Gjest Slettet+9871324 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Lett å erstatte er de, og det burde de forstå. Polske transportbyrå er her i overimorgen og tar over hvis vi ønsker det. LO lærer arbeiderne opp til at de er uunværlige, og trenger lønninger langt høyere enn ledelsen. Hva skjer da? jeg så en gang reaksjonsligningen Fagforeninger ==> Høyere lønn ==> Lavere lønnsomhet ==> Arbeidsplasser flyttes ut av landet for å bli lønnsomme ==> Arbeiderne har ingen jobb å gå til. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Vel.. Hittil har jeg ikke sett et eneste godt argument for streiken... Forstår egentlig ikke hvordan den kunne ha vært lovlig. Rart det ikke har blitt mer bråk fra arbeidsgivernes side. Jeg ville gått i taket hvis noen tufser hadde streiket i min (tenkte) bedrift Kanskje lage en poll? Endret 27. mai 2004 av ojb Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Lett å erstatte er de, og det burde de forstå. Polske transportbyrå er her i overimorgen og tar over hvis vi ønsker det. LO lærer arbeiderne opp til at de er uunværlige, og trenger lønninger langt høyere enn ledelsen. Hva skjer da? jeg så en gang reaksjonsligningen Fagforeninger ==> Høyere lønn ==> Lavere lønnsomhet ==> Arbeidsplasser flyttes ut av landet for å bli lønnsomme ==> Arbeiderne har ingen jobb å gå til. Tja, Men så har man motsetningen at om alle norske arbeidsplasser blir outsourcet så er det ingen igjen i Norge til å kjøpe varene, og norske bedrifter har ikke sjans i havet til å konkurere mot europeiske gigaselskaper. Også ville det blitt revolusjon da EDIT: Du skriver "Arbeidsplasser flyttes ut av landet for å bli lønnsomme" sannheten er at arbeidsplasser flyttes ut av landet for å bli MER lønnsomme. Endret 27. mai 2004 av olsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Na, det er jeg ikke helt sikker på... Tidligere kunne Norge få store industrielle kontrakter, men nå er Norge blitt et for dyrt land til å produsere slikt i. Ingen kontrakter, ingen profitt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Og de skrullingene i bryggeriforeningen skyter jo seg selv i foten slik de holder på. Nå som Carlsberg har kjøpt opp hele Ringnes er det vel bare et tidspørsmål før hele virksomheten blir flyttet ut av landet. En årlig streik bare fyrer opp under deres argumenter for å ville flytte. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Na, det er jeg ikke helt sikker på... Tidligere kunne Norge få store industrielle kontrakter, men nå er Norge blitt et for dyrt land til å produsere slikt i. Ingen kontrakter, ingen profitt. Selskaper får store kontrakter den dag i dag. Men som sagt, det ligger mer profitt i å flytte produksjonen til Polen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå