Titanstig Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 FordCourier 1.3 97-modell som brukes til pizza-kjøring For 2 mnd. siden skiftet et verksted topp-pakningen på bilen, og temperaturen var helt topp, selv om jeg syntes bilen "raslet" litt. For 3 dager siden begynte plutselig temperaturen å stige mye høyere enn normalt. Normalt stod temperaturmåleren lavt selv ved mye kø-kjøring. Men for 3 dager siden begynte den å stige til R eller M i NORMAL. Og i kveld gikk den helt av skaftet, og nærmet seg faretruende det røde merket. Jeg hørte deg kokte og boblet i vannet. Jeg har nok olje. Jeg har nok kjøleveske. Radiatorviften går Så: Hva kan være feil? Kan det være vannpumpen? Har topp-pakn. gått igjen (bare 4000 km siden fikset) ? Er det i såfall reklamasjonssak? Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Opplevde dette på min gamle bil, og hos meg var det innmaten i eksospotta som hadde løsnet og blokkerte denne. Dermed fikk ikke motoren kvittet seg med varme via avgasser, og dette førte igjen til oppheting. -KJ Endret 29. april 2004 av jevel Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Sjekk om reima til vannpumpa er stram og fin, er den det, bør du sjekke selve pumpa. Endret 2. mai 2004 av Opus Lenke til kommentar
Rånern Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Høres ut som enten termostatfeil eller vannpumpa. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 FASIT: - Det var termostaten! Den var helt tett. Kasta den ut, og nå fungerer det helt fint! Kjøper ny til høsten! Tenk at en sånn liten ting, skal skape så store problemer!!! Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det er ikke helt bra å kjøre uten termostat. Sannsynligvis vil motoren bruke lang tid på å nå skikkelig arbeidstemperatur (om den når den i det hele tatt). Kjører du småhardt på kald motor tar det ikke lang tid før ting går istykker Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det er ikke helt bra å kjøre uten termostat. Sannsynligvis vil motoren bruke lang tid på å nå skikkelig arbeidstemperatur (om den når den i det hele tatt). Kjører du småhardt på kald motor tar det ikke lang tid før ting går istykker Og samtidig så jobber ikke motoren ved ideell arbeidstemperatur, noe som medfører økt drivstoffforbruk og påfølgende økt utslipp Olds69 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Er en termostat så vanvittig dyr da? Ser de koster rundt 70,- på Biltema. Koster sikkert ikke mer enn det 4-dobbelte originale da. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 kjøpte en original termostat fra opelforhandleren her i trheim for ikke lenge siden, betalte vel rett over 100kr. Dette var riktignok til en litt eldre (83) motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå