Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jeg finner naboens nettverk :D

Anbefalte innlegg

Jeg har en trådløs router og et trådløst 3com kort...

Her om dagen så gikk internett plutslig så jeg sjekket routern og modemt (virker fint), men da jeg skulle connecte igjen så kom det en liste med 3 andre routerere :devil: LOHOL!!!!!'

En vennine av meg har akkurat kjøpt seg trådløs router, så jeg trodde det var den, men hun prøvde å dra ut ledninga (strømmen) av den, men jeg var forsatt opp på nett :D

Jeg kjenner en som har router i gata, men fant han ikke før idag!

Disse finner jeg:

1. 3com (min router)

2. belkin54g

3. SMC

Jeg er 99% sikker på at den SMC'n er nabo'ns, jeg kjenner ham og han sier det er det! ( 30 m vekk :p) Men det er rart jeg ikke fant han sin router før idag!!

Jeg kommer ikke inn på denne (kanskje pga kryptering) :p

Men så er det denne belkin routern da!?

Jeg kommer faktisk inn på den og internett't til den(704/128 , samme som meg ), men finner ikke noen andre datamaskiner :ermm:

Hjelp?

Endret av FuZzY^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er problemet er at den switcher hele tiden mellom de 3 nettverkene som gjør at jeg blir frakoblet internett!

Installèr programvaren som følger med 3com-kortet. Deaktiver så at windows skal kontrollere det trådløse nettverket.

Lenke til kommentar

Heisann

Visst du vil unngå å bli automatisk kobla opp mot deira nettverk kan du gjere dette

gå inn på

--> Wirless network connection

--> Properties

--> Wirless networks

--> Preferred nettworks

remove da dei som ikkje er dine der.

da burde det fungere greit :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann

Visst du vil unngå å bli automatisk kobla opp mot deira nettverk kan du gjere dette

gå inn på

--> Properties

--> Wirless networks

--> Preferred nettworks

Thankz to u! :cool:

Lenke til kommentar
Heisann

gå inn på

--> Properties

--> Wirless networks

--> Preferred nettworks

/offtopic : Kjempebra post av en ny forumbruker, oppfører seg saklig og ordentlig og svarer, og oppfører seg ikke som en idiot som visse lokale hw.no idioter.

Respect 2 you.

Lenke til kommentar

Men det kan være at naboen oppdager det, og begynner å utnytte de sperringsmuligheter en trådløs router kan ha, da. Her er et lite eksempel på det:

Jeg var på besøk hos foreldrene mine, og jeg skulle vise frem den nye bærbare maskinen min for dem. Den har trådløst nettverkskort innebygget. Da oppdaget jeg plutselig at jeg tok inn et trådløst nettverk. Jeg åpnet Internet Explorer og fant fort ut at jeg tok inn internet. Broren min fant ut av dette, og etter at jeg dro tilbake til der jeg studerer, kjøpte han seg et trådløst nettverkskort til noen hundrelapper. Han hadde internet i 6 timer, men så var moroa slutt. Men jeg skal innrømme at det var ganske moro, for jeg hadde internet hele påsken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...