbps.

Jeg har hatt samme problemet før. Feilet den automatiske testen fordi opplastingshastigheten på linja blei for dårlig, selv om jeg bor 250 meter unna sentralen. Jeg ringte å "forhandlet" litt, så gikk det i boks.

Den klarer raskere enn 712Kbit upload. Da jeg hadde 8Mbit/864Kbit hadde jeg folk som lastet ned fra 100-115KB/s fra meg over IRC eller ftp. Kan det ha noe med at jeg bruker linjen nå? mesteparten av upload linjen min blir brukt hele tiden, kan det ha noe med det å gjøre?

Hvor får man beskjed om man kan få Quattro eller ikke? Er det noen plasser man kan følge en slags status for bestilling?

Lenke til kommentar
glem det, tror jeg misforsto :p

det er så at du har bestilt til et tidspunkt, men venter på linjetesten ?

Her er det som skjer

Jeg trykker på denne linken:

1

Så kommer jeg til denne siden

2

Etter jeg har trykket inn passord og brukernavn, får jeg opp denne siden

3

Mer skjer ikke... :roll:

Lenke til kommentar
Sjekk bildet jeg postet, du logger inn feil sted ?  :D

hehe, vel...nå vet jeg pokker ikke hva som skjer her! Men nå fikk jeg opp det samme som deg! Du som gjorde noe? :p

Holdt på i hele går og gjorde akkurat det samme som jeg gjorde nå nettopp, men nå funker det! Takker så meget for hjelp!

Vi har registrert din bestilling av Quattro Weekend fra 2004-04-30 klokken 17.
:thumbs: Endret av Gef
Lenke til kommentar
Når du er på bilde tre så må du trykke kjøp på menyen til venstre, så får du opp quatro valgene.

Denne siste gangen nå etter å ha trykt på den bestill quattro linken og logget på, så kom den siden som mars001 viste...rart... :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har samme problem, og jeg har prøvet alt dere har sagt, men d virker ikke. jeg er logget inn,(jeg kan se kundeinfoen) men når jeg klikket på Kjøp-Quattro-Bestill Quattro, da kom Login'en igjen, og når jeg prøver å¨logge meg inn, kommer enda en login. og nei, jeg har ikke skrevet kundenummer og passordet feil.

Lenke til kommentar

Sjekk om du har cookie-killer på.

Fjern alle programmer som kan tenkes å slette/stoppe cookies, og prøv på nytt.

Se på sikkerhetsinnstillenger under "verktøy-alternativer for internett" og slidebryteren ned et par hakk.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem, og jeg har prøvet alt dere har sagt, men d virker ikke.  jeg er logget inn,(jeg kan se kundeinfoen) men når jeg klikket på Kjøp-Quattro-Bestill Quattro, da kom Login'en igjen, og når jeg prøver å¨logge meg inn, kommer enda en login. og nei, jeg har ikke skrevet kundenummer og passordet feil.

1.) Gå hit http://www.nextgentel.no/kundesider/

2.) Velg kjøp->quattro på menyen på venstre side.

3.) Velg bestill Quattro

4.) Skriv brukernavn og passord som du bruker på mail. (brukernavnet er samme som starten på mailadressa di og det er ikke routerpassord du skal bruke)

Da skal du få opp en side som er lik den jeg postet et bilde av.

Lykke til ;)

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...