Don Corleone Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hva er forskjellen på Pinnacle 9 og Pinnacle LE? Hva er best? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 LE står som oftest for "Light Edition" eller "Limited Edition". For software betyr da dette at det er begrensede utgaver. Om dette gjelder på Pinnacle vet jeg ikke, men en kjapp titt på Google gir deg nok svaret -KJ Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 I dette tilfellet betyr nok LE Liquid Edition, som er the best of the best fra Pinnacle, og langt dyrere enn Studio 9 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Og her er første link etter søk på Google... -KJ Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 OK. For en nybegynner, som nettopp har fått seg DV-kamera, er det best å bruke Pinncale 9 eller Pinnacle LE? Jeg har begge to, men har ikke installert noen av dem enda? Er det forresten noen andre programmer som er nyttige, eller kan man lage DVD'er (vob-filer og menyer) direkte i programmene nevnt over? Er det noen spesielle plug-ins som er kjekke å ha til noen av programmene? Hvis det er noen andre programmer som absolutt er et must for redigering og laging av DVD, så hadde jeg satt pris på om noen postet det her? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Pinnacle Studio serien er veldig lett å bruke, men hold deg til Studio 8 dersom du skal brenne DVD. Studio 9 har endel problemer med dette og hakker endel. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Det skal ha kommet nye oppdateringer når det gjeller DVD brenning i pinnacle studio 9,og hakking det må vere maskin ikke programmet Lenke til kommentar
KetilMo Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hei, Vil bare legge inn et varmt ord for Avid her. Som det har vært sagt tidligere i tråden, er dette definitivt ikke det letteste programmet å sette seg inn i, men når en først har lært seg basicsene, går det utrolig for å redigere i det! Dette fordi programmet er tastatur-basert i stedet for mus-basert. Avid finnes i et utall forskjellige versjoner, man kan klippe alt fra DV, via HD, til analog film. Og har du først lært deg å bruke en versjon, går det forholdsvis lett å hoppe over på en annen. Et ankepunkt er selvfølgelig prisen, som starter på 19.000 kr. Nå har Avid imidlertid sluppet Avid Free DV, som er en gratisversjon for hjemmebrukere. Den bør sjekkes ut! www.avid.com for mer informasjon. Til slutt en liten advarsel: Har du først lært deg Avid, kommer du deg aldri tilbake igjen til systemet du brukte før Ketil Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 neida.. kom å stjel dataen min du... du har sikkert ikke lyst på den uannsett.. men er ikke akkurat stolt over det.. men jeg slipper vertfall å betale flerne tusen kroner.. det er bra Fysj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå