mdk2k4 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 skal ha ny harddisk. hva skal jeg velge? helst 200gb.... http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=990...lAction=details eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123995&cks=PRL eller noe annet? ps. har en "ferdig" pc som jeg kjøpte i 2001. Takler dennepc'en 200gb disker? har en 120 gb som fungerer fint på denne pc'en. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 ville personlig gått for seagate, pga mer lydløs en WD og billiger. Ja, sannsynligvis vill det gå på pc'en din. Vist ikke så les her Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Etter hva jeg hører, så skal du fint benytte deg av seagaten grunnet at den er mer stille. Jeg har wd, men den er ikke stille. Den bråker som en jumbojet som går inn for landing. Det kommer også litt an på hk om den takler harddisker på 127 gig eller mer. vet ikke helt hvilket hk du har, så det er litt vanskelig å si. Det er vel eventuelt mulig å flashe biosen, men igjen avhengig av hk. håper det var til litt hjelp iallefullefall. -b- Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Enig med de over, selv om jeg selv bare har WD, ville jeg her valgt Seagate'en Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg for min del benyttet meg av uketilbudet til netshop og kjøpte 2 stykk av wd'en på 200GB. Skal kun bruke dem som lagring da.... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 off-topic: men hvordan fikser man link på psdata??? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 off-topic: men hvordan fikser man link på psdata??? Høyreklikk på linken og velg kopier snarvei... f.eks... Lenke til kommentar
Selle Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Etter hva jeg hører, så skal du fint benytte deg av seagaten grunnet at den er mer stille. Jeg har wd, men den er ikke stille. Den bråker som en jumbojet som går inn for landing. Det kommer også litt an på hk om den takler harddisker på 127 gig eller mer. vet ikke helt hvilket hk du har, så det er litt vanskelig å si. Det er vel eventuelt mulig å flashe biosen, men igjen avhengig av hk. håper det var til litt hjelp iallefullefall. -b- Min erfaring er litt annerledes, for jeg har ikke problemer med støy fra min WD 120, mens en kammerat av meg sin seagat 160 brøker jumbojet som går inn for landing når den jobber, men tror det er en feil på den disken Lenke til kommentar
diss Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Tja, min Seagate 120gb bråker minst like mye som min WD 160gb. Begge med 8mb cache og s-ata. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) AAM eller Automatic Acoustic Management er en funksjon som flere harddisker har. AAM er en instilling som gjør det mulig å redusere støy ved harddisk jobbing. Blant harddisker jeg kjenner til er det Hitachi, Maxtor, Seagate og WD som har denne funksjonen. Dette må som oftest gjøres i DOS mod med oppstart til bootable enhet: floppy, CD-ROM etc. Endret 30. april 2004 av pkalle Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 skal ha ny harddisk. hva skal jeg velge? helst 200gb....http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=990...lAction=details eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123995&cks=PRL eller noe annet? ps. har en "ferdig" pc som jeg kjøpte i 2001. Takler dennepc'en 200gb disker? har en 120 gb som fungerer fint på denne pc'en. Vel, min maskin taklet 200gb, levert med en 80gb som standard. Maxtor er gode disker, men de bråker en del, så er vel ikke et alternativ for deg Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 AAM eller Automatic Acoustic Management er en funksjon som flere harddisker har. AAM er en instilling som gjør det mulig å redusere støy ved harddisk jobbing. Blant harddisker jeg kjenner til er det Hitachi, Maxtor, Seagate og WD som har denne funksjonen. Dette må som oftest gjøres i DOS mod med oppstart til bootable enhet: floppy, CD-ROM etc. Vil gjerne vite/få link til hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Ny info ang AAM. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=238514&hl= Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg skjønner ikke alt det her pratet om at WD bråker så mye. Har en 80GB og den eneste lyden som virkelig høres er når Windows slår den av, altså fallende turtall. Ellers så må jeg defragmentere for å høre lesing/skriving. Hadde bare resten av maskinen vært like stille, f.eks når skjermkortviften går for fullt, det er lyd det! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Skjønner heller ikke alt oppstyret om at WD bråker mye. Alle mine disker er nå WD. 2 raptorer og to vanlige. Hører ikke noe mer fra dem enn andre disker. Har tidligere hatt seagate, Maxtor ++. har vært fornøyd med alle i sammen. Når det gjelder os disk så stiller jeg krav til ytelse og lyd, men kan ikke huske å ha hatt noen disk som har bråket så mye at det har vært plagsomt. Klart det er litt forskjell, men dette plager ikke meg. Når det gjelder lagring så er jeg mest redd for at den skal ryke. Da er det stabilitet og risiko for krasj som bekymrer meg mest. Alt det andre kommer i andre rekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå