Gå til innhold

Streiken

Anbefalte innlegg

Generalisere? Hvorfor tror du bedrifter flytter produksjonen til Polen, eller ansetter billig arbeidskraft fra Latvia? Selvfølgelig profitt. Om en arbeidsgiver slutter å tenke profitt vil han kjapt gå konken.

Og ja, de lyver for å skåre billige poenger, er ikke værre enn å se på Kim Nordlig og gjengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksempl på generalisering: "alle innvandrere er kriminelle". Dette er noe de fleste av oss vet er feil. På samme måte mener jeg du generaliserer når du skriver "Denne prinsippløse klasse som kun er ute etter profitt og lyver så det renner for å få noen billige poeng." Her skjærer du ALLE arbeidsgivere over samme kam. Hva skal man kalle dette dersom det ikke er generalisering?

Folk har løyet siden språket ble oppfunnet og er ikke forbeholt arbeidsgivere. Jeg tror IKKE alle arbeidsgivere "lyver så det renner". Jeg tror heller ikke prosentandelen av arbeidsgivere som lyver er noe høyere enn blant resten av Norges befolkning.

Lenke til kommentar
La dem streike streikekassen tom. Vi lar oss ikke knekke, gjør vi vel? Har man ikke do-papir så finnes det vel fortée-kluter i de fleste norske hjem, som gjør samme nytten.

Det finnes løsninger på alt, og den er ikke tvungen lønnsnemd ;)

Får vi ikke tørrvarer så kan vi da alltid spise ferskmat
:yes::thumbs:

Streikekassa tom?

Transportarbeiderforbundet har ca. 25 mill. kroner, men LO støtter streiken, og har 700 millioner kroner. Kan i teorien streike i nær år uten at kassa går tom. (Håper jeg har quotet riktig)

I nær 3 år skulle det være.

Endret av duster73
Lenke til kommentar

Det er ikke pengene det står på. 50 øre er ikke en dritt å snakke om. Derimot så er det mer problematisk at man skal tvinge alle til å organiserer seg. Ikke nok med LO ikke er annet enn en organisasjon for folk som synes synd på seg selv, de lager også en helvetes masse problemert HVERT eneste år.

Sult ut de jævlene. Til slutt på politikerne gripe inn, og da må de streikende komme krypende tilbake. Lock-out er også et virkemiddel arbeidsgiver kan bruke... Da stanser hele Norge opp.

edit: ...og streiken slutter lenge før de ovenfor antatte 3 årene

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Manuel: Du burde ha mer respekt for de som gjør jobbene her i landet.

For øvrig er lockout allerede tatt i bruk, uten at det skjer noen skade. At de rike distributørene tjener tjener 150 mill i stedet før 200 mill i år, ser ikke jeg på noen skade.

Begynner streikekassa å gå tom? Send meg kontonummeret deres.

Lenke til kommentar
Manuel: Du burde ha mer respekt for de som gjør jobbene her i landet.

For øvrig er lockout allerede tatt i bruk, uten at det skjer noen skade. At de rike distributørene tjener tjener 150 mill i stedet før 200 mill i år, ser ikke jeg på noen skade.

.

Jeg har respekt for alle yrker, da de eksisterer fordi det er et behov for dem. Men det er ikke dermed sagt at jeg sympatiserer med transportarbeiderne i denne saken. Som jeg ser det stiller dem et urimelig krav som ikke arbeidsgiverne kan/vil imøtekomme. Og det forstår jeg!

Jeg tror nok at næringslivet taper *litt* mer enn 100 millioner på denne streiken... Det skader jo hele bransjen! Da har jeg forståelse for at virksomhetene rømmer til utlandet

Lenke til kommentar

Warning: Orker ikke lese gjennom 6 sider klokka to på nattestid, men jeg vil bare si følgende:

Denne streiken begynner jeg å bli mektig lei av nå fordi:

• Sykehus går tom for mat
  • Det er tross alt forbundsfrihet her i landet, ergo skal ikke alle betale fagforeningsavgift for at noen er med der
  • Erna er på TV hele tiden og sier at hun har alt under kontroll. Bare vent til Stortingskafeen går tom for bacon, da blir det tvungen lønnsnemd!

Det jeg altså i korte trekk vil si, er at denne streiken har en motsatt effekt av hva en streik skal ha nå. Få synes nå synd på transportarbeiderne, de alle fleste, inkludert meg, er lei av dem! :yes:

Lenke til kommentar
LILLEHAMMER (P4)  Over halvparten av det norske folket støtter transportarbeiderne i at det skal være mer lønnsomt å være organisert.

Det viser en måling Opinion har gjort for transportarbeiderne, skriver Dagsavisen.

Når det kommer til kravet om et eget lønnstillegg for fagorganiserte, møter transportarbeiderne mer motstand. Fire av ti av de spurte sier ja til dette.

Dette betyr at det er 60% av Norges befolkning som er imot streiken. 40 % er for.

Så det er rett det tor_erik sier at mesteparten er imot grunnen til at transportfolkene streiker.

Lenke til kommentar
Warning: Orker ikke lese gjennom 6 sider klokka to på nattestid, men jeg vil bare si følgende:

Denne streiken begynner jeg å bli mektig lei av nå fordi:

• Sykehus går tom for mat
  • Det er tross alt forbundsfrihet her i landet, ergo skal ikke alle betale fagforeningsavgift for at noen er med der
  • Erna er på TV hele tiden og sier at hun har alt under kontroll. Bare vent til Stortingskafeen går tom for bacon, da blir det tvungen lønnsnemd!

Det jeg altså i korte trekk vil si, er at denne streiken har en motsatt effekt av hva en streik skal ha nå. Få synes nå synd på transportarbeiderne, de alle fleste, inkludert meg, er lei av dem! :yes:

At sykehusene går tom for mat kan enkelt forhindres ved at ARBEIDSGIVERSIDEN gir disp. Arbeidstakersiden har allerede gitt disp.

Det andre punktet ditt forstod jeg ikke.

Arbeidsgiverne har planlagt tvungen lønnsnemd fra dag 1.

Skal man synes synd på streikende? Og hvorfor er det bare arbeiderne som får pes? det er lockouten som rammer hardest her, ikke streiken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...