Fjellfin Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg skulle fått bytta ut den interne CD-spiller med en intern DVD leser på min Dell Inspiron 2500 (Service Tag: FNRY80J) Fikk endelig svar fra Dell: Delnummer 181VR SIDE BAY 8XDVD DRIVE, TOSHIBA Delnummer 522HD SIDE BAY 8XDVD DRIVE, LG ca 1500,- for en slik. Kan dere hjelpe meg å finne link - hos Dell - hvor denne beskrives og at kan settes i min Inspiron ? Er dette spesiallaget for Dell - finner de ikke hos komplett.no Lenke til kommentar
Fjellfin Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Unnskyld alt bråket mitt - men det er en standard; LG DRN-8080b DVD Rom (eller 8083 som den vel heter nå?) Som jeg er på jakt etter - brukes av bl.a. HP, Dell og Compaq ser at eBay "flommer" over av denne -- til ca USD 20 Noen her i forumet har sikkert en slik skrapende rundt - det synes for ille å betale 1500 kr for en ny når jeg skal bruke den i høyden 2ggr i uka ! Men finnes det ikke brennnere da i slik "Innpakning" ? Jau da: http://www.lge.com/catalog/prodmodeldetail...ch&page=1&model CategoryId=CTG1000658&categoryId=CTG1000500&parentId=CTG1000439& modelPrefix=400000&globalCode=GWA-4040N&globalSuffix=000000&model=NOTHING (LG 4040 ) Hvor finnes den - den er jo samme boks og må da gå an å trø inn?) Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Dell har, som jeg har nevnt tidligere, også combodrev som passer, men de koster vel mer enn de 1500 ene DVD-spiller koster... Anyway, servicemanualen til din maskin ligger på CD'n som fulgte med da du kjøpte maskina. Hvis du ikke har CD'n lenger, finnes manualen også her.. Hint: Se under removing and replacing parts. Du må gjerne kjøpe spilleren fra andre enn Dell, men ikke hiss deg opp på meg eller mine kolleger hvis du ikke får det til å virke :-) Lenke til kommentar
Fjellfin Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Nei da jeg hisser meg ikke opp på noen her Jeg har tatt ut og inn CD'n så montering er grei "piece of cake" Nei hissigheten er fordi det skal være så ugreit å få ordntlig svar på Dell - og kanskje fordi det var så "lett" å få tak i den i USA Så 8080 går da rett inn - bare jeg klarer å få tak i en (gjerne brukt) Hvem kan fikse klart svar på 4040 driven - hva skjer nå latitude fyres opp med den - burde være enkelt fore XP med drivere - eller blir det krøll i BIOS ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 För äldre maskiner och optiska enheter (ett par år sedan) så fanns Master/Slave inställningarna i firmware. De LG enheterna du nämner ser inte ut att ha detta problem, men det är värt att tänka på i val av läsare. Om du har behov för att spela av utländska DVD-filmer och ibland norska kan du ta en titt på denna sida för mer info. De har också ett forum där man kan ställa mer tekniska frågor. XP hittar säkert drivrutiner med en gång. AM Lenke til kommentar
Fjellfin Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg fant Teac DW-224E-A96 slimline 24/24/24/8 CD-/DVD Combo for 1100,- hos PS-Data. Ettersom Teac CD-232 sto i fra før burde det ikke være noe problem å erstatte den med denne Combo ? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Som jeg er på jakt etter - brukes av bl.a. HP, Dell og Compaq ser at eBay "flommer" over av denne -- til ca USD 20 Hvorfor ikke kjøpe den der da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 krovoll - Dell använder standard ('slim') optiska enheter till sina bärbara (och det gör alla andra pcproducenter också). Så sätter de på en liten plast eller metallram runt för att enheten ska gå att skruva fast i laptopen. Så länge du har denna ram (ramme) så ska det gå att använda vilken som helst slim CD/DVD i laptopen. (Om du däremot skulle behöva köpa en ny sådan ram kan det blir svårt..) Köp gärna en DVD eller CDläsare från ebay, priserna på sådan utrustning är lägre i usa och du kan spara en hel del. Om du är osäker, se till att betala med VISA eller Mastercard via PayPal. Om det sen inte skulle dyka upp något i posten så kan du klaga och få tillbaka pengarna. Jag skulle nog satsa på en LG, eftersom de inte verkar behöva speciell firmware för master och slave utan använder samma. Teac combon du nämnde. Jag har själv använt Toshiba och Philips i min Dell Latitude C800 utan problem. Lycka till! AM Lenke til kommentar
Fjellfin Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Da har jeg satt inn en Teac DW-224 E kjøpt fra PS data for 1100,- og alle sorger er slukket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå