Gå til innhold

Farcry - en skuffelse

Anbefalte innlegg

Far cry syns jeg er en liten nedtur etter hva jeg trodde det skulle være.

- grafikk ikke så utrolig bra etter de 3-4 første brett, etter det er det ganske ordinert.

- A.I er vel noe av det svakere

- Historie...... den tror jeg vi bare hopper over får den er vel heller syltyn. Hadde ghort seg om disse spill utviklere kunne ha noe annet en mosntre med 8 huer osv i et spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Far cry syns jeg er en liten nedtur etter hva jeg trodde det skulle være.

- grafikk ikke så utrolig bra etter de 3-4 første brett, etter det er det ganske ordinert.

- Historie...... den tror jeg vi bare hopper over får den er vel heller syltyn. Hadde ghort seg om disse spill utviklere kunne ha noe annet en mosntre med 8 huer osv i et spill.

Synd at du ikke likte det.. noe jeg absolutt gjorde ;)

- Grafikken er den samme gjennom alle banene, fargefull og litt utenom det vanlige. Den blir ikke ordinær :) Iallefall etter Far Cry er ikke andre spill sin grafikk noe særlig... annet enn de som kommer snart.

- AI'en er faktisk bra. Den reagerer på hvilken situasjon den er i og sammarbeider i lag (dersom du ikke dreper lederen), de bruker swat taktikker, de kan ta i bruk alle objekter (uten scripting). Selv om den kan oppleves som buggy, så er den absolutt godkjent.

- Story... mjoda relativ tynn. Men pytt, gameplayet og grafikken løfter spillet. Angående mutantene. Tenk deg 20 baner, de samme fiendene, de samme taktikkene osv osv.. ganske kjedelig? Gjett om!

Lenke til kommentar

Liker også Far Cry veldig godt. Synes både grafikk, AI, gameplay og historie er veldig godt laget. Kunne sikkert hatt noe mer (bedre) story, men jeg for min del synes ikke det er noe must. Den historien som er passer helt fint og de samtalene til vaktene er en glimrende ide.

Egentlig så kunne jeg tenkt meg et annet spill laget i samme motoren. Et sniper spill der man fikk utdypende informasjon før oppdraget, under oppdraget og etterpå. Med mer reel handling og der hoveddelen bygger opp på å ha en skikkelig strategi for suksess.

Far Cry er etter min mening veldig morsomt og det synes jeg det burde forbli. Dersom man prøver å lage et spill som skal dekke alle behov så er jeg redd for at det ikke hadde blitt bra i noe ;)

Lenke til kommentar

Story'en var vel ikke så mye å skryte av, men det er vel ganske så anerkjent at gameplay, grafikk og AI er noe av det aller beste som finnes innenfor sjangeren.

Kan forresten ikke engang huske sist jeg kom over et spill med bra story...

Lenke til kommentar

grafikken er den beste til dags dato. og forsåvidt dei nærmaste månadane (heilt til stalker kjem)

det samme gjelder for ai'en. det er ikkje mange spel som har ai som kan måle seg med far cry sin (vist det er nokon i det heile tatt)

ok. historien hadde ikkje vunne nobels litteraturpris, men det er det ikkje mange andre spel-historier som hadde heller (kanskje max payne 1/2) men den er grei nok

Lenke til kommentar

God grafikk er ikke nok til å gjøre et spill bra...

Utrolig mange spill har god historie, men du må skifte sjanger for å finne de, i FPS er det vel bare Half-Life som har en god historie. Deus ex er vel ikke fps, mer rpg...

men skal aldri kjøpe et single player fps i gjen, utenom half-life 2, trur jeg gir opp en god og fengende historie/spillopplevelse i slike spill...

Lenke til kommentar
Utrolig mange spill har god historie, men du må skifte sjanger for å finne de, i FPS er det vel bare Half-Life som har en god historie. Deus ex er vel ikke fps, mer rpg...

men skal aldri kjøpe et single player fps i gjen, utenom half-life 2, trur jeg gir opp en god og fengende historie/spillopplevelse i slike spill...

det er langt frå bare half life som har god historie (personleg vart eg ikkje imponert av historien til hl) eit par døme: max payne 1&2 genial historie, etter min meining den beste i eit skytespel. og så har vi nolf 1&2 veldig bra historie der og.

av framtidige spel så ser det ut til at td stalker vil ha ei bra historie (i tillegg til perfekt grafikk, ai osv)

Lenke til kommentar

umm..

halflife: aliensmonstre som kommer gjennom teleporter.

farcry: mutantmonstre som går berserk.

Vil ikke påstå under noen omstendigheter at halflife hadde noen bedre story enn feks. farcry. Begge story'ene er passe teite/dårlige, men gameplayet er bra på begge.

Er enig i at MaxPayne generellt slår begge disse når det gjelder story.

Lenke til kommentar

Grafikken: Den beste jeg har sett til nå:thumbs:, ingen spill kan måle seg med grafikken til Far Cry, enda værtfall

Ai'en: Jeg har aldri vært borti et spill der boter oppfører seg så levende, nesten som å spille mot mennesker, de sammarbeider henter hjelp osv.. Ai'en er helt rå :thumbup:

Historien: Enig her den er ganske tynn, men nå er det ikke så mange andre spill som har så innmari mye bedre historien spesielt ikke andre FPS spill, det går omtrent ut på det samme alle sammen, "redd verden", "redd dama" osv...

Far Cry hadde fått 10/10 av meg uansett ;)

Lenke til kommentar
umm..

halflife: aliensmonstre som kommer gjennom teleporter.

farcry: mutantmonstre som går berserk.

Det som gjelder er ikke at Frodo ødelegger Ringen, men hvordanhan ødelegger den...

Half-Life sin historie var mer troverdig, fengende, og hadde kule elementer som de elite-soldatene som kom for å "ta seg av alle bevisene"

Dessuten var monstrene i Half-Life mye mer interessant enn de i Far Cry.

Half-life er en evig klassiker, Far Cry vil bli husket for god grafikk...

Lenke til kommentar

Jeg er en typisk "Kill them all"-spiller. Går ikke inn i et nytt brett dersom jeg ikke er sikker på at alle er tatt :p

I far cry synes jeg det er litt stiligere da jeg, med mine begrensede ferdigheter, mer må planlegge hvordan jeg skal ta rotta på alle. Dersom jeg stuper inn med uten tanke på annet enn å fylle alle med bly så ender jeg opp som gjødsel......garantert.

Derfor blir jeg ofte liggende med kikkerten og finner posisjoner og kan ut fra den mer finne ut hvordan jeg skal gå frem. Kjempegøy :)

Når det gjelder monstrene så er jeg litt i tvil.....ennå. Mulig dem ikke tilfører den største realistiske effekten, men må alle spill være så realistiske? Poenget er vel at man har det gøy, og frem til nå så kjeder ikke disse monstrene meg akkurat... ;)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...