Gå til innhold

Digitalkamera for aktiv konfirmant

Anbefalte innlegg

Hei

Min bror konfirmeres om kort tid. I den forbindelse har jeg fått i oppdrag å oppspore et digitalkamera i prisklassen 3-5000 kroner.

Konfirmanten er en aktiv friluftsmann, så om kameraet er sprutsikkert og har ok egenskaper når det gjelder fukt og liknende er dette en fordel. Men det er også ok med et mer ordinært kamera, om man har mulighet for å benytte seg av en god beskyttelsesveske. Mulighet for dykkehus og ekstralinser er også en fordel.

Har kikket litt på Casio Exilim EX-Z40. Det ser fint ut, men om noen vet om bedre alternativer tilpasset hans behov mottas det med stor takk!

Takker for alle svar,

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Olympus Mju 410!!!!

Det er allværskamera, d.v.s. at det tåler regn,snø,sand osv...

Det er også rimelig, koster bare 3150kr på MPX

(ordinær pris: 4200kr)

kameraet har også 4.0megapixels, og har enkel meny (har testet kameraet)

håper dette hjalp deg på vei.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Dersom du strekker deg til kr 4500- 5000.- er valget klart :

Mine rangeringer:

1)Canon S1 IS, suveren filmgjengivelse (du kan ha inntil 45 min opptak), bildestabilisator, Suveren Zoom og optikk +.+.

2)Minolta DiMAGE Z1, ca tusen kr rimeligere 40X Zoom , 4 Mpix, +.+

3) Olympus Camedia C-765, meget bra, men litt tungvint meny samt kostbar minnebrikke.

4)Panasonic LC70 ca 3500.-(Vinner i siste test i Digital Foto), DMC-FX1 har i tillegg bildestabilisator ca 4000.-

XX- Panasonic DMC-FZ10 (Over Kr 5000) Men 12X Zoom +.+

Utvalget er enormt, men jeg tror at dette er av de aller beste til formålet.

Lenke til kommentar

Er enig i at Mju-400/Mju-410 er ett godt valg til denne prisen. Man trenger ikke ekstra tilbehør for å gjøre det sprutsikkert, og linsen er godt beskyttet bak ett kraftig deksel. I tillegg får man tak i originale, rimelige undervannshus som jeg tror holder ned til 30 meter. Lenger ned enn det er det poengløst å ta bilder, da det uansett blir for mørkt.

4 megapixler, 3x optisk (ekte) zoom, tv ut, usb tilkobling til PC. Oppladbart batteri, lader, usb kabel, tv kabel, bruksanvisning, programvare og bærerem følger med. Det følger også med ett minnekort, men det er som vanlig så lite at det bør oppgraderes samtidig som man kjøper kameraet.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Skal sjekke det ut.

i det nye lyd & bilde som kom ut for et par uker siden står det en liten test av Plympus Mju 410; sjekk den a! For å si det sånn så er det jo også viktig at kameraet ser litt lite og hendig ut også, jeg personlig syns at det andre Olympus til over 5000 kr. som er nevnt blir for stort og upraktisk, er på alder med han broren din forresten..hehe :D

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg vil ambefale mju 410 :) ( jeg har berre prøvd mju 400 men det var veligt bra). Men viss han er opptatt av bildekvalitet vil jeg ambefale Canon ixus 500 eller Pentax optio 450 eller 550/555 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...