OscarWoHA Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Altså. Nå er jeg lei denne streiken. Det finnes jo ikke Big One Mexican på Rema 1000 lenger! For første gang i mitt liv (tror jeg) blir jeg indirekte påvirket av en streik. Nå er jeg mektig lei. Noen anbefalinger til mat jeg bør kjøpe i stedet? Tror nok også denne helgen kan bli ødelagt av griske transport-firmaer. Eller griske sjafører for den saks skyld. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Griske sjåfører? WTF....klarer du å tenke 2 meter før du slenger ut en vettug tanke? Dessuten kan du også bruke dine bein å gå på f.eks COOP sine butikker. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Jeg vet vel ikke hvem som er griske. Eneste jeg bryr meg om er at jeg får maten jeg vil ha. Mere trenger jeg ikke. Men takk, trodde streiken gjaldt alle kjeder. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Klart for streik. Prinsippstreik. Jeg synes LO har en dårlig sak. Synspunkter? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 De streiker for at fagorganiserte skal få mer i lønn. De har så vidt jeg vet ikke tatt stilling til om deres lønn skal heves eller de andres lønn skal senkes. jeg forstår det jævlig godt. man er lei av at uorganiserte får av godene som fagforeningene har kjempet fram. desstuen s mener jeg en forskjell i lønn på organiserte og uorganiserte gjør organisasjonsfriheten mer reell Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg synes LO har en dårlig sak. Synspunkter? Hvorfor skulle de det? De som ikke er fagorganisert er i stand til å forhandle om sin lønn selv. Det er en fordel med å være uorganisert. Man kan forhandle frem en avtale som passer en selv. Skal det da ikke være de fagorganiserte sin rett til å forhandle frem krav som kommer deres medlemmer til gode? Snakk om hyklersk tankegang Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg synes LO har en dårlig sak. Synspunkter? Hvorfor skulle de det? De som ikke er fagorganisert er i stand til å forhandle om sin lønn selv. Det er en fordel med å være uorganisert. Man kan forhandle frem en avtale som passer en selv. Skal det da ikke være de fagorganiserte sin rett til å forhandle frem krav som kommer deres medlemmer til gode? Snakk om hyklersk tankegang Ser at du ikke vet hva streiken dreier seg om. I dette tilfellet kommer ikke utfallet av streiken til medlemmenes eget gode. Som sagt; jeg mener LO har en dårlig sak. De burde heller snurret på mer-lønn-karusellen sin. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ser at du ikke vet hva streiken dreier seg om. I dette tilfellet kommer ikke utfallet av streiken til medlemmenes eget gode. Som sagt; jeg mener LO har en dårlig sak. De burde heller snurret på mer-lønn-karusellen sin. Hva i svarte babler du om? De streiker for at _organiserte_ skal få et lønnstillegg som kun er til de som forhandler, dvs de organiserte. Helt legalt. Etter de har forhandla kan de uorganiserte gå inn en og en inn til sjefen og reforhandle _sine_ _egne_ avtaler. Er du virkelig tett i pappen? eller sluker du fonten på www.dn.no rått? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Lik lønn for likt arbeid. Nå må de fagorganiserte gi seg. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg anser ikke dn.no for useriøs. Har du en link som kan bekrefte påstanden din? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Er selv uorganisert elektrier. Funker fint det. Klubbfolk har jo spurt hvorfor jeg ikke er med. Det jeg har sagt hver gang er at det ikke er noen vist. Jeg får jo godene uansett. Og sagt til dem at når organiserte får bedre lønn enn de uten lønn så melder jeg meg inn. Ærlig talt godt å se at en klubb endlig har gått til dette skrittet. Får bare vente på at EL&IT klubben gjør det samme så jeg kan melde meg inn. Hva synes folk her om tvungen lønnsmend forresten? Egentlig ganske idiotisk. Regeringen sier; Nei, nå må dere bli enige. Hvorfor? Fordi vi sier det. Men hva skjer om klubben ikke hadde gått med på det? Fortsatt streiken. Hva kunne regeringen eller noen andre egentlig gjort? Ingenting. 10000 (fiktivt tall) varesjåfører som nekker å jobbe kan ikke bli erstattet.... Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg anser ikke dn.no for useriøs. Har du en link som kan bekrefte påstanden din? Har jeg sagt at dn.no er useriøs? Du kan åpne gluggene dine på enhver nyhetssending å se at de ønsker 1.4% lønnsøkning. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hva synes folk her om tvungen lønnsmend forresten? Egentlig ganske idiotisk. Regeringen sier; Nei, nå må dere bli enige. Hvorfor? Fordi vi sier det.Men hva skjer om klubben ikke hadde gått med på det? Fortsatt streiken. Hva kunne regeringen eller noen andre egentlig gjort? Ingenting. 10000 (fiktivt tall) varesjåfører som nekker å jobbe kan ikke bli erstattet.... Det er regjeringen sitt ansvar at hjulene går rundt. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Det er regjeringen sitt ansvar at hjulene går rundt. Det er det da absolutt ikke. Regjeringen har ikke ansvar før det er fare for liv og helse. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Tillegg for organiserte Streikens årsak er fagbevegelsens ønske om at det skal lønne seg å organisere seg. Transportarbeiderforbundet vil ha slutt på at såkalte «gratispassasjerer» nyter godt av godene som er kjempet fram av organiserte kolleger. Kampen står derfor om et såkalt tarifftillegg som utelukkende skal gis til dem som betaler kontingent og er medlemmer i fagbevegelsen. Arbeidsgiverne sier kontant «nei» og mener kravet strider mot fri organisasjonsrett. Ser at jeg uttalte meg på feil grunnlag, og mener da at LO har en bedre sak. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Er selv uorganisert elektrier. Funker fint det. Klubbfolk har jo spurt hvorfor jeg ikke er med. Det jeg har sagt hver gang er at det ikke er noen vist. Jeg får jo godene uansett. Og sagt til dem at når organiserte får bedre lønn enn de uten lønn så melder jeg meg inn.Ærlig talt godt å se at en klubb endlig har gått til dette skrittet. Får bare vente på at EL&IT klubben gjør det samme så jeg kan melde meg inn. Hva synes folk her om tvungen lønnsmend forresten? Egentlig ganske idiotisk. Regeringen sier; Nei, nå må dere bli enige. Hvorfor? Fordi vi sier det. Men hva skjer om klubben ikke hadde gått med på det? Fortsatt streiken. Hva kunne regeringen eller noen andre egentlig gjort? Ingenting. 10000 (fiktivt tall) varesjåfører som nekker å jobbe kan ikke bli erstattet.... Jeg synes du burde melde deg inn uansett, i solidaritet. Er tross alt fagforeningene som har kjempet fram alle rettighetene og lønna du har i dag. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 La dem streike streikekassen tom. Vi lar oss ikke knekke, gjør vi vel? Har man ikke do-papir så finnes det vel fortée-kluter i de fleste norske hjem, som gjør samme nytten. Det finnes løsninger på alt, og den er ikke tvungen lønnsnemd Får vi ikke tørrvarer så kan vi da alltid spise ferskmat Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) Har man ikke do-papir så finnes det vel frotée-kluter i de fleste norske hjem, som gjør samme nytten. Eller flagg. Forresten er Bibelen excellentè som rullingspapir og/eller dasspapir. Fakta. Endret 30. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) La dem streike streikekassen tom. Vi lar oss ikke knekke, gjør vi vel? Har man ikke do-papir så finnes det vel fortée-kluter i de fleste norske hjem, som gjør samme nytten. Det finnes løsninger på alt, og den er ikke tvungen lønnsnemd Får vi ikke tørrvarer så kan vi da alltid spise ferskmat Og til trådstarter beklager at du ikke får noe pizza, det er helt sikkert min skyld. Tror nok også denne helgen kan bli ødelagt av griske transport-firmaer. Eller griske sjafører for den saks skyld. Hva vet du om det, kjører du for et av disse griske transport-firmane eller er du kanskje en av disse griske sjåførene. For det første så er det ikke bare sjåfører som er tatt ut i denne streiken, det er også gutta inne på gulvet. Og det er vel ikke så veldig mange som jobber like mange timer for lite penger som sjåfører gjør. For å si det sånn for et par, tre år siden så måtte lønna vår settes opp tror det var 5 øre i timen sånn at vi ikke datt under minstelønn. Så jeg vet ikke om det er så veldig mye og skryte av. Jeg er en av de som streiker, ble tatt ut første dagen. Så streiker nå på andre uka. Og jeg vet ikke om du har fått med deg det at streikekassa til ys er på 25 millioner og den holder i fem uker, når den går tom. Noe som jeg ikke tror kommer til å skje, så kommer vi til å gå over på lo sin streikekasse som er på 700 millioner kroner. Så dette kan ta litt tid før den er tom Sikkert noen som har fått med seg at det vi krever er 1.4%, synes ikke det er et veldig stort krav. Men problemet med denne streiken er at den går på prinsipper hos begge sider. Og hvis dette ikke går igjennom i år så kommer det nok til å være veldig mange flere organisasjoner til å stå bak dette til neste år. Lik lønn for likt arbeid. Nå må de fagorganiserte gi seg. Nå er det vel de som er organisert som har skaffet deg den lønna som du har i dag. Siden du kom med det innlegget så er du sikkert uorganisert. Edit: Må vel også si vi får jo den heftige sum av 350 kroner dagen for å streike, og for å si det sånn jeg har ikke veldig lyst til å regne på hvor mye denne streiken koster meg og mine kollegaer. Vi kommer til å bruke mange år på å tjene inn det vi taper ved denne streiken. Endret 30. april 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg skal gå ut på gata og samle penger til de streikende om kassa går tom! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå