Gå til innhold

Hva ville vært det optimale kortet?

MrVilla

Anbefalte innlegg

Satt og så på noen korter her, men finner liksom ikke et kort som har alt det som jeg vil ha.

Kunne tenkt meg et Nforce 250Gb med:

4 S-ATA porter m/ RAID

2 P-ATA porter (Hadde vært fint med 4 da, men det er det ingen som har)

6 eller mer USB 2 porter

2 Firewire porter

2*GB LAN

6 PCI

2*1 GB minne med PC4000 støtte holder for min del ;)

Og selfølgelig en BIOS som lar meg stille på alt det jeg ønsker ;)

Lyd og video bryr jeg meg ikke om. Det har jeg korter til.

Mulig jeg har glmet noe, men kommer ikke på det i øyeblikket.....trett ;)

Alt standardutstyret gidder jeg ikke å skrive.

noen som vet om et slikt kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du skal med 2x Gb LAN men.... heller ikke med 6x PCI slots...

Ellers finnes det vel hovedkort med alt det der. EPoX sitt EP-8KDA3+ for eksempel http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8kda3.htm.

Eneste som mangler der, er den ekstra Gbit LAN porten og firewire.

Ellers er MSI K8N NEO Platinum Edition ett godt valg ser det ut som. Det har firewire, men har *bare* 5 PCI slots.

Lenke til kommentar

Vel.....jeg kobler den ene Lan mot den bærbare som av en eller annen grunn viser 400Mb/s hastighet og den andre mot ruteren. Trenger kanskje ikke GB mot ruteren da, men da slipper jeg å lure på hvilken inngang jeg skal kople det inn på + at jeg kan benytte den aktivt senere dersom jeg får den filserveren jeg har planer om å sette opp.

6PCI slots kan være kjekt å ha. Kjøper snart nytt GK så da ryker det vel en PCI-plass grunnet stor kjøling. bortsett fra det så er det lydkort, kontrollerkort for S-ATA og TV-kort. Vil da ha to igjen til diverse snacks som kan dukke opp. Men selfølgelig....fem holder nok det også.

Skal sjekke opp det MSI K8N NEO kortet!

Takker

Lenke til kommentar
Vel.....jeg kobler den ene Lan mot den bærbare som av en eller annen grunn viser 400Mb/s hastighet og den andre mot ruteren. Trenger kanskje ikke GB mot ruteren da, men da slipper jeg å lure på hvilken inngang jeg skal kople det inn på + at jeg kan benytte den aktivt senere dersom jeg får den filserveren jeg har planer om å sette opp.

6PCI slots kan være kjekt å ha. Kjøper snart nytt GK så da ryker det vel en PCI-plass grunnet stor kjøling. bortsett fra det så er det lydkort, kontrollerkort for S-ATA og TV-kort. Vil da ha to igjen til diverse snacks som kan dukke opp. Men selfølgelig....fem holder nok det også.

Takker

MSI K8N NEO Platinum Edition er nok hva du vil ha ja, desverre er alle utsolgt og det er ganske lenge til de kommer inn igjenn.

Lenke til kommentar

6PCI slots kan være kjekt å ha. Kjøper snart nytt  GK så da ryker det vel en PCI-plass grunnet stor kjøling. bortsett fra det så er det lydkort, kontrollerkort for S-ATA og TV-kort. Vil da ha to igjen til diverse snacks som kan dukke opp. Men selfølgelig....fem holder nok det også.

Takker

MSI K8N NEO Platinum Edition er nok hva du vil ha ja, desverre er alle utsolgt og det er ganske lenge til de kommer inn igjenn.

Var inne og så på det nå. Virket helt topp. Synd det er så lang levering, men ettersom lommeboka er temmelig tynn så er det kanskje bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...