tunefish Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Idag begynte plutselig linja mi å jobbe ganske å hyppig og aktivt selv om jeg ikke kjørte noen internett-applikasjoner. Noen foreslo at det kunne være virus, men jeg har alltid siste virusdefinisjon på Norton installert, så tviler på at det kan være det. Finnes det kanskje noe program som kan finne ut hva som linja jobber med? Synes hvertfall det virker veldig mistenkelig... Lenke til kommentar
Treat Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 www.netlimiter.com så ser du hva som bruker linje Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Idag begynte plutselig linja mi å jobbe ganske å hyppig og aktivt selv om jeg ikke kjørte noen internett-applikasjoner. Noen foreslo at det kunne være virus, men jeg har alltid siste virusdefinisjon på Norton installert, så tviler på at det kan være det. Finnes det kanskje noe program som kan finne ut hva som linja jobber med? Synes hvertfall det virker veldig mistenkelig... Jeg er overhodet ingen ekspert på området, men dersom du har windows xp kan du jo forsøke å ta en netstat -a for å se hvilke koblinger du har. (Eller netstat -n for numerisk oversikt) Ellers kan det jo være en idé å sjekke management konsollet (Computer management) for å sjekke om du har sessions og open files. Jeg ville også sjekket i task manager på nettverksfanen om det er mye aktivitet som ikke burde vært der. Hvis du ikke finner noe på den måten så ville jeg restartet. Ikke startet browser eller noe annet, sørget for at ingen ressurser brukte linjen og tatt en ny netstat med jevne mellomrom for å se om noen kobler seg mot deg. men, men.. kanskje bedre å få noen guru svar Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Norton tar seg vel ikke av spyware og ymse adware? Siden du ikke nevner OS kan det også være windows update som arbeider, dersom du engang har sagt ja til denne...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå