LaStrada Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Hei! Har nå vært hos pZion og montert cpu kjøler (Thermalright SP97) og viftestyring (aerogate II), etter all denne ventingen fra netconnection ("bare" 1 mnd og 3 uker ). Så vi demonterte skjermkort kjøler og monterte temp. sensor i det ene hjørnet. Vi monterte også en temp. sensor ved siden av CPU-core. Etter at alt var ferdig montert, startet pcen helt fint. Men etter kort stund så forsvant skjermbildet og en rar lyd kom, enten fra høytalerne eller harddiskene. Etter dette var pen død, selv etter resetting av bios, noen restartinger +++ men ingen ting skjer. Høres ut som om harddiskene ikke en gang vil starte, og det kommer ingen lyd fra hovedkortet (er usikker om det har gjort det før ). Da vi startet pcen for første gang, kom CPU-tempen opp til 54 grader etter aerogaten, men der stoppa alt. Lukter dette svidd cpu? Har ikke tatt av kjøleren enda, men pZion kommer med "resultater" i morra eller no. Kan vel være at aerogaten målte _veldig_ feil? Takker for svar Lenke til kommentar
atrax Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Er dere 100% sikre på at dere ikke monterte temperatursensorene mellom de flatene som skulle kjøles ned og kjøleribbene? Slik at varmeoverføringen mellom overnevnte så og si uteble, og enten cpu eller skjermkort kan ha svidd seg på den måten? Prøv i første omgang å bytte ut skjermkortet med et som dere er sikre på virker, jeg tror at det er dette som har gått dukken. Jeg har vært vitne til en xp1700+ som svidde seg. Det tok knapt 2-3 sekunder fra powerknappen ble trykt inn til skjermen ble svart. Siden du beskrev at PC-en virket 'en kort stund', tror jeg altså ikke at det er cpu som er død. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ja, den begynte fint ved oppstart. Men da det står "Detecting IDE...etellerannet" kom det denne rare lyden, skjermbildet forsvant og jeg skrudde av PC'en. Huff... får prøve et annet skjermkort i morra. Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Maskinen skal vel starte og boote selv om Grafikkkort er ødelagt. Hvordan det er med CPU hvet jeg ikke Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Så hvis jeg er ekstra heldig så er det både skjermkort OG cpu! Eneste er om jeg prøver et annet skjermkort i PC'en, kanskje det blir ødelagt også... og om jeg prøver skjermkortet i en ANNEN PC, så kanskje CPU'en blir ødelagt der! Skal demontere alt, og sjekke alle kjølere, sensorer osv... også prøve igjen. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Eh, ja... LaStrada hadde med et GF2 kort i går som vi prøvde. Ingen forskjell. Hva kan det være? Tipper på CPU, men kan det være hovedkortet? Når vi tok av ribba var det masse Arctic Silver utover mange steder, kan dette ha forårsaket en kortsluttning? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Artic silver skal jo ikke lede da.... _MEN_ Amd har jo sagt at de ikke vil gi garanti dersom du bruker as, de anbefaler shin etzu... Grunnen til det er enkel, AS inneholder microskopiske sølv partikler, som kan skape slitasje på coren, eller beskyttelsen på den, og siden kretsene der er microskopiske, kan det i teorien bli kortslutting... Mer sansylig er det vel at det har vært dårlig kontakt, enten ved for mye kjølepasta eller noe... Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Nå er jo denne rimelig gammel, og saken er ute av verden. Har kjøpt ny CPU for lenge siden. MEN, Arctic SIlver inneholder sølv som du sier, leder ikke dette da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå