Diablito2k Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Bit-tech har testet Zalman sin Reserator 1 link Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Den er bare lekker! Nå er det bare å finne noen store kobber plater, STORE kjølerribber, og lage en egen Lenke til kommentar
Raider Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 den finnes på netshop.no her Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 den finnes på netshop.no her Er det bare radiatoren man kjøper eller er det ett komplett sett,men kjøleblokk også? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det er komplett sett etter hva jeg kunne lese på bitech. Men der er tingen for meg når jeg skal bygge maskin for stuen total vifteløs og med en lekker vanntank på siden Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Resultatene var ikke akkurat imponerende. Vannpumpa var også litt svak. Sikkert bedre resultater med å bytte til litt kraftigere saker, f.eks 600l/timen. Ellers så var den jo meget lekker av utseende =) Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Tror kanskje resultatet hadde blitt bedre hvis finnene hadde gått inn i vanntanken, eller veggen hadde hatt riller. En plan vegg tar jo ikke opp så mye varme. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Samme tenkte jeg på: ribber inni og utenpå! Men de har sikkert forska såpass på dette, at varmetapet til luften rett og slett ikke er stort nok til at det er noen vits i ribber inni!? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Dere kan for lite fysikk til å uttale dere om dette. Kraftigere pumper og ekstrem kjøleflate mot vannet er veldig lite elegante måter å få bedre ytelse på. Jeg gjorde et lite overslag angående vanngjennomstrømning på Diskuter, og kom vel frem til at folk flest bruker ti ganger for kraftige pumper. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Som jeg nevnte i siste innlegget mitt: Zalman har nok forska på dette en, så de har nok funnet en konstruksjon som funker bra nok Uansett: skal ego ha vannkjøling, skal det være denne! Kanskje jeg for en gangs skyld får en stille pc (etter myyye om og men)! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Dette er jo ikke settet for de som skal klokke.. men for de som vill ha vannkjøling og ett litt stilig sett Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Dere kan for lite fysikk til å uttale dere om dette. Kraftigere pumper og ekstrem kjøleflate mot vannet er veldig lite elegante måter å få bedre ytelse på. Jeg gjorde et lite overslag angående vanngjennomstrømning på Diskuter, og kom vel frem til at folk flest bruker ti ganger for kraftige pumper. I vanlig vannkjøling vil vann systemet med rask vanngjennomstrømming alltid slå de med lav gjennomstrømming. Prøv selv om du betivler det...... Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Enig med Pritorien. Teori og praksis er ikke alltid det samme. Selv har jeg erfart at en pumpe med raskere vanngjennomstrømming faktisk gir bedre resultater enn en med lavere. Det er en god del motstand i kjølesystemene, iallfall i store radiatorer og vannblokker med store kompliserte kanaler Lenke til kommentar
trøls Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Grunnen til at raskere pumper gir merkbart bedre ytelse, er at systemene deres er amatørmessig konstruert. Det gjelder nesten alle systemer på markedet idag. Jeg har også et amatørmessig et, men det er tre år gammelt, og jeg har ikke ork eller penger til å kjøpe et nytt et. Men - som den fysikknerden jeg er - erklærer jeg herved mine utsagn for de beste, fornuftigste og så videre. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Luring, finn på et bedre alternativ selv da. Å få det perfekt er lettere dersom man hadde hatt bedre plass, dette er da begrenset av kassens omfang. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) *Begynner å spare penger* "112 KR and counting" Endret 20. mai 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
trøls Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Luring, finn på et bedre alternativ selv da. Å få det perfekt er lettere dersom man hadde hatt bedre plass, dette er da begrenset av kassens omfang. De fleste av produktene på markedet gjør det ikke mulig å sette opp et slikt system, hvis man ikke er villig til å legge i mange tusen kroner. Da ender man opp med å måtte bygge ALT selv, og det gidder jeg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Den der syns jeg så litt snodig ut Det ser litt rart ut med en stor (eller kanskje liten ) vanntank som står ved siden av kabinettet da... skjønte egentlig ikke helt hvordan den funka heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå