Sabbi Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg fant et script på hotscripts hvor jeg kan vise ipen med et bilde! Men jeg lurte på hvordan jeg kan lage en bakgrunn på det bilde, få ny font, og kansje integrere andre funksjoner som teller osv Slik ser den ud nå Demo Koden er slik <?php $img_number = imagecreate(250,225); $backcolor = imagecolorallocate($img_number,0,0,0); $textcolor = imagecolorallocate($img_number,255,255,255); imagefill($img_number,0,0,$backcolor); $number = "Din ip e $REMOTE_ADDR"; Imagestring($img_number,10,5,5,$number,$textcolor); header("Content-type: image/jpeg"); imagejpeg($img_number); ?> Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg har lite erfaring med bildefunksjonene i PHP, men du kan jo starte med å ta en titt her: http://no2.php.net/image Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har sjekka der før, det blir litt for mye og litt for avansert for meg det der! Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Om du ønsker et bakgrunnsbilde: - Kutt ut $backcolor og imagefill(); - Erstatt imagecreate(250,225) med imagecreatefromjpeg("fil.jpg"). Tydeligvis bruker du nå font nr10. Hva det betyr vet jeg ikke. Du får kikke litt rundt. Dersom du ønsker mer tekst i bildet, kan du bare kalle opp Imagestring() flere ganger: Imagestring($img_number,10,$plassering_x,$plassering_y,$teksten_din_feks_teller,$textcolor); Er vel litt på vei nå? *Forbehold om trykkfeil* Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 Dette hjelp mye! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 Selv om jeg buttet ud font 10 med en 5 fo.eks så ble den ikke forandra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Et eksempel du kan kikke på: http://lillebill.sytes.net/gdlib2.php <?php $bilde = imagecreate(400, 200); $bakgrunnsfarge = imageColorAllocate($bilde, 50, 50, 255); $white = imagecolorallocate($bilde, 255, 255, 255); $black = imagecolorallocate($bilde, 0, 0, 0); imageLine($bilde, 10, 10, 390, 10, $black); imageLine($bilde, 10, 10, 10, 190, $black); imageLine($bilde, 390, 10, 390, 190, $black); imageLine($bilde, 10, 190, 390, 190, $black); imagettftext($bilde, 20, 0, 20, 50, $white, "c:\windows\fonts\arial.ttf", "Arial"); imagettftext($bilde, 20, 0, 20, 80, $white, "c:\windows\fonts\verdana.ttf", "Verdana"); imagettftext($bilde, 20, 0, 20, 110, $white, "c:\windows\fonts\comic.ttf", "Comic Sans MS"); imagettftext($bilde, 20, 0, 20, 140, $white, "c:\windows\fonts\TIMES.TTF", "Times New Roman"); imagettftext($bilde, 20, 0, 20, 170, $white, "c:\windows\fonts\courbd.ttf", "Courier New Bold"); header('Content-type: image/png'); imagePNG($bilde); imageDestroy($bilde); ?> Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Arg!! Warning: ImageTtfText: No TTF support in this PHP build in /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php on line 14 Warning: ImageTtfText: No TTF support in this PHP build in /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php on line 15 Warning: ImageTtfText: No TTF support in this PHP build in /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php on line 16 Warning: ImageTtfText: No TTF support in this PHP build in /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php on line 17 Warning: ImageTtfText: No TTF support in this PHP build in /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php on line 18 Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php:14) in /mnt/home3/z/za/zabbza/public_html/bilde/bilde2.php on line 20 ?PNG Endret 1. mai 2004 av Sabbi Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 imagettftext() er årsaken til problemet. Serveren din har ikke støtte for det. Det betyr at du må benytte deg av konvensjonelle imagestring(), uten muligheter for fancy fonter. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 imagettftext() er årsaken til problemet. Serveren din har ikke støtte for det.Det betyr at du må benytte deg av konvensjonelle imagestring(), uten muligheter for fancy fonter. Er det en stor jobb å få støtte for dette? Ser ut som det kun går på Windows servere (p.g.a. stiene til fontene). Går dette med fancy fonter også på Linux og Unix servere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Går fint på linux også, man må bare bytte ut stien til ttf filene... Lenke til kommentar
Sabbi Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Men hva om filene ble lagt ud som "http://home.no.net/BRUKERNAVN/font.tff", eller må fonten innstalleres i systemet på serveren? På Flash går det vel an å bare laste opp fontene slik trodde jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå