Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp, bilen blir veldig varm!

Anbefalte innlegg

FordCourier 1.3 97-modell som brukes til pizza-kjøring

For 2 mnd. siden skiftet et verksted topp-pakningen på bilen, og temperaturen var helt topp, selv om jeg syntes bilen "raslet" litt. For 3 dager siden begynte plutselig temperaturen å stige mye høyere enn normalt. Normalt stod temperaturmåleren lavt selv ved mye kø-kjøring. Men for 3 dager siden begynte den å stige til R eller M i NORMAL.

Og i kveld gikk den helt av skaftet, og nærmet seg faretruende det røde merket. Jeg hørte deg kokte og boblet i vannet.

Jeg har nok olje.

Jeg har nok kjøleveske.

Radiatorviften går

Så:

Hva kan være feil?

Kan det være vannpumpen?

Har topp-pakn. gått igjen (bare 4000 km siden fikset) ?

Er det i såfall reklamasjonssak?

Hva bør jeg gjøre? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde dette på min gamle bil, og hos meg var det innmaten i eksospotta som hadde løsnet og blokkerte denne. Dermed fikk ikke motoren kvittet seg med varme via avgasser, og dette førte igjen til oppheting.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke helt bra å kjøre uten termostat. Sannsynligvis vil motoren bruke lang tid på å nå skikkelig arbeidstemperatur (om den når den i det hele tatt). Kjører du småhardt på kald motor tar det ikke lang tid før ting går istykker

Lenke til kommentar
Det er ikke helt bra å kjøre uten termostat. Sannsynligvis vil motoren bruke lang tid på å nå skikkelig arbeidstemperatur (om den når den i det hele tatt). Kjører du småhardt på kald motor tar det ikke lang tid før ting går istykker

Og samtidig så jobber ikke motoren ved ideell arbeidstemperatur, noe som medfører økt drivstoffforbruk og påfølgende økt utslipp

Olds69

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...