lperik Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Hei. Har prøvd å flashe ett Gainward 5900 1100Ultra (5900XT) kort til ett 5950Ultra etter å først å ha testet at kortet tåler å stå på 475/950, noe det gjorde. Så flashet jeg og jeg fikk kun 4bit farger og 640X480 oppløsning. Testet videre med andre bioser og prøvde diverse installeringer av drivere og legge inn winxp på nytt ++ Gikk ikke videre bra, fikk forsatt kun 4bit farger. Så skulle jeg prøve å flashe tilbake til min orginale bios og la kortet være som det var. Her kommer problemene inn.. Brukte hele tiden WFFLASH da jeg flashet mellom de forskjellige 5950Ultra biosene og det gikk greit. Men nå som jeg skulle prøve å flashe tilbake forteller wfflash meg: Couldnt find NV device. Program is fail (X) Prøvde så en bios dump for å få vekk feilmld jeg fikk hele tiden, og jeg fikk bort biosen, men feilmld kom forsatt da jeg prøvde å flashe på ny.. etter veldig mye forsøk på flashing og annet restartet jeg maskina og hva skjer... jo bios er borte og jeg får svart skjerm... Hva kan jeg gjøre? Vet jeg kan bruke ett pcikort (noe jeg forøvrig ikke har) for å få flashet på nytt, men den vil jo ikke flashe! prøvd med NVFLASH før og, det funker heller ikke.. Og på tampen: kan noen sende meg en Gainward 5900 1100Ultra bios så hadde jeg blitt veldig takknemmelig! Endret 29. april 2004 av lperik Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har du et annet AGP kort så kan du iallefall komme deg inn i win for å hente orginal biosen. Hvis du bor i oslo kan du låne mitt PCI skjermkort =) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har du et annet AGP kort så kan du iallefall komme deg inn i win for å hente orginal biosen. Hvis du bor i oslo kan du låne mitt PCI skjermkort =) Trodde jeg hadde orginalbiosen til kortet, men med alle de saveold.rom som kommer av wfflash er jeg sannelig ikke sikker lengre! Prøvd å tukle litt i blinde nå, men verken NVFLASH eller WFFLASH vil flashe... hva kan være grunnen til det? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Sikker på at du ikke prøver å flashe flere bioser oppå hverandre? Fungerer Flashrom med nVidia? Bruker det selv, og det er enkelt og greit. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Sikker på at du ikke prøver å flashe flere bioser oppå hverandre? Fungerer Flashrom med nVidia? Bruker det selv, og det er enkelt og greit. Tror man må bruke enten wfflash eller nvflash til nvidia kort. Saken er den at jeg har slettet biosen på skjermkortet mitt etter jeg fikk den feilmld jeg skrev over (i orange og rødt). Prøvde så å flashe med ny bios senere, men det funket ikke.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Og nå bruker du hvilket skjermkort? Du har vel en sikkerhetskopi av den orginale biosen du hadde på kortet før du begynte å flashe? Hvis ikke, last ned denne fra nettet og prøv å bruke denne? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Og nå bruker du hvilket skjermkort? Du har vel en sikkerhetskopi av den orginale biosen du hadde på kortet før du begynte å flashe? Hvis ikke, last ned denne fra nettet og prøv å bruke denne? Finner ikke orginalbiosen hverken på maskina eller på nettet nå, så fint om noen kan sende meg om de har. For øyeblikket bruker jeg ett gammelt tnt2 m64 kort Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Men når du har kortet i maskinen så er alt svart? Da er vel eneste mulighet å skaffe seg et pci skjermkort? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Men når du har kortet i maskinen så er alt svart? Da er vel eneste mulighet å skaffe seg et pci skjermkort? Alt er svart ja, men kan jo flashe i blinde. hadde det bare fungert da Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Hah!! Back from the dead! Etter veldig mye om og men i blinde fikk jeg det til slutt til med nvflash 4.41 med et par syntaxer.. Kortet kjører nå på 480/850 som standard med denne biosen: GeForce FX 5900XT/SE VOLT MOD BIOS (Volt mod; agressive latency) Takk for svar, nå skal det games Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 bra det ordnet seg, alltid trist når forlk mister gode kort... Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg har et fx5700 kort... Kan dette moddes til et fx5700 ultra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå